Wpis z mikrobloga

Rowertour uznał moją reklamację na oponę Michelin Wild Enduro rear.

Pytanie co wziąć na tył zamiast?

Fabrycznie w rowerze był WTB Trail Boss tough/fast roll I była ta opona całkiem spoko.

Rozważam też coś z Maxxisa: Minion DHR, Agresor, Dissector albo High Roller. Wszystkie w wersji maxterra oraz Exo+. Podejrzewam że DD do mojej jazdy będzie za chamskie.

W poprzednim rowerze (Giant France) miałem Agressora w wersji dual/exo i też był całkiem spoko. Nawet w Trutnov ta opona dała radę (Giant trance z Foxem 32 nie bardzo dawał radę w Trutnov).

#rower #enduromtb #mtb
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Harry_Callahan: a co masz z przodu? Bo może warto przednią dać na tył i kupić inną przednią. Z mojego amatrskiego spojrzenia, największą różnice odczułem po zmianie właśnie przodu na assegai. Tył miałem kilka modeli (minion, aggressor, high roller) i az takiej różnicy nie poczułem.
  • Odpowiedz
  • 0
@melba z przodu jest WTB Vigilante w wersji Light/High Grip która jeszcze ten sezon przejeździe a na następny (jeżeli dalej będę miał ten rower) kupię nową.

Miałem taki pomysł jak kupowałem tego Michelina żeby vigilante dać na tył a nową kupić na przód ale inne wykopki mi odradziły.
  • Odpowiedz
@Harry_Callahan: ja mam już powoli dość Maxxisa, a też całe życie latałem na DHF/DHR/Aggressor. W gravelu Rambler się wygięła stopka przed 1000km i nie da się równo wstrzelić, bije góra dół. Z kolei moje Ikony i Ramblery ciekną po bokach jak jakieś szmaciane wynalazki nieprzystosowane do uszczelniacza.
  • Odpowiedz
@Harry_Callahan: Mam ponad 3 sezony Butchera od Specialized, i jestem zaskoczony pozytywne trakcją jak i żywotnością opony. Ma najechane 2,2k km i jeszcze dużo bieżnika, nigdzie nie popękana
  • Odpowiedz
@Harry_Callahan:
Opony na tył jakoś specjalnie nie różnią się bieżnikiem, w sumie bez znaczenia jakiego producenta wybierzesz bardziej bym się skupił na bocznych ściankach. Moim zdaniem exo+ jest cienkie i mało sztywne. Żeby się to dobrze trzymało obręczy to trzeba nadmuchać tak, że odbijasz się od kamieni. Sztywne boczne ścianki pozwalają zmniejszyć trochę ciśnienie i działają jak dodatkowy amortyzator. Różnica w wadze jest moim zdaniem tego warta. Jeśli chodzi o
  • Odpowiedz
@Harry_Callahan:
No to jak jesteś ulańcem to 350g na oponie nie zrobi różnicy w wadze a jestem pewien, że na DD/DH casing będziesz czuć się lepiej niż na EXO+.
Jeszcze bym wsadził cushcore i schodził z ciśnieniem jak najniżej.
Oczywiście te grubości ścianek to tak uniwersalnie używam, bo np ja teraz jeżdżę na continentalach ze ścianką enduro i z tyłu mam wkładkę a ważę całe 77 kg.
  • Odpowiedz