Wpis z mikrobloga

@sorek: Ze swoją wiedzą lepiej zleć to komuś doświadczonemu ;)

Chcąc uzyskać mały przyrost mocy musisz wgrać nowe mapy silnika. Chcąc uzyskać duży przyrost oprócz modyfikacji map musisz jeszcze wymienić trochę rzeczy mechanicznych.
@sorek: przez Bluetooth da się podejrzeć parametry na żywo, czasem wykasować błędy, odczytać VIN i takie tam, ale bardziej skomplikowanych rzeczy tym nie osiągniesz.

Bądź co bądź, polecam.
@sorek: inna sprawa, że w benzynie chip tuning nic ci nie da. Jakbyś miał diesela to coś na tym ugrasz, w benzyniaku, żeby coś ugrać to musisz dokupić turbosprężarki, ogólnie, kwoty nie dla zwykłego śmiertelnika z e36 :)

Co do interfejsu, to jest to interfejs DIAGNOSTYCZNY, możesz przez niego podłączyć się do komputera pokładowego i odczytać błędy, wykasować je, przesunąć datę następnego serwisu itd.
@benzdriver: @WatchYourBack: Dzięki koledzy, teraz już rozumiem ;)

@Czipsu: @sambarumba: Właśnie chce o tym poczytać głównie ;) Macie jakieś dobre miejsca gdzie można coś na ten temat wyczytać? Bardzo mnie to interesuje i właśnie nie mam zamiaru sobie zrobić krzywdy.. ;)

Dlaczego w benzynie mapy silnika nic nie pomagają? A mogę np. spalanie zmniejszyć na niskich obrotach? ;)
@sorek: Nie polecę, bo nie interesuję się BMW ;)

Ale jak wpiszesz w google "forum bmw" czy "forum e36" to te, które wyskoczą pierwsze przeważnie są najlepsze ;)
@sorek: Nie zmienisz niczego związanego ze sterowaniem silnika. Tak to jest przemyślane i już. Podniesienie mocy to nie jest takie hop siup. Niejeden silnik robiony przez specjalistów poleciał w kosmos jeszcze na hamowni przez lekko za ubogą mieszankę. A dlaczego w benzynie nic nie daje chip a w dieslu już owszem? Odpowiedź: Turbo. Dostarczenie dużej ilości paliwa nie jest problemem, ale na w tym samym czasie trzeba dostarczyć ~15x więcej powietrza.
@sorek: Wkładanie sprężarki albo grzebanie w seryjnym silniku jest nieopłacalne... Chyba że mowa o poprawie głosu czy wyglądu pod maską. O wiele taniej wychodzi przerzucenie jakiegoś 328i niż robienie wszystkiego od podstaw. No chyba, że już masz 328 ;p

BTW, gaz i turbo się nie wykluczają, ludzie i na LPG nieźle śmigają. Jak Cie interesuje to poszukaj o ciekłym wtrysku gazu. Możliwe są nawet przyrosty mocy względem zasilania benzyną.
@anoon13: 5ta generacja? :D Zastanawiało mnie to, ale to musiałbym auto bez gazu kupować i dopłacać do niego 3k około (2k to zwykła 4 generacja, więc tak licze..). A ja kupuje starego 320 z 92 roku ;) Gdybym miał 328.. Chlip :D Na pewno w późniejszym czasie kupie M3 - ale to za 3-4 lata w UK jak mi się będzie opłacało rejestrować tutaj auto ;)
@sorek: Vgen to jednak raczej trochę więcej niż 3tys. Tam dochodzi pompa ciekłego lpg, o których we wcześniejszych instalacjach nie słyszeli, montaż bardziej skomplikowany no i mało kto to robi. Generalnie zabawa opłacalna tylko przy bezpośrednim wtrysku benzyny.

320i też już coś podziała, najważniejsze to mieć rzędową szóstkę bmw ;D Do M3 by mnie chyba aż tak nie ciągło, warte niby majątek, a jakoś nie powala na kolana. Miałem taką w