Wpis z mikrobloga

#unity #gamedev

Mireczki, robię sobie gierkę na podstawie tego tutka:

http://unity3d.com/learn/tutorials/projects/survival-shooter/player-character

I teraz mam problem, bo mam tam funkcje Turning(), która obsługuje śledzenie myszki przez postać. Tzn tam gdzie jest kursor tam pacza się misiek. Niestety z niewiadomych mi powodów to coś nie działa.

Próbowałem usuwać skrypt, dodawać nowy, kopiować ze strony, restartować unity, restartować kompa... i dupa, dalej to samo.

Jednak jeśli zaimportuję całą scenę z gotowego projektu, to wszystko działa jak powinno.

Mam wersje UNITY 4.6 BETA 17.
  • 13
@blisher:

Jak nie działa ci jakikolwiek kod, to go #!$%@? wrzuć żebyśmy mogli ci pomóc


Kod jest w 100% sprawny, bo po sprawdzeniu spójności ze źródłem postanowiłem, dla świętego spokoju, zastąpić go gotowcem z tutoriala. Myślisz, że gdyby to był problem z kodem, to bym go nie wrzucił? lol

Podejrzewam usterkę w samej aplikacji, a nie kodzie, dlatego go nie wrzucałem. Może ktoś miał podobny problem. W internecie znalazłem tylko parę
@blisher: Nie widziałem tego tutka, ale jesteś pewien, że skrypt z tą funkcją jest dodany do jakiegoś GameObjectu w scenie? I czy ta funkcja jest wywoływana w jakiś sposób (np. w LateUpdate itd.)?
@blisher: Dokładnie.

Na początku pisałem skrypt sam, na podstawie tutka (nie lubię kopiować bo sie gówno wtedy nauczę). Wszystko działało, animacja, poruszanie postacią... tylko problem pozostawał taki, że nie mogę obracać postacią w okół własnej osi - steruje się tym myszą. W sensie, że postać patrzy się w stronę kursora na ekranie.

Stwierdziłem, że widocznie mam gdzieś problem z kodem, przeglądałem go ale nie znalazłem żadnego błędu czy literówki. Dla świętego
@blamedrop: Tak jest dodany do obiektu "Player" i działa na 100% współpracuje bo jest tam zaimplementowana obsługa sterowania z klawiatury, która działa bezbłędnie.

Jest wywoływana w FixedUpdate ().

Kod generalnie znajduje się w linku w pierwszym poście, pod filmikiem.