Wpis z mikrobloga

@LibertyPrime: Teoretycznie wg jego logiki powinien głosić tylko, żeby to sprywatyzować, bo przecież nie chce się wtrącać, ale nie raz słyszałem jak wypowiada się o nieefektywności kolei i najlepiej żeby tam wybudować autostrady.
@LibertyPrime:

no wez, to jest tak uproszczone, ze zakrawa na manipulacje.

Prywatyzacja zakonczyla sie dopiero w 2006, to raz. Dwa, sprywatyzowane sa 3 spolki -JR East, JR Central i JR West. Pozostale 3 spolki pasazerskie, przewoz towarowy i badania sa dalej w rekach agencji rzadowej. Trzy, to skupienie wartosci moze podnosic wydajnosc, ale nie jest powiedziane ze tylko jesli sa prywatne.
Trzy, to skupienie wartosci moze podnosic wydajnosc, ale nie jest powiedziane ze tylko jesli sa prywatne.


@omik: Zgadza się. Dlatego postulat ponownego połączenia PKP w jedną spółkę jest bardziej racjonalny niż dzisiejsze wyprzedawanie organów.
To jego zdanie a to co będzie sie opłacało przedsiębiorcy to inna sprawa.


@LibertyPrime: a co jeżeli kolej zostanie wykupiona przez zagranicznego inwestora z wrogimi zamiarami? na przykład rosyjskiego oligarchę, który w momencie kryzysu zadba o to by sparaliżować kraj, dzięki czemu jego interesy na Ukrainie, byłyby niezagrożone bo Polacy musieliby zająć się własnymi problemami komunikacyjnymi i nie mieliby czasu angażować się w konflikt?