Wpis z mikrobloga

@polik95: Już tyle słów na ten temat padło, że nie ma sensu znowu o tym rozprawiać, ale jako fani F1 i samego RK powinniśmy pamiętać, że m.in. dzięki rajdom był tak dobrym kierowcą wyścigowym. :)
@madmen: Pytanie do fanów i specjalistów F1:

Zawsze jestem ciekaw czy ta tarka nie zmniejsza przyczepności. Wszyscy ją muskają lecz czasem widać podczas deszczu że niektórych przez to niestety wyrzuca na zewnętrzną. Jak to działa w praktyce i w sumie jaki jest jej cel poza zaznaczeniem granicy wewnętrznej zakrętu?
@Saeglopur: Przede wszystkim tarki mają za zadanie uniemożliwiać cięcie zakrętu i spowalniać samochody ów zakręt pokonujący. Jednak umiejętne korzystanie pozwala zaoszczędzić sporo czasu poprzez przycinanie zakrętów. Jazda na okrągło każdej szykany, czy ostrzejszego zakrętu przynosiłaby ogromne straty, zaś tarki na zewnętrznej pozwalają osiągnąć większą prędkość na wyjściu przez wypuszczenie na nie bolidu. Niszczą opony i czasami zawieszenie, dlatego zbyt ambitne korzystanie z nich często ma opłakane skutki. :) No i racja
@madmen: @Saeglopur: Dużo też zależy od toru i jakie tarki są na nim użyte. Na nowoczesnych torach tarki są często montowane we wgłębieniach, przez co nie podbijają samochodu i można sobie na dużo więcej pozwolić. A na przykład na Nordschleife większość tarek trzeba unikać, bo są bardzo wysokie i najechanie na nie może skończyć się źle. Chociaż często takie tarki na wyjściu z zakręty pomagają utrzymać się na torze.

http://www.ausringers.com/images/nordschleife-adenauer-forst-01.jpg