Wpis z mikrobloga

Posiadam rower z karbonowa ramą i rozważam zamontowanie bagażnika z tyłu żeby założyć sakwy. Czy przy karbonowej ramie to dobry pomysł?

#gravel #bikepacking
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Wierzbek: Jak już masz taki rower no to próbuj. Ja do szosy mam torbę do wnętrza ramy chyba na 6 litrów, bo nie lubię ciężaru na kierownicy i dyndającego balastu pod siodełkiem. Bagażnik do karbonowej ramy uważam trochę za kwadraturę koła, bo specjalnie dopłaca się za lekką ramę bez otowrów na bagażnik, żeby potem przy pomocy dziwnych adapterów jednak ten bagażnik zamontować i podnieść masę rowera.
  • Odpowiedz
  • 0
@swiadomy_anakolut: ja akurat wybrałem karbon ze względu na redukcje drgań, waga to tam pikuś przy mojej jeździe ( ͡° ͜ʖ ͡°). Pytam, bo jedni piszą. że karbon delikatny, a inni, że trwalszy niż aluminium i bądź tu mądry xD
  • Odpowiedz
ja akurat wybrałem karbon ze względu na redukcje drgań


@Wierzbek: Ja już sam nie wiem. Cannondale robi ramę z identyczną geometrią do Caad13 i SuperSix alu i karbon, i czytałem wątki na forach, gdzie właściciele tych rowerów prześcigali się w tłumaczeniu, że albo aluminium sztywniejsze, albo właśnie karbon sztywniejszy i za to warto dopłacić, albo właśnie że nie czuć absolutnie żadnej różnicy.
  • Odpowiedz
albo właśnie że nie czuć absolutnie żadnej różnicy.


@swiadomy_anakolut: czuć różnicę pod każdym względem. Karbon zupełnie inaczej czuć pod tyłkiem i taki rower inaczej jedzie. To nie jest placebo, jeździłem na zmianę karbonowym i aluminiowym Revoltem. Karbon jest sztywny, ale ze względu na technologię potrafi pracować tam gdzie powinien i to w odpowiednim kierunku. Ale pod warunkiem, że to jest dobrze zaprojektowana rama. W alu jest to nieosiągalne.
  • Odpowiedz
no chyba esker 7.0 2024 posiada, bo nie jestem pewien czy to będzie dobry montaż koło przerzutki, ale nie mam pomysłudo czego innego miałby być jak nie błotnik/bagażnik


@Wierzbek: No to śmiało. Są specjalne bagażniki pod hamulce tarczowe. Niektóre zwykłe mogę mieć z tym problem.

Ja jeżdżę z torbą podsiodłową + torba w ramię, + na ramię + na kierownicy. Ale nie każdemu odpowiada takie rozwiązanie. Na pewno sakwy wygodniejsze
  • Odpowiedz
Karbon jest sztywny, ale ze względu na technologię potrafi pracować tam gdzie powinien


@Last_Viking: Znam teorię i wiem, że tak to jest sprzedawane. Tym niemniej, jeżdząc na mojej alu szosie i kołach 32 mm, odczuwam ogromną różnicę w komforcie, gdy napompuję 3,5 bara a 6 barów. Kiedyś przejechałem się karbonowym supersixem na oponach 25mm to myślałem że mi zęby wylecą.
  • Odpowiedz
@swiadomy_anakolut: I tak jeździsz na dużym ciśnieniu. Jak jeszcze bawiłem się w triathlony i miałem czasówkę, to latałem na 5,5 bara w 25C tubeless ;)
Ja porównywałem na identycznych kołach, 45C jakieś 1.8 bara. No jest różnica.
  • Odpowiedz