Wpis z mikrobloga

Napiszcie jakie waszym zdaniem wymyślono najlepsze proste rozwiazanie w motocyklu które ułatwiają użytkowanie.
Ja zacznę.
Osłona gumowo plastikowa na łańcuch.
Zakładasz bezoringowy łańcuch wrzucasz do środka 10ml mieszanki olejowo smarnej i masz spokój na 4-6tys km.

Plusy.
Prawie bez obsługowy łańcuch.
Przebieg łańcucha 2-3 razy większy.
Brak zapieczonych ogniw
Równomierne rozciąganie łańcucha
Motocykl nie jest brudny od smaru.
Rzadsze naciąganie łańcucha
Praktycznie zerowe koszty smarowania.

Minusy
Trudniejsza kontrola naciągu łańcucha
Niemożliwość zastosowania przy skokach zawieszeń powyżej 250mm
#motocykle
  • 33
  • Odpowiedz
@mpetrumnigrum nie wiem są to jakieś rozwiązania, ale postęp i dla mnie to kamień milowy jeśli chodzi o motocykle

- wtrysk
- abs
- dumper z tyłu zamiast podwójnych sprężyn
- podwójny hamulec tarczowy (wiem, że zależy od moto, jego masy, ale najlepiej podwójna tarcza przód i tył (lub po prostu tarcza przód
  • Odpowiedz
@George_Liquor elektroniczny zapłon w sensie starter + rozrusznik? No to pewnie ( ͡º ͜ʖ͡º) znajomy ma zgruzowana aprille tuareg (długa historia, wygląda jak gruz, ale ma ja od ponad 10 lat I wiesz jak to jest, to już jego "dziecko") ostatnio ja odpalał, ale ma #!$%@? rozrusznik i leciał z kopki. O #!$%@? panie! Jak myślałem, że 125cc ciężko odpalić na kopke tak jak zobaczyłem ile
  • Odpowiedz
O #!$%@? panie! Jak myślałem, że 125cc ciężko odpalić na kopke tak jak zobaczyłem ile chłop się męczy to stwierdziłem, że ja bym tak nie mógł xD jesteś z kumplami w trasie, przerwa, pora się zbierać i pada CHLOPAKI POCZEKAJCIE 10 MIN BO MUSZE ODPALIĆ MOTO


@zielony_goblin: gosć ma popsuty motocykl. Normalnie działający motocykl odpala tak samo szybko z kopki jak i z rozrusznika.
  • Odpowiedz
ale hamując z 1 tarcza oddziałujesz w sposób X na zmniejszenie prędkości, gdy są to 2 tarcze wtedy jest X + X


@zielony_goblin: gdzie zarówno X jak i X+X mają wspólne ograniczenie Y w postaci styku opony z asfaltem. Wystarczy tylko żeby X > Y. W praktyce w cywilnych zastosowaniach i niezbyt ciężkich motocyklach ta druga tarcza nie przynosi żadnych korzyści, chyba że rozbija się o komfort i mniejszą siłę
  • Odpowiedz
jak to się w praktyce przekłada na użytkowość motocykla? Chodzi o siłę docisku klamki?


@majk_emigrant: dwie tarcze to dwa razy większa powierzchnia tarcia klocków o tarczę. Dodatkowo niweluje siłę skręcajacą która występuje przy jednej tarczy
  • Odpowiedz
instalacja 12V to nie był standard? Myślałem, że od zawsze to na 12V siedziało. Koncepcji opon dętkowych nie rozumiem bo nigdy nie miałem w żadnym moto (zawsze bezdętkowe), ale no nie kumam. Łapiesz gwoździa czy coś i sorry, muszę zmienic dętkę w trasie? XD łapiesz dziurę to zestaw naprawczy i zakup nowej opony (należę do osób którym życie miłe i dla mnie dziura w oponie motocyklowej = upał i śmietnik)


@zielony_goblin
  • Odpowiedz
@majk_emigrant @mpetrumnigrum wytłumaczył to prostymi słowami ( ͡º ͜ʖ͡º) o to mi chodziło w sumie.
@mpetrumnigrum że ma popsuty to wiem ( ͡º ͜ʖ͡º) silnik do zrobienia, ale w dalszym stopniu kopka to dla mnie archaizm. Co do detek to fakt. Nie dość, że u mnie wyłącznie szosa to też nie jeżdżę od jakoś dawna. Cieszę się, że mam
  • Odpowiedz
@zielony_goblin Poczytaj o technologii kołkowania opon. Jeżdżę z kołkiem od dwóch sezonów, znam ludzi co nawet 3 ładowali i jeżdżą na motocyklach. Z jakiego powodu taka prawidłowo zakołkowana opona miałaby się nadawać na śmietnik? Dobry zestaw kołków i opona jest sprawna w 100% i bezpieczna.

@mpetrumnigrum Kiedyś starsze motocykle miały zabudowane łańcuchy specjalnymi osłonami z plastiku. Szkoda, że z tego zrezygnowano. Zaprojektować odpowiednie wywietrzniki aby było chłodzenie i z pewnością
  • Odpowiedz
@Zielony34 kółki czy wulkanizacja, jedni nie mają z tym problemu, inni już tak. Tak samo jak spinki. Do danych modeli, mocy i pojemności producent przewiduję spinki i można zakuwać łańcuch jak założyć spinkę, tak samo z oponą. Dla mnie dziura w oponie motocyklowej = śmietnik. Do spinek nic nie mam, ale zwyczajnie czuje się pewniej jeśli mam zakuty łańcuch
  • Odpowiedz
kółki czy wulkanizacja


@zielony_goblin: Kołki, na drodze. DOBRE kołki, nie byle badziewie z Chin.

Dla mnie dziura w oponie motocyklowej = śmietnik.


@zielony_goblin: Bzdura. Poczytaj o dobrych kołkach i jak ludzie opony łatają. Widziałem oponę z litrowego sporta z kołkami, nie jednym i zero problemów z prowadzeniem czy z oponą. Ja sam potwierdzam, że opona w ogóle nie traci właściwości. Nie ucieka powietrze. Miałem wbity gwóźdź w bieżnik,
  • Odpowiedz
@mpetrumnigrum: dokładnie, moim zdaniem fajnym rozwiazaniem jest schowek pod siedzenieniem w kiblach, bo schowasz tam kask i schowasz zakupy, albo

np. Akumulatory żelowe do motocykli,bo nie masz ulnej kwasem półki na Akumulator, centralna stopka boczna jest też super rozwiazaniem, rozrusznik elektryczny, czujnik poziomu paliwa,
Kranik automatyczny.
  • Odpowiedz
@zielony_goblin: od lat się kołuje, czy też teraz sznuruje oponę, jest to w 10000%bezpieczne, boisz się bo nie rozumiesz, prędzej złapiesz kapcia łapiąc wkręta podczast jazdy niż, że coś się wydarzy ze względu na sznurek.

Sznurka się boisz, spinki się boisz, ale przy dużej prędkości łańcuch ci kola nie zablokuje, uszkodzona skrzynia i owszem, przyłapany tłoka zdaża się dosyć często, szczególnie w dwusowach, ale 4t też potrafi złapać od jazdy
  • Odpowiedz