Wpis z mikrobloga

Ford Focus 2014 Mk3, benzyna 1.0.

Ostatnio przy jeździe po mieście moja różowa dostała komunikat by zatrzymać pojazd, bo jest za wysoka temperatura silnika. Płyn miał 110 st. Zatrzymała auto, spod pokrywy było trochę dymu. Zaczekała aż się fura ostudzi i dolała płynu chłodniczego, którego nie nie było w ogóle widać w zbiorniku (wydaje mi się, że jeszcze 2 miesiące temu jej sprawdzałem i było ok).
Dojechała kilka km do domu i płynu znowu brak, coś tam niby też mokre było. Oddaliśmy auto do mechanika. Gość stwierdził, że najprawdopodobniej jest problem z turbosprężarką, a właściwie nie tyle stricte z nią, co z jej chłodzeniem... (Swoją drogą, Focus Mk3 ma dodatkowe chłodzenie turbo wodą?) i to wg niego jest przyczyną ubytku płynu chłodniczego...
Powiedział że najchętniej wyjmie sprężarkę i ew. da ją do regerenacji.

Ważna rzecz - od kilku lat auto ma problem z kontrolą check engine na katalizatorze. Były wymienione sondy itd. i na 99% to kwestia kata, jakkolwiek żadnych objawów w jeździe nie widać. Kontrolka czasem po szybszej jeździe gaśnie, ale zawsze wraca. Zgagatelizowaliśmy ten problem, bo powiedziano nam, że najwyżej jak kat się zapcha, to wtedy się wymieni.

Doradźcie czy pozwolić temu mechanikowi działać, czy gdzie indziej szukać przyczyny

#samochody #ford #mechanikasamochodowa #samochod #auto #mechanika
  • 5
  • Odpowiedz
Były wymienione sondy itd.


@km00787: a diagnozowane to było czy po prostu mechanik wymieniacz wymienił i #!$%@? na to połozyl?

Gość stwierdził, że najprawdopodobniej


@km00787: on ma to sprawdzić a nie #!$%@? dam do regeneracji i MOZE pomoże. Co to #!$%@? za mechanik? Jak płynu chłodniczego ubywa to #!$%@? gdzieś jest wyciek...
  • Odpowiedz
@km00787: Ciekawe jak jest skonstruowana ta turbosprężarka po względem płaszcza wodnego. Bo zwykle to kanały wodne są odlane na stałe i tylko uszczelnienie na króćcach wejścia wyjścia są uszczelnienia. A w innym wypadku aby ciekło to musiałaby pęknąć na rdzeniu (core). Zobacz co inny mechanik powie.
  • Odpowiedz