Aktywne Wpisy
Od dwΓ³ch miesiΔcy rozmowy na Mikro toczΔ
siΔ wokΓ³Ε cen mieszkaΕ i kredytΓ³w
A podejrzewam ΕΌe wiΔkszoΕΔ ekspertΓ³w to wiek 18-22 lata i brak zdolnosci kredytowej nawet na samochΓ³d za 20 000zΕ a co dopiero mieszkanie.
A pewnie i sΔ tacy co nawet na TV 55cali nie dostaΕo by kredytu
Nie mΓ³wiΔ, ze wszyscy, bo pewnie i sΔ tacy co majΔ kasΔ na mieszkanie lub moΕΌliwoΕΔ wziΔcia mieszkania za pomocΔ pozyczki bankowej
Ale ilu takich jest na tym portalu 10-15% reszta to dzieciarnia co udaje, ΕΌe problem ich dotyczy i sΔ w rozterce spowodowanej tΔ baΕkΔ cenowΔ
Skoki narciarskie na fali i grono ekspertΓ³w, igrzyska olimpijskie i grono ekspertΓ³w, starcia partii politycznych i grono ekspertΓ³w.
A podejrzewam ΕΌe wiΔkszoΕΔ ekspertΓ³w to wiek 18-22 lata i brak zdolnosci kredytowej nawet na samochΓ³d za 20 000zΕ a co dopiero mieszkanie.
A pewnie i sΔ tacy co nawet na TV 55cali nie dostaΕo by kredytu
Nie mΓ³wiΔ, ze wszyscy, bo pewnie i sΔ tacy co majΔ kasΔ na mieszkanie lub moΕΌliwoΕΔ wziΔcia mieszkania za pomocΔ pozyczki bankowej
Ale ilu takich jest na tym portalu 10-15% reszta to dzieciarnia co udaje, ΕΌe problem ich dotyczy i sΔ w rozterce spowodowanej tΔ baΕkΔ cenowΔ
Skoki narciarskie na fali i grono ekspertΓ³w, igrzyska olimpijskie i grono ekspertΓ³w, starcia partii politycznych i grono ekspertΓ³w.
Knoblauch +4
#raportzpanstwasrodka Kleszcz taki mΔ
dry. Tak Tak to ON
BAR W DOBIE KRYZYSU
Kryzys. Ten termin oraz ΕwiadomoΕΔ jego obecnoΕci (dla jednych mniej odczuwalna, dla innych bardziej) zdΔ ΕΌyΕ siΔ juΕΌ trochΔ wyΕwiechtaΔ i spowszednieΔ chyba wszystkim. JeΕli nie odczuΕeΕ jego efektu na wΕasnej skΓ³rze i ominΔ Ε on TwΓ³j biznes szerokim Εukiem resztΔ artykuΕu moΕΌesz przeczytaΔ jako ciekawostkΔ. JeΕli jednak borykasz siΔ z jego skutkami, w dalszej czΔΕci zaproponujΔ kilka pomysΕΓ³w na realne zmniejszenie kosztΓ³w i zwiΔkszenie zyskΓ³w funkcjonowania lokalu. RozwiΔ zania te oparte sΔ o bieΕΌΔ cΔ dziaΕalnoΕΔ baru, ale analogicznie moΕΌna je przeΕoΕΌyΔ na pozostaΕe obszary Twojego biznesu gastronomicznego.
Brak GoΕciβ¦ Ceny w gΓ³rΔ?
ZacznΔ trochΔ z drugiej strony. ZauwaΕΌyΕem, iΕΌ niektΓ³re miejsca spadajΔ ce obroty, prΓ³bujΔ rekompensowaΔ sobie podnoszΔ c ceny. MoΕΌe wydawaΔ siΔ to rozsΔ dnym posuniΔciem, ale tylko na krΓ³tka metΔ. MyΕlenie w stylu βmniej GoΕci, wiΔksza marΕΌa β wszystko siΔ wyrΓ³wnaβ nie ma prawa przynieΕΔ pozytywnego efektu. PrΓ³by przekonania samych siebie hasΕami βwyΕΌsze ceny odsiejΔ osoby bez pieniΔdzy, dziΔki temu ΕciΔ gniemy do lokalu bogatszych, ktΓ³rych kryzys tak mocno nie dotknΔ Εβ doprowadzΔ tylko do tego, ΕΌe faktycznie wyeliminujesz GoΕci z mniej zasobnym portfelem. JeΕli jednak wydaje Ci siΔ, ΕΌe tym samym przyciΔ gniesz lepiej sytuowanΔ grupΔ, nie moΕΌesz siΔ bardziej myliΔ. Rozejrzyj siΔ dookoΕa. Na chwilΔ obecnΔ rynek gastronomiczny w Polsce to rynek fast food (nie wiem czy moΕΌemy juΕΌ mΓ³wiΔ o pokoleniu kebaba, ale takie skojarzenie samo mi siΔ nasuwa), czy lokali z piwem, wΓ³dkΔ i zakΔ ska za 5 zΕ. Nawet zamoΕΌniejsi GoΕcie dwa razy oglΔ dajΔ kaΕΌdΔ wydanΔ zΕotΓ³wkΔ. Targetowanie lokalu w tΔ wΔ skΔ grupΔ jest wysoce ryzykowne β po pierwsze jest ona βgrymaΕnaβ i nielojalna (ciΔΕΌko przewidzieΔ ich zachowania oraz skusiΔ do regularnych odwiedzin), po drugie stanowiΔ naprawdΔ nielicznΔ spoΕecznoΕΔ. OprzeΔ biznes gastronomiczny na nich mogΔ wyΕΔ cznie ekskluzywne miejsca z jeszcze bardziej ekskluzywnΔ ofertΔ towarowΔ . KapitalnΔ wiΔkszoΕΔ potencjalnych GoΕci na rynku stanowiΔ osoby z ograniczonym budΕΌetem przeznaczonym na uciechy gastronomiczne. Co zatem moΕΌesz zrobiΔ, aby β nie doΕΔ, ΕΌe nie straciΔ ich przychylnoΕci β to jeszcze pokusiΔ siΔ o pozyskanie nowych? PoniΕΌej kilka propozycji, ktΓ³re moΕΌesz wyprΓ³bowaΔ w swoim barze/lokalu.
Mniej czy wiΔcej?
BAR W DOBIE KRYZYSU
Kryzys. Ten termin oraz ΕwiadomoΕΔ jego obecnoΕci (dla jednych mniej odczuwalna, dla innych bardziej) zdΔ ΕΌyΕ siΔ juΕΌ trochΔ wyΕwiechtaΔ i spowszednieΔ chyba wszystkim. JeΕli nie odczuΕeΕ jego efektu na wΕasnej skΓ³rze i ominΔ Ε on TwΓ³j biznes szerokim Εukiem resztΔ artykuΕu moΕΌesz przeczytaΔ jako ciekawostkΔ. JeΕli jednak borykasz siΔ z jego skutkami, w dalszej czΔΕci zaproponujΔ kilka pomysΕΓ³w na realne zmniejszenie kosztΓ³w i zwiΔkszenie zyskΓ³w funkcjonowania lokalu. RozwiΔ zania te oparte sΔ o bieΕΌΔ cΔ dziaΕalnoΕΔ baru, ale analogicznie moΕΌna je przeΕoΕΌyΔ na pozostaΕe obszary Twojego biznesu gastronomicznego.
Brak GoΕciβ¦ Ceny w gΓ³rΔ?
ZacznΔ trochΔ z drugiej strony. ZauwaΕΌyΕem, iΕΌ niektΓ³re miejsca spadajΔ ce obroty, prΓ³bujΔ rekompensowaΔ sobie podnoszΔ c ceny. MoΕΌe wydawaΔ siΔ to rozsΔ dnym posuniΔciem, ale tylko na krΓ³tka metΔ. MyΕlenie w stylu βmniej GoΕci, wiΔksza marΕΌa β wszystko siΔ wyrΓ³wnaβ nie ma prawa przynieΕΔ pozytywnego efektu. PrΓ³by przekonania samych siebie hasΕami βwyΕΌsze ceny odsiejΔ osoby bez pieniΔdzy, dziΔki temu ΕciΔ gniemy do lokalu bogatszych, ktΓ³rych kryzys tak mocno nie dotknΔ Εβ doprowadzΔ tylko do tego, ΕΌe faktycznie wyeliminujesz GoΕci z mniej zasobnym portfelem. JeΕli jednak wydaje Ci siΔ, ΕΌe tym samym przyciΔ gniesz lepiej sytuowanΔ grupΔ, nie moΕΌesz siΔ bardziej myliΔ. Rozejrzyj siΔ dookoΕa. Na chwilΔ obecnΔ rynek gastronomiczny w Polsce to rynek fast food (nie wiem czy moΕΌemy juΕΌ mΓ³wiΔ o pokoleniu kebaba, ale takie skojarzenie samo mi siΔ nasuwa), czy lokali z piwem, wΓ³dkΔ i zakΔ ska za 5 zΕ. Nawet zamoΕΌniejsi GoΕcie dwa razy oglΔ dajΔ kaΕΌdΔ wydanΔ zΕotΓ³wkΔ. Targetowanie lokalu w tΔ wΔ skΔ grupΔ jest wysoce ryzykowne β po pierwsze jest ona βgrymaΕnaβ i nielojalna (ciΔΕΌko przewidzieΔ ich zachowania oraz skusiΔ do regularnych odwiedzin), po drugie stanowiΔ naprawdΔ nielicznΔ spoΕecznoΕΔ. OprzeΔ biznes gastronomiczny na nich mogΔ wyΕΔ cznie ekskluzywne miejsca z jeszcze bardziej ekskluzywnΔ ofertΔ towarowΔ . KapitalnΔ wiΔkszoΕΔ potencjalnych GoΕci na rynku stanowiΔ osoby z ograniczonym budΕΌetem przeznaczonym na uciechy gastronomiczne. Co zatem moΕΌesz zrobiΔ, aby β nie doΕΔ, ΕΌe nie straciΔ ich przychylnoΕci β to jeszcze pokusiΔ siΔ o pozyskanie nowych? PoniΕΌej kilka propozycji, ktΓ³re moΕΌesz wyprΓ³bowaΔ w swoim barze/lokalu.
Mniej czy wiΔcej?
#kononowicz #patosteamy