Wpis z mikrobloga

Od razu mówię, że jestem kompletnym laikiem w tych tematach.

Opłaca się teraz budować kompa do gierek, czy lepiej iść w laptopa? Do grania casualowego, jakieś trochę nowsze gierki typu Palworld i stare typu Tibia, może kiedyś powrót do WoW-a i innych starszych typu TF2, a tak poza tym przeglądanie neta z jednocześnie odpalonym streamem.

Mam starego kompa kupowanego chyba w 2018 roku z Ryzenem 5 2600, 16 GB RAM i procesorem nie wiem jakim, Palworld mocno tnie na średnich, nawet na niskich ustawieniach działa tak sobie + na niskich przyjemność z grania jest #!$%@?, wiadomo. Jakbym miał wymieniać komponenty, to pewnie musiałbym wszystkie po kolei, więc łatwiej byłoby mi złożyć nowego kompa. I teraz znowu nie wiem, czy lepiej byłoby kupić całą budę, czy może lepiej kompaktowego laptopa, bo i miejsce i budżet mam odpowiednio ograniczone. Co robić, jak żyć?

#komputery #pcmasterrace
  • 12
  • Odpowiedz
@cutecatboy: laptop ma sens do grania praktycznie tylko jak chcesz z nim często gdzieś jeździć i grać. i będzie dosyć drogo jak ma mieć wydajność średnio budżetowej stacjonarki

Mam starego kompa kupowanego chyba w 2018 roku z Ryzenem 5 2600, 16 GB RAM i procesorem nie wiem jakim,

procesorem jest ryzen 2600..
na am4 masz dwie generacje procesorów nowsze jeszcze do wyboru, nie musisz koniecznie wymieniać
  • Odpowiedz
@cutecatboy:

budżet mam odpowiednio ograniczone.


To mógłbyś od razu go uwzględnić.
Sprawdź jaka jest karta graficzna, ja to widzę tak:
5600/5700x3d, lepsza grafika, ram do 32GB i nie ma co od nowa kompa składać.
  • Odpowiedz
@cutecatboy tak, monitor uwqhd będzie bardziej zależał od karty graficznej niż od reszty (chyba że to SUW FHD, to wtedy mniej).
Rozdzielczość monitora głównie determinuje wymagania w tym zakresie - myślę, że min. Rtx 4070 lub Rx 7800xt tu się sprawdzi. Pierwszy wymaga jedynie 650w w zasilaczu, drugi już min 750w, powiedzmy. No i lepiej by było mieć jakiś zapas.