Wpis z mikrobloga

#prawo #wakacje #turcja #pytaniedoeksperta #uokik #turystyka #podroze

Mam do was pytanie. Opis sytuacji: biuro podróży poczas podpisywania umowy na wakacje (które sie jeszcze nie odbyły) wprowadziły mnie w błąd. Rezerwowałem hotel 5 gwiazdek lokalnych a okazało się ze sa 4 gwiazdki lokalne. Powołując się na ustawe o nieuczciwych praktykach z 23 sierpnia 2007 roku jak mi doradził rzcznik konsumenta, artykuł 5, oświadczyłem, że uważam zawarta umowę za nieważna bo jakby wiedział, że to są 4 gwiazdki to na pewno bym tego nie rezerwował i mnie zwyczajnie oszukali.

Dzownili do mnie i czekam na oficjalnego maila, ale mówili, że dla nich to nie jest podstawa do unieważnienia umowy.

Teraz ptytanie, co moge zorbić nastepnego w tej sprawie? inspekcja handlowa coś tu pomoże myślicie? Osobiscie uważam, że takie oszukańcze praktyki powinny być ukrócane zeby im się odechciało.
  • 12
  • Odpowiedz
  • 3
@mjjm: @pyszniarz jak kogoś to interesuje to dzwoniłem do inspekcji handlowej i powiedzieli mi, że tyym się zajmuje dział warszawa bo to biuro podroży ma siedzibę w warszawie, i wg ustawie o turystyce nie ma okreslonego czasu na odpowiedź biura podróży niestety więc mam już złożyć wniosek o pozasadowe rozstrzyganie sporów konsumenckich. Mam nadzieję, że poprawie to wypełnię. Dzisiaj już nie mam do tego głowy ale myslę, że jutro
  • Odpowiedz
uokik zajmuje sie zbiorowymi interesami konsumentów, moim przypadkiem sie nie zajmą


@Insiders: Dlatego warto zgłosić, ale nie warto oczekiwać na odpowiedź ;-)

UOKiK zajmuje się sprawami trochę losowo, trochę na podstawie liczby zgłoszeń. Być może Twoje zgłoszenie będzie jednym z wielu i doprowadzi do zainteresowania się Urzędu tym tematem.
  • Odpowiedz
  • 0
@mjjm: kurde właśnie przelewem bo nie mieli opcji płatności kartą i mega żałuję, że nie przycisnąłem ich o płatnośc kartą, ale to jest jedna z nauczek na przyszłość
  • Odpowiedz