Wpis z mikrobloga

@KwiatGromu: bo mają hamulce pneumatyczne, które działają przez spuszczenie ciśnienia. Po zatrzymaniu i odpuszczeniu hamulca ciśnienie w układzie jest ponownie podnoszone, co się kończy takim 'psst' pochodzącym pewnie z regulatora ciśnienia.
Do tego dochodzi jeszcze cały osprzęt zasilany pneumatycznie, który siłą rzeczy wydaje takie dźwięki.
  • Odpowiedz
@bidzej:

bo mają hamulce pneumatyczne, które działają przez spuszczenie ciśnienia. Po zatrzymaniu i odpuszczeniu hamulca ciśnienie w układzie jest ponownie podnoszone


xDDD
Hamulce działają przez odpuszczenie ciśnienia? Raczej odwrotnie. Jedynie hamulec postojowy "ręczny" działa przez
  • Odpowiedz
@PiotrFr: @leasy2 hamulec zasadniczy dziala normalnie na cisnienie. Jak odblokujesz recznie hamulec postojowy i bedziesz jechac bez powietrza to sie NIE zatrzymasz
Jest mozliwosc recznego odciagniecia hamulca postojowego przez „sciagniecie” sprezyny sruba wkrecana w silownik

Hamulec postojowy (reczny, awaryjny itp) dziala ODPUSZCZA po podaniu cisnienia. Czyli bez powietrza hamulce sa zblokowane

ALE moze byc sytuacja ze zawor hamowania lub wszystkie membrany ulegna uszkodzeniu, wtedy mimo ze hamulce odpuszcza to nie beda
  • Odpowiedz
@leasy2: jak podczas jazy strzeli waz/zejdzie wiatr to auto tez sie zatrzyma bo sprezyna dopchnie klocki/okladziny i nie bedzie powietrza zeby ja scisnac
  • Odpowiedz