Wpis z mikrobloga

ostatnio były tu wrzucane rendery 3d i trochę mnie zaciekawił temat, moglibyście polecić jakiś program od którego warto zacząć? najlepiej coś dla bardzo początkujących :) dawno dawno temu bawiłem się 3d studio max, ale to było pewnie z 10+ lat temu i moje największe osiągnięcie to było wyrenderowanie lampki nocnej

#3d #grafika3d #grafika
  • 17
@funeralmoon: E widzisz jedne mówi blender bo darmowy i intuicyjny. Drugi powie coś innego.

Ściągnij triala i sam zobacz:

-3ds max

-maya

-blender

-modo

-sketch up

-cinema 4D

-houdini

-lightwave

-xsi

-3d coat

-mudbox

-sculptris

-zbrush

Sam zobacz co Ci tam pasuje, albo popatrz na tutki na youtube.

Powiem tak, za żadne skarby blendera bym nie odpalał(jest dobry) jak dla mnie mało intuicyjny. Typek, który robił im silnik cycles odszedł do
@getrag: No tak ale jeżeli @fruity chce zacząć od zera to dla niego każdy program będzie tak samo trudny w obsłudze.

Nie ukrywajmy, oprogramowanie do 3D jest bardzo skomplikowane, jedno z najtrudniejszych do opanowania.

Dla Ciebie Blender jest mało intuicyjny bo masz doświadczenie w pracy w innym (po latach pracy w Corelu nie mogę patrzeć na Illustratora, który ssie) :) Ja do Blendera podchodziłem jak każdy - kilkanaście razy i po
@funeralmoon: dużym plusem blendera jest mocne comunity, ale w większości to dzieciaki, które czasem sobie coś tam zrobią, albo sciągną blendera bo chcą zrobić samochód :]

Ja też siedze w maxie, ale mnie on wkurza powoli bo majka staje się coraz lepsza, a max dostał biednego Ribbona, który bardziej wadzi niż pomaga ;)
@getrag: @funeralmoon: ja właśnie czegoś takiego szukam - żeby było w miarę łatwo zrobić coś prostego i mieć z tego satysfakcję. pracować w temacie nie mam zamiaru bo nie potrzebuję, hobbistycznie chciałbym :)
@funeralmoon: Brecht odszedł, więc Cycles stoi w tej chwili nad przepaścią. Bez niego silnik ten praktycznie jest martwy. Na początku byłem pewien że to nic takiego, że znajdzie się ktoś inny na jego miejscu, ale teraz mam wątpliwości.
@fruity: To już od Ciebie zależy. Ja prawie 5 lat pracuje w Blenderze i zawsze będę go zachwalał, a w 3DS Maxie siedze jakiś rok (musiałem się przenieść ze wzgledów zawodowych). Mimo wszystko nadal szybciej i o wiele prościej pracuje mi się w Blenderze. W 3DS Maxie wiele przydatnych narzędzi ukrytych jest gdzieś głęboko w interfejsie i czasami trzeba sporo się naklikać co z czasem robi się bardzo wkurzające. Zamierzam spróbować
@funeralmoon: Cycles aktualnie stoi w miejscu a szkoda bo początki były bardzo ciekawe. Testuje od jakiegoś czasu v-ray'a i sam proces renderowania jest o wiele szybszy na tej samej scence i podobnych ustawieniach co w silniku Cycles w Blenderze. W koncu nie ma sie co dziwic, silnik V-ray kosztuje coś około $900 a Cycles jest darmowy.