Wpis z mikrobloga

Szukam pomocy, bo nie daję już sobie z tym gównem rady. Korzystam na lapku z neta przez Wi-Fi i mam strasznie wkurzający problem. Gdy komputer musi pobrać jakieś dane (ściągam coś, włączam film na YT czy nawet wchodzę na jakąś "ciężką" stronę), myszka strasznie ścina. Kursor przesuwa się z opóźnieniem, przesunięcie myszki o pół biurka skutkuje przesunięciem się kursora o pół centymetra, przyciski trzeba maltretować, by załapały chociaż jedno kliknięcie. Po ściągnięciu natomiast wszystko wraca do normy. A teraz zestaw faktów, który czynią z tego konkretny mindfuck:

- na drugim routerze jest to samo,

- myszka ścina, inna myszka również, ale touchpad działa normalnie (wina myszek?),

- drugi router miałem też mieście, w którym studiuję, tam wszystko działało normalnie (wina neta?),

- na innym laptopie problem nie występuje (wina laptopa?).

Wartym odnotowania jest też fakt, że gdy do Wi-Fi podłączę smartfona, ping wzrasta mi z ~30-50 do ponad 1000 ms (na tym samym routerze, ale internecie od innego dostawcy, problem nie występował).

Co robić, jak żyć?

#komputery #pomocy #laptop #internet

Wołam też ekspertów @naprawalaptopow ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 8
@severian: No na logikę tak. Kumpel, który pracuje w firmie, z której mam neta, poradził, abym zgłosił to do ich działu pomocy, to przyjadą wymienić mi coś w światłowodzie (?). Ale skoro to wina laptopa, to czemu na innym internecie (a nawet dwóch, bo gdy udostępniałem neta ze smartfona z Aero2, też wszystko działało normalnie) jest OK?

@jurny_juhas: co konkretnie masz na myśli?
@Psychopathy_Red: "Wymienić mi coś w światłowodzie" - pozdrów kumpla.. ubaw miałem po pachy.

Dobra, ale wróćmy do problemu. Na 100% problem leży w twoim laptopie i podejrzewam, że dotyczy to magistrali USB - karta WLAN jak i również myszka może być wpięta na wspólnej magistrali USB. W niektórych lapach np. NTT były takie dziwne moduły WLAN które w systemie właśnie zgłaszały się na magistrali USB.

Karta WLAN może zajmować Ci 100%