Aktywne Wpisy
AyDeeKay +8
Wie ktoś jak zapobiegać parowaniu szyb po wejściu do auta? Rano przy lekkim przymrozku, po użyciu odmrażacza wchodzę do auta i w dosłownie minutę po wejściu mam całą szybę zaparowaną od wewnątrz, można to czymś załatwić żeby tak nie parowały? #motoryzacja #pytanie #samochody
R_O_T_T_E_N +635
Koncern General Motors (raczej general malfunction) do którego należały Chevrolet, Buick, Pontiac, Cadillac w latach '57-'70 produkował auta na ramie X.
Rama była lekka, tania w produkcji oraz cholernie niebezpieczna. W wypadku uderzenia z boku. Pasażerowie nie byli chronieni przez ramę. Dodatkowo jakikolwiek poślizg i uderzenie w słup kończyło się wygięciem auta w banan.
Czemu to dopuszczono? Nie prowadzono wtedy testów zderzeniowych. Kiedy ludzie podawali producenta do sądu za tworzenie niebezpiecznych aut to sąd stwierdził, że producent nie ma obowiązku tworzyć aut odpornych na idiotów i wypadki (it ruled that a manufacturer was under no legal obligation to make its cars “accident-proof or fool-proof.”) ¯\(ツ)/¯
#motoryzacja #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu
Crashtest miał pokazać, że stare auta są skrajnie niebezpiecznie. Jednak moim zdaniem test był za bardzo stronniczy. Inni producenci (baa czasami inne dywizje tego samego koncernu) oferowali mocniejsze, bezpieczniejsze, szersze ramy w swoich autach więc kolizja z nimi mogłaby przynieść inne rezultaty. Tutaj nowe auto nawet nie dotknęło ramy starego chevroleta a całą energię pochłonęła karoseria i kabina pasażerów.
Zabrakło też cybertrucka, gdzie haki nie są do niczego przymocowane i wyrywa alu ramę razem ze zderzakiem, czy pedał gazu gdzie schodzi nakładka albo pedał sam pęka i ogólnie całe auto się rozpada.
Moim zdaniem cybertruck to najgorsze auto w historii całej motoryzacji bo nigdy nikt
Jakkolwiek dziwnie to zabrzmi, w bezpieczeństwie pasywnym chodzi o to żeby maksymalnie rozciągnąć czas (wydłużyć drogę) hamowania organizmu człowieka. Pojazd z tak sztywną ramą jak wrzuciłeś wczoraj stanowi nie tylko zagrożenie dla innych uczestników ruchu, ale i jego pasażerów. Paradoksalnie, przy zderzeniu czołowym ta X-rama może być wręcz bezpieczeniejsza od wczorajszej.
Zderze boczne pozostaje dużym wyzwaniem nadal, nawet w dzisiejszych czasach. Także na to ciągle