Czy ktoś się tutaj zna na podłączaniu samochodów do kompa? Przez interfejs bluetooth obd albo cokolwiek? Można w benzynei zrobić chip tuning? Gdzie o tym poczytać?
@sorek: Ze swoją wiedzą lepiej zleć to komuś doświadczonemu ;)
Chcąc uzyskać mały przyrost mocy musisz wgrać nowe mapy silnika. Chcąc uzyskać duży przyrost oprócz modyfikacji map musisz jeszcze wymienić trochę rzeczy mechanicznych.
@sorek: przez Bluetooth da się podejrzeć parametry na żywo, czasem wykasować błędy, odczytać VIN i takie tam, ale bardziej skomplikowanych rzeczy tym nie osiągniesz.
@sorek: inna sprawa, że w benzynie chip tuning nic ci nie da. Jakbyś miał diesela to coś na tym ugrasz, w benzyniaku, żeby coś ugrać to musisz dokupić turbosprężarki, ogólnie, kwoty nie dla zwykłego śmiertelnika z e36 :)
Co do interfejsu, to jest to interfejs DIAGNOSTYCZNY, możesz przez niego podłączyć się do komputera pokładowego i odczytać błędy, wykasować je, przesunąć datę następnego serwisu itd.
@Czipsu: @sambarumba: Właśnie chce o tym poczytać głównie ;) Macie jakieś dobre miejsca gdzie można coś na ten temat wyczytać? Bardzo mnie to interesuje i właśnie nie mam zamiaru sobie zrobić krzywdy.. ;)
Dlaczego w benzynie mapy silnika nic nie pomagają? A mogę np. spalanie zmniejszyć na niskich obrotach? ;)
@sorek: Nie zmienisz niczego związanego ze sterowaniem silnika. Tak to jest przemyślane i już. Podniesienie mocy to nie jest takie hop siup. Niejeden silnik robiony przez specjalistów poleciał w kosmos jeszcze na hamowni przez lekko za ubogą mieszankę. A dlaczego w benzynie nic nie daje chip a w dieslu już owszem? Odpowiedź: Turbo. Dostarczenie dużej ilości paliwa nie jest problemem, ale na w tym samym czasie trzeba dostarczyć ~15x więcej powietrza.
@sorek: Wkładanie sprężarki albo grzebanie w seryjnym silniku jest nieopłacalne... Chyba że mowa o poprawie głosu czy wyglądu pod maską. O wiele taniej wychodzi przerzucenie jakiegoś 328i niż robienie wszystkiego od podstaw. No chyba, że już masz 328 ;p
BTW, gaz i turbo się nie wykluczają, ludzie i na LPG nieźle śmigają. Jak Cie interesuje to poszukaj o ciekłym wtrysku gazu. Możliwe są nawet przyrosty mocy względem zasilania benzyną.
@anoon13: 5ta generacja? :D Zastanawiało mnie to, ale to musiałbym auto bez gazu kupować i dopłacać do niego 3k około (2k to zwykła 4 generacja, więc tak licze..). A ja kupuje starego 320 z 92 roku ;) Gdybym miał 328.. Chlip :D Na pewno w późniejszym czasie kupie M3 - ale to za 3-4 lata w UK jak mi się będzie opłacało rejestrować tutaj auto ;)
@sorek: Vgen to jednak raczej trochę więcej niż 3tys. Tam dochodzi pompa ciekłego lpg, o których we wcześniejszych instalacjach nie słyszeli, montaż bardziej skomplikowany no i mało kto to robi. Generalnie zabawa opłacalna tylko przy bezpośrednim wtrysku benzyny.
320i też już coś podziała, najważniejsze to mieć rzędową szóstkę bmw ;D Do M3 by mnie chyba aż tak nie ciągło, warte niby majątek, a jakoś nie powala na kolana. Miałem taką w
Czy ktoś się tutaj zna na podłączaniu samochodów do kompa? Przez interfejs bluetooth obd albo cokolwiek? Można w benzynei zrobić chip tuning? Gdzie o tym poczytać?
Chcąc uzyskać mały przyrost mocy musisz wgrać nowe mapy silnika. Chcąc uzyskać duży przyrost oprócz modyfikacji map musisz jeszcze wymienić trochę rzeczy mechanicznych.
Bądź co bądź, polecam.
Co do interfejsu, to jest to interfejs DIAGNOSTYCZNY, możesz przez niego podłączyć się do komputera pokładowego i odczytać błędy, wykasować je, przesunąć datę następnego serwisu itd.
@Czipsu: @sambarumba: Właśnie chce o tym poczytać głównie ;) Macie jakieś dobre miejsca gdzie można coś na ten temat wyczytać? Bardzo mnie to interesuje i właśnie nie mam zamiaru sobie zrobić krzywdy.. ;)
Dlaczego w benzynie mapy silnika nic nie pomagają? A mogę np. spalanie zmniejszyć na niskich obrotach? ;)
Ale jak wpiszesz w google "forum bmw" czy "forum e36" to te, które wyskoczą pierwsze przeważnie są najlepsze ;)
BTW, gaz i turbo się nie wykluczają, ludzie i na LPG nieźle śmigają. Jak Cie interesuje to poszukaj o ciekłym wtrysku gazu. Możliwe są nawet przyrosty mocy względem zasilania benzyną.
320i też już coś podziała, najważniejsze to mieć rzędową szóstkę bmw ;D Do M3 by mnie chyba aż tak nie ciągło, warte niby majątek, a jakoś nie powala na kolana. Miałem taką w