Wpis z mikrobloga

@151346136: Moja analiza

bardzo krótko terminowo - to dobry news - ludzie mogą się rzucić do kupna Tesli, zanim wygaśnie dopłata

krótko do średnio terminowo - to zły news - auta będą droższe, więc sprzedaż spowolni.

długo terminowo - to powinien być dobry dobry news. Tesla produkuje jedne z najtańszych elektryków. A dopłaty stracą wszystkie auta elektryczne... i co ważne, prawdopodobnie także hybrydy. Wobec tego dużo łatwiej będzie skusić się
  • Odpowiedz
  • 2
@anonimowy_programista: innej analizy od Ciebie sie nie spodziewalem, cokolwiek sie dzieje > bullish Tesla ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Inni producenci i tak juz traca na EV nawet z doplatami. Takze dalsze zwiekszanie przewagi Tesli vs inne BEV nie ma tu wielkiego znaczenia moim zdaniem.
Tesla i tak mocno wygrywala konkurencje z innymi BEV i dodatkowy bodziec tu niewiele zmieni.
To co sie zmieni to mocna utrata konkurencyjnosci vs ICE. I zwyczajnie czesc klientow kupi ICE, zwlaszcza jak nagonka na nie i ich
  • Odpowiedz
cokolwiek sie dzieje > bullish Tesla ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@151346136: napisałem, że w krótko-średnio terminowym okresie jest to minusem. To nie jest bulish. To jest fakt. Ten krótko-średnio terminowy może trwać powiedzmy 6-36 miesięcy.

Takze dalsze zwiekszanie przewagi Tesli vs inne BEV nie ma
  • Odpowiedz
  • 1
Weź pod uwagę, że ten koszt może być rozłożony w czasie. Nie wiemy dokładnie jak Tesla to księguje.


@anonimowy_programista: to akurat wiemy, najkorzystniej jak sie da na biezacy kwartal.
Leasy tez ksieguje calosc z gory, a nie jak wszyscy inni jak przychodza pieniadze.
Takze jezeli chodzi o impact na najblizsze kwartaly to jest on oczywiscie mocno ograniczony, bo ksieguja pelna wartosc sprzedazy od razu, a koszt jaki ponosza na doplatach do kredytu ksieguja miesiac po miesiacu, tak jak doplacaja do kredytu.
Takich ksiegowych sztuczek jest tam mnostwo, odraczajac wszystko co zle w przyszlosc i wszystko co dobre
151346136 - >Weź pod uwagę, że ten koszt może być rozłożony w czasie. Nie wiemy dokła...

źródło: GOL28l9XwAAMWPQ

Pobierz
  • Odpowiedz
@151346136: Jak zwykle, ważne są detale. Pytanie, czy obie opcje finansowania są realizowane przez te same podmioty. Jak wiemy, zewnętrzny podmiot ma swoją marże. Tesla też sama zapewnia finansowanie kupowanych przez klientów pojazów:

https://www.tesla.com/support/financing-your-vehicle

Tesla ma ponad 25 mld dollarów cash-on-hand, które może wykorzystać na finansowanie takich umów. Wówczas faktyczny koszt który ponosi, to różnica w APR jaki może dostać od banków trzymających im kasę, odjąć APR dla
  • Odpowiedz
  • 0
@anonimowy_programista: przesadzasz juz z probowaniem wmowienia, ze czarne jest biale

koszty finansowania sa jakie sa, te credit rankingi sa po cos, maja sens. Koszt kredyttu na auto ma sens. Ktos to wycenia.
W gospodarce wszyscy na wszystko nie pozyczaja na risk free rate.
Jezeli kredyt na auto na very good credit rating jhest wyceniany na RFF + 3%, to nie sa tylko marza, ale tez ryzko. Ryzko kosztuje, ma swoja
  • Odpowiedz
@151346136: Jest masę rzeczy, których nie bierzesz pod uwagę.

Wydawać, by się mogło, że ryzyko dla wszystkich jest takie same, ale biorąc pod uwagę strategię Tesli, dla nich defacto jest niższe.
Dla nich nie jest aż taką tragedią, jeżeli ktoś nie będzie płacił i dostaną auto z powrotem w rozliczeniu. Skąd to wiadomo? A no stąd, że Tesla w leasingach na koniec nie pozwala robić w US wykupu, tylko... chce te auta z powrotem do siebie.

Sugerowanie, ze jakoby tesla maja swoj financing division bylo jakos mocno lepsze w wycenie ryzyk i o wiele bardziej rentowne niz cala ogromnie konkurencyjna branza ktora sie tym zajmuje od stuleci
  • Odpowiedz