Wpis z mikrobloga

#praca #grafika #grafika3d #corobicjakzyc #whocares #gorzkiezale

Na początek garść suchych faktów. Jestem grafikiem 3d, robię wizualizacje. Wszystkiego nauczyłem się sam, zajęło mi to kilka lat żeby osiągnąć poziom który pozwala mi z tego żyć. Studia ogólnie nic mi nie dały, no może poza sprawnym czytaniem rysunków architektonicznych i podtrzymaniu pasji jeśli chodzi o grafikę 3d która rozkwitła na tychże studiach.

Nie jest lekko (ale gdzie jest). Marudzący klienci którzy czasem sami nie wiedzą czego chcą. Terminy z dupy. Przeciągające się czasem w nieskończoność korekty, a to mebel może inny, a to kolor jakiś nie taki. Czasem mam wrażenie że ludzie po drugiej stronie myślą że wciskam magiczny przycisk i wszystko robi się samo. Pewnie każdy grafik, również 2d i cała rzesza ludzi wykonujący 'wolny zawód' wie o co chodzi. Oczywiście nie jest to reguła. Typowy scenariusz wygląda tak że architekt pokreśli sobie to i owo, z czego klient, najczęściej typowy Janusz (bez obrazy, nie każdy musi się znać na wszystkim) #!$%@? widzi oprócz kilkuset przecinających się linii, wtedy przychodzi do mnie i chce cuda na kiju żeby sprzedać projekt a najlepiej na wczoraj.