Wpis z mikrobloga

Minął 14. (z 73) dzień wakacji.

W ciągu ostatniej doby miało miejsce 7 wypadków śmiertelnych w których zginęło 8 osób.

89 wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji.
95 ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych od początku wakacji.
6 osób zmarło w ciągu 30 dni od zdarzenia drogowego w którym uczestniczyło.

Czyli w trakcie wakacji w 95 wypadkach zginęło w sumie 101 osób.

W poprzednim roku statystyki po 14. dniu wakacji wyglądały następująco:


Rok temu:
4 wypadki / 4 ofiary śmiertelne w ciągu ostatniej doby
71 wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji
73 ofiary śmiertelne w wypadkach drogowych od początku wakacji

Ponadto z wczoraj:
317 zatrzymanych nietrzeźwych kierujących w ciągu ostatniej doby co daje
3.826 zatrzymanych nietrzeźwych kierujących od początku wakacji

75 wypadków drogowych w ciągu ostatniej doby co daje
1.043 wypadki drogowe od początku wakacji

74 rannych w wypadkach w ciągu ostatniej doby co daje
1.162 rannych w wypadkach od początku wakacji

Utonięcia:
2 utonięcia w ciągu ostatniej doby
34 utonięcia od początku wakacji

UWAŻAJCIE NA SIEBIE!
i na debili na drodze

źródło mapy
interaktywna mapa
DLACZEGO MAPA PODZIELONA JEST W TEN SPOSÓB
źródło dodatkowych statystyk
źródło statystyk o utonięciach

-------
Jeżeli podoba Ci się to co robię, to możesz postawić mi wirtualną kawę. buycoffee.to/salido Dziękuję!

#smiertelnewypadki
Salido - Minął 14. (z 73) dzień wakacji. 

W ciągu ostatniej doby miało miejsce 7 wyp...

źródło: 1-411243-25

Pobierz
  • 63
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Pieron: nie wszystkie skrzyżowania można przebudować. Namalowanie linii idzie wraz z odpowiednimi znakami - linia zatrzymania się lub warunkowego zatrzymania wraz z odpowiednim znakiem. Trzeba dostosować się do warunków, które panują w danym miejscu, a nie na pałę #!$%@?ć się pod koła innych pojazdów "bo stop i rozejrzenie się nie jest rozwiązaniem więc je ignoruję". Nie widać = nie jadę powinno być podstawową zasadą w takich sytuacjach.
  • Odpowiedz
  • 1
@lenanela tak ale nie do końca - zależy jaką statystykę wybierzemy. Jeżeli popatrzy się na ilość ofiar na milion przejechanych kilometrów to się okaże, że osoby w wieku poniżej 24 lat zabijają się równie często jak te w wieku 86+. Jak się dożyje do 25 roku to na wykresie nie widać większych skoków aż do 70 roku życia kiedy to szansa na zabicie się na drodze gwałtownie rośnie.
  • Odpowiedz
@Pieron: Ja wiem, ty wiesz, są tacy co nadal będą mówić, że przecież wypadków powyżej 70 jest mało, że elektryków mało się pali. Statystycznie tak, bo statystyka to największe kłamstwo. Jak weźmiemy właśnie przejechane kilometry to już tak ciekawie nie jest.
  • Odpowiedz
  • 4
@lenanela coś z tymi statystykami o pożarach elektryków rzeczywiście jest na rzeczy bo patrząc na wykop to się palą non stop a jak się popatrzy na raporty naukowe to okazuje się, że palą się rzadziej niż spalinowe
  • Odpowiedz
źródło: 5a61e5e0e95541fc51423d8166d5f46estdcrd_1260


@Salido: wiadomo, który wypadek drogowy w Polsce miał najwięcej ofiar?

tak, to była >>Katastrofa autobusu w Gdańsku
  • Odpowiedz
Kierujący fiatem, jadąc od strony Zalesic, wjechał na drogę z pierwszeństwem przejazdu, nie ustępując pierwszeństwa jadącemu bmw i doprowadził do zderzenia. Śmierć na miejscu poniosła 50-letnia pasażerka fiata, jego kierowca został przewieziony do szpitala, kierowca bmw był trzeźwy.


@Salido: Dlaczego podane jest, czy kierowca BMW był trzeźwy, a nie sprawca wypadku?
  • Odpowiedz
83-letni kierowca osobowego fiata, jadąc ulicą Toruńską, nie zastosował się do sygnalizatora, przy nadawanym czerwonym świetle i wjechał na skrzyżowanie, gdzie zderzył się z hondą kierowaną przez 78-letniego mężczyznę.


@Salido: Dziadek urodzony w środku IIWŚ pomyka sobie samochodem po publicznych drogach. Przecież to jest jakaś paranoja. 83 lata to już mocno podeszły wiek.
  • Odpowiedz
rozwiązaniem problemu jest przebudowa skrzyżowania lub zmiana organizacji ruchu


@Pieron: Dla polakow chlopskorozumowcow ustawienie znaku 20 do ktorego nikt sie nie bedzie stosowal i #!$%@? wiekszych mandatow to rozwiazanie wszystkich problemow, a potem "hurr durr wystarczy jechac na autostradzie 50 i jest bezpiecznie", gdzie normalny projektant ograniczy wymaganie myslenia i zastanawiania sie od ludzi, bo to prowadzi do zwarć w mózgu i stąd biorą sie wypadki.
Jezeli w tysiacu miejsc
  • Odpowiedz
@Pieron: Można też, uwaga, zwolnić. Osobiście jeśli nie mam widoczności to zwalniam na tyle ile to konieczne żeby przejechać bezpiecznie, jeśli droga jest wąska to jadę na niej czasem nawet 60 zamiast 90, nie oczekuję że każda część infrasktury bedzie zrealizowana tak żebym mógł latać 120. Ale oczywiście najłatwiej wyłączyć myślenie, wcisnąć gaz w podłogę i zrzucać winę na wszystko tylko nie bezmyślność kierowców.
  • Odpowiedz
  • 14
@pumba320 prawidłowo zrealizowana infrastruktura powoduje, że tam gdzie masz jechać 50 sam uważasz, że prawidłowa prędkość to 50, bez patrzenia na znaki tylko czytasz to z otoczenia. Jeżeli masz długą, prostą drogę w szczerym polu i znak ograniczenia do 50 to coś jest nie tak - albo limit powinien być inny, albo drogę należy wizualnie zwęzić. To projektant ma dobrze przemyśleć jak droga ma wyglądać i działać a nie kierowca -
  • Odpowiedz
@Salido: Bardzo mało pieszych póki co. Tylko 5 z 95 ofiar, to znacząco poniżej średniej z 2023 roku, gdzie zginęło 447 pieszych spośród 1893 wszystkich ofiar (23,6%). Ale ofiar śmiertelnych jako takich jest więcej.
  • Odpowiedz