Wpis z mikrobloga

Witam.

Telefon Sony Xperia T podczas aktualizacji się zawiesił i dupa. Ale to nie ważne. Oddałem na gwarancje bo jeszcze jest 1,5 roku.

Do w-support. Telefon kupiony w Polsce i paragon ze sklepu z polski.

Jednak podczas oddawania telefonu Pan sapał ze coś nie tak jest z kartą gwarancyjną i że może być problem.

A jako, że coś takiego jestem w stanie sam sobie naprawić w domu a nie chce "ingerować" w urządzenie to zaniosłem na gwarancję. Od razu spytałem czy jak oddam ale coś będzie nie tak czy będę musiał ponosić jakieś koszty kuriera czy czegokolwiek. Typek jak przyjmował to powiedział, że nie.

Teraz dostaje wiadomość na maila:

Witam

Warunkiem przyjęcia produktu pochodzącego z zagranicy w ramach gwarancji jest dołączenie dowodu zakupu zawierającego nr IMEI urządzenia i pochodzącego z kraju, na którego rynek telefon został przeznaczony. W przypadku braku wymaganego dokumenty możliwa jest naprawa odpłatna. Proszę jednak mieć na uwadze, że w przypadku braku zgody na wycenę zostanie naliczona opłata manipulacyjna związana z diagnozą usterki

Bardzo proszę o decyzję

CO TERAS? ( ͡° ʖ̯ ͡°)

opłata manipulacyjna to 50zł wg: http://shop.w-support.pl/daten/price_list_consumer.pdf

#pytanie #pytaniedoeksperta #telefony #gwarancja #android #pomocy
  • 6
@Adrian_mirko: nie sranki, tylko udowadniasz swoją sprawę, nie po to masz gwarancję, żeby z niej rezygnować. Mają psi obowiązek ci to naprawić. A jak nie to sąd konsumencki, możesz ich postraszyć, u mnie parę razy podziało. No chyba, że rzeczywiście gwarancja jest wątpliwa.
@Adrian_mirko: A co było na karcie gwarancyjnej? Jakie warunki dla gwarancji były wypisane? Bo w niej masz wypisane warunki, twoje prawa oraz obowiązki gwaranta. Jeśli wymagają więcej lub coś innego, aniżeli to co na karcie, to ewidentnie łamią prawo.

Ostatecznie możesz zmienić tytuł prawny na niezgodność, wtedy reklamujesz u sprzedawcy, a poza tym chyba jeszcze łapiesz się w widełki domniemania istnienia niezgodności w chwili wydania, więc byłbyś w uprzywilejowanej sytuacji.