Wpis z mikrobloga

#excel #pytanie #informatyka #office #pomoc

Mireczki moja ciocia ma restaurację i organizuję różnego rodzaju imprezy. Ciocia chciała żebym w excelu zrobił jej arkusz w którym jak ona wpisze ile zamówiono danych potraw to excel to wszystko podsumuje i na końcu poda ilość potrzebnych produktów do wszystkich potraw i koszt zakupu produktów.

Chciałem to zrobić tak w jednym arkuszu mieć tabele z asortymentem i ceną, w następnym przepisy na potrawy żeby było wiadomo ile jest potrzebne konkretncyh produktów. W tym arkuszu, lub innym, ciocia by wpisywała ile jest zamówień i na końcu było by podsumowanie. Nie potrafię ogarnąc tego że jeżeli w różnych potrawach są takie same składniki np. olej to nie wiem jak mam to zrobić, żeby na końcu sumowało te same produkty i dobrze podsumowywało.
  • 9
@malpaa: ja bym to poskryptowal np

kawa | woda |100ml

kawa |10g

koniec

herbata| woda |100ml

herbata |10g

koniec

pozniej laczysz skladniki w 2 kolumny - sortujesz po nazwie i sumujesz wartosci przy powtarzajacych sie nazwach...no ale to juz skryptowanie (chyba ze suma czesciowa to robi - nie pamietam)

(nie wnikalem za bardzo czy jest jakis prostrzy sposob - ten mi przyszedl od razu do glowy)