Wpis z mikrobloga

oplowski 1,4 turbo to taka porządna, niezawodna jednostka.


@ReinmarKrakau: Kto Ci takich bajek na opowiadał? samochody z jednostkami opla się odrzuca przy zakupie. Nie ma wyjątków. Dopiero od paru lat się zmieniło jak przeszli do PSA i nowsze ople mają już silniki francuskie.

Najwyżej pojedziecie pociągiem.
  • Odpowiedz
@Def_: Czekamy na odp. Może po prostu turbo padło. Bo ogólnie to szanowani mechanicy to teraz biorą parę tysięcy za samo wyciągnięcia silnika, rozłożenie, złożenie i wsadzenie z powrotem (mówię o aucie pokroju OP, nie autach premium) bez wliczenia w to naprawy / wymiany szeregu żywotnych elementów.
  • Odpowiedz
@amath: @Adamfabiarz
Mam taki problem, że jestem laikiem samochodowym. Wiem, jak się leje benzynę. Po kolei:
- od pewnego czasu auto spalało nieco więcej, o ok. 1 l w mieście na 100 km, ale zwalałem to na karb upałów, wysokiego zużycia klimy itd.
- dziś przy rozruchu i dalej w trakcie jazdy usłyszałem dziwne stukanie, więc od kopa pojechałem do mechanika, do którego mam zaufanie i który mi parę razy już ratował samochód
- w trakcie drogi do niego czułem spadki mocy i dynamiki nawet kiedy z pierwszego biegu zrywałem się na światłach
- nie świeci się żadna kontrolka, nic, ani
  • Odpowiedz
@ReinmarKrakau: jakby nie miał ciśnienia oleju, to zaświeciłby kontrolkę od razu, do weryfikacji ciśnienia oleju podpina się manometr i po prostu sprawdza czy jest ciśnienie, a nie wymienia pompy na pałę :D
problem na zmiennych fazach raczej też by zaświecił w moment

no ale stukanie nie i spadki mocy nie jest dobrym znakiem
  • Odpowiedz