Wpis z mikrobloga

Minął 14. (z 73) dzień wakacji.

W ciągu ostatniej doby miało miejsce 7 wypadków śmiertelnych w których zginęło 8 osób.

89 wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji.
95 ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych od początku wakacji.
6 osób zmarło w ciągu 30 dni od zdarzenia drogowego w którym uczestniczyło.

Czyli w trakcie wakacji w 95 wypadkach zginęło w sumie 101 osób.

W poprzednim roku statystyki po 14. dniu wakacji wyglądały następująco:


Rok temu:
4 wypadki / 4 ofiary śmiertelne w ciągu ostatniej doby
71 wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji
73 ofiary śmiertelne w wypadkach drogowych od początku wakacji

Ponadto z wczoraj:
317 zatrzymanych nietrzeźwych kierujących w ciągu ostatniej doby co daje
3.826 zatrzymanych nietrzeźwych kierujących od początku wakacji

75 wypadków drogowych w ciągu ostatniej doby co daje
1.043 wypadki drogowe od początku wakacji

74 rannych w wypadkach w ciągu ostatniej doby co daje
1.162 rannych w wypadkach od początku wakacji

Utonięcia:
2 utonięcia w ciągu ostatniej doby
34 utonięcia od początku wakacji

UWAŻAJCIE NA SIEBIE!
i na debili na drodze

źródło mapy
interaktywna mapa
DLACZEGO MAPA PODZIELONA JEST W TEN SPOSÓB
źródło dodatkowych statystyk
źródło statystyk o utonięciach

-------
Jeżeli podoba Ci się to co robię, to możesz postawić mi wirtualną kawę. buycoffee.to/salido Dziękuję!

#smiertelnewypadki
Salido - Minął 14. (z 73) dzień wakacji. 

W ciągu ostatniej doby miało miejsce 7 wyp...

źródło: 1-411243-25

Pobierz
  • 63
  • Odpowiedz
@Lubie_Barszcz tak, przez ostatnie 20 lat trasa którą jeżdżę przynajmniej kilka razy w tygodniu. 4 skrzyżowania gdzie ustępuję pierwszeństwa. Ani jednego wypadku przez te 20 lat tam nie było. Jak zaczynałem jeździć, wszędzie były znaki ustąp pierwszeństwa. Teraz wszędzie stoją STOPy. Widoczność na tych skrzyżowaniach to przynajmniej 200-300m. Po psi ch# te stopy?
  • Odpowiedz
Dziadek urodzony w środku IIWŚ pomyka sobie samochodem po publicznych drogach. Przecież to jest jakaś paranoja. 83 lata to już mocno podeszły wiek


@ApoIIo: różnie z tym bywa, autentycznie był taki dziadek co miał 94 lata, kupił sobie najnowszą toyotę rav 4 z salonu i jeździł sobie przez Polskę do senatorium nad morzem, normalnie ogarniał.
ojciec sąsiadki ma też koło 94 lat i dalej stara się wbiegać po schodach i
  • Odpowiedz
@Pieron: Połowa wypadków wrzucacych tutaj wynika ze znacznego przekroczenia prędkości( auta nie rozpadają się na kawałki przy 90), kolejne 30% to ignorowania pierwszeństwa. Jak chcesz to rozwiązać, budować węższe drogi krajowe? Jak ma wyglądać droga na której ludzie będą uważać że poprawną prędkością jest 90? Stawiać światła i szlaban na każdym skrzyzowaniu bo ludzie mają w dupie znak STOP?
  • Odpowiedz
  • 2
@pumba320 są różne rozwiązania. Można trzymać ludzi za ryj i stawiać co 100m fotoradar, można to robić też inaczej - np mając dokładnie taką samą jezdnię, jedynie wizualnie ją zwężając zmieniając barierę linową na ekran akustyczny można znacząco zredukować prędkość pojazdów.
  • Odpowiedz
Jak mnie takie twardogłowe myślenie gotuje. Dlaczego ludzie nie zapinają pasów!?


@MateMizu: Nie zapiął i zginął, widocznie taka była jego wola - nie rozumiem na #!$%@? się przejmować losem obcych sobie idiotów? Chyba ważne jest to, że ty i twoi bliscy zapinacie i jesteście bezpieczni.
  • Odpowiedz
@Salido drogi kolego mam taką sprawę do ciebie, za każdym razem kiedy chcę otworzyć wiadomość o wypadkach to nie mogę, ponieważ ten dynks do rozwijania wiadomości jest w tym samym miejscu co link. Za każdym pieprzonym razem jak klikam palcem to odpala mi się link. Wiem że wykop to wykop i jest peny bugów, ale czy dałbyś radę wrzucać linki trochę niżej, żebym mógł normalnie rozwijać twoje posty? Dzięki wielkie
gybefan - @Salido drogi kolego mam taką sprawę do ciebie, za każdym razem kiedy chcę ...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • Odpowiedz
@LibertadParaTodos: bo chcąc lub nie czasami się z takimi ćwierćmózgami trzeba jechać w jednym samochodzie i tłumacz mu, że jego zwłoki mogą zrobić ci krzywdę. Wtedy jest oburzenie. Zwłaszcza z tyłu mnie to #!$%@?, bo mi kręgosłup taki łamie. Raz mi taki zapiął, a potem odpiął to dopiero po groźbie wysadzenia zapiął i już nie odpiął.

Dochodzą też kwestie drobnych kolizji, możesz spowodować zwykłą stłuczkę gdzie nawet policji nie trzeba
  • Odpowiedz
@Salido: [ * ] thoughts and prayers. Niech ludzie jeżdżą na Augustów normalna drogą jedna 10 fotoradarów poprostu #!$%@? dostajesz, druga dłuższa spokojna szeroka można cisnąć ale niestety, trzeba uważać wszędzie.
  • Odpowiedz
Nie zapiął i zginął, widocznie taka była jego wola - nie rozumiem na #!$%@? się przejmować losem obcych sobie idiotów?


@LibertadParaTodos: Bo możesz mieć pecha i kiedyś spowodować jakieś zdarzenie drogowe.
Jak trafisz na normalnego człowieka z zapiętymi pasami, to skończy się kolizją i mandatem.
Jak trafisz na debila bez pasów, który swoim pustym, wolnościowym łbem walnie o szybę i umrze, to będziesz miał wypadek i potencjalnie nawet pójdziesz siedzieć.
  • Odpowiedz
@Pieron: co do stanu technicznego to też prawda. Raz na tor szkoleniowy przyjechała babka swoim samochodem, jakiś tam używany w automacie, Nissan Juke czy co to tam było. Instruktor daje ćwiczenia, ona próbuje, jeden, drugi raz, nie idzie, kolejne zadanie i znowu to samo. W końcu instruktor nie wytrzymuje i pyta się jej co się dzieje, ze nawet zatrzymać się nie może i czego nie depcze do podłogi hebla skoro
  • Odpowiedz
Jak sobie śledzę twoje posty od kilku dni to dochodzę do wniosku, że staży ludzie zabijają się na drogach, a tak wiele mówimy o młodych nieodpowiedzialnych kierowcach. Może pora na jakieś kampanie społeczne dla starych ludzi aby ich uświadomić, że jazda samochodem nie jest dla nich.
  • Odpowiedz
  • 0
@pumba320 nie mam jak sprawdzić jak ten zakręt wygląda na google maps ale wydaje się łagodny. Możliwe, że jest ostrzejszy niż na pierwszy rzut oka i słabo wyprofilowany przez co może zaskoczyć kierowcę. Namalowanie linii wzdłuż pobocza i linii środkowej które wizualnie by zwęziły zakręt mogłoby pomóc dając złudzenie o wiele ciaśniejszego zakrętu a poprawa szorstkości nawierzchni mogłaby ocalić ludzkie życie.
  • Odpowiedz