Aktywne Wpisy
czykoniemnieslysza +375
mickpl +390
Uważam, że Rafał Trzaskowski nie powinien zostać prezydentem. Po prostu.
Człowiek, który współrządzi partią, która chce zniszczyć życie setkom tysięcy młodych ludzi przez forsowanie kredytów 0% aby spasiona deweloperka spasła się nawet bardziej nie nadaje się na takie stanowisko.
Tu nawet nie ma o czym dyskutować.
#nieruchomosci
Człowiek, który współrządzi partią, która chce zniszczyć życie setkom tysięcy młodych ludzi przez forsowanie kredytów 0% aby spasiona deweloperka spasła się nawet bardziej nie nadaje się na takie stanowisko.
Tu nawet nie ma o czym dyskutować.
#nieruchomosci
Druga sprawa - Chopin. Niech ten Modlin jeszcze dycha tym Ryanairem, niech se polacy latają na weekend do Bolonii. Ale Chopin jako lotnisko przyszłości obsługujące bezzałogowe loty pasażerskie? Tutaj chciałbym poznać ekspertyzę, bo wydaje mi się że jedyną taką mógłby wystawić Stanisław Lem. To nic innego niż robienie dobrze Rafałkowi, któremu ego nie pozwala się wycofać ze swoich własnych słów o lotnisku w Warszawie. Dla niego stolica straci jak lotnisko nie będzie w niej położone, tylko w Baranowie, więc ten fikołek uważam za działanie na szkodę państwa pod widzimisię jednego polityka, który przedstawiany jest jako nowoczesny i nieomylny, przyszły prezydent. Nie może być tak że będziemy wydawać miliardy na rozbudowę lotniska, po której pofunkcjonuje ono 2 lata, a potem będzie stało z myślą o jakiś lotach bezzałogowych. Straszna fikcja patrząc na obecne możliwości transportu powietrznego. Ile ono będzie tak czekało? 20-30 lat? Po takim czasie bez funkcjonowania będzie wymagało kolejnego remontu i kolejnych wyrzuconych pieniędzy. O ile po prostu się nie stanie zwykłym, smutnym, niszczejącym pomnikiem historii.
O kolei nawet nie wspominam, bo uważam że celowo pominięto Polskę wschodnią, jako zemsta polityczna za to jak wyborcy głosują przy urnach. I dalej będą tak głosować, jeśli będą widzieć że obecna władza ich opluwa. Te podziały na Polskę A i Polskę B nie służą Państwu i gospodarce, poza tym że zachód może się poczuć lepszy od wschodu, przy równoczesnym kompleksie zachodu europy. Polska jako kraj o takiej powierzchni i licznie mieszkańców zasługuje na połączenia międzymiastowe obsługiwane przez koleje prędkości minimum 300-350km/h. Nie może być tak że autem będzie szybciej niż koleją, a w kontekście zielonej polityki UE prędzej czy później z aut będziemy rezygnować. Sam Y nie wystarczy, i pewnie jeszcze przed 2040 rokiem będzie to zauważalne. Obecna modernizacja to nie jest skok w przyszłość, lecz tylko nadgonienie tego co było marnotrawione od lat '80, i powinno powstać już lata temu.
Co również z Cargo? Polska jest liderem transportu drogowego w UE, Gdańsk po przebudowie był najdynamiczniej rozwijającym się portem nad Bałtykiem. Uważam że Polacy są świetni w transporcie, i brak wspomnienia o tym, a w kontekście domysłu rezygnacja z cargo kolejowego czy lotniczego jest małym strzałem w stopę dla gospodarki. Ale mam nadzieję że to było kolejne, niecelowe przeoczenie, bo ludzie utożsamiali projekt głównie z transportem pasażerskim.
Podsumowując cieszę się bardzo że CPK powstanie, jednak czuję mały niedosyt z tej konferencji. Pominięto kilka rzeczy na których mi zależało, a kilku decyzji nie rozumiem. Ale przynajmniej coś będzie.
Ostatecznie też nie wiem jak ma być Baranowo skomunikowane koleją - czy w przypadku rezygnacji ze "szprych", będziemy musieli dojechać do Warszawy i z Warszawy do Baranowa?
Tyle czekania na info o tym projekcie, a tu takie ogólniki
Tras zmodernizowanych do 160 nikt nie ma zamiaru ruszać tak btw, nic takiego z mapki nie wynika poza kleksem na Warszawa - Gdańsk.