Wpis z mikrobloga

W maju sprzedaż elektryków w Niemczech drastycznie spadła. Tesla odnotowała największą stratę, wynoszącą aż -64% w porównaniu do analogicznego okresu w 2023 roku. Statystyki nie kłamią Maj 2024 zapisze się na czarno w historii sprzedaży samochodów elektrycznych. Niemcy niechętnie wyjeżdżali takimi modelami z salonów. Całkowity spadek sprzedaży wyniósł aż 30,6% w porównaniu z tym samym miesiącem 2023 roku.

Dalej zaklinajcie rzeczywistość na #samochodyelektryczne ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ja tam mam pojazd elektryczny ale do 2 tonowej puszki na autostrady bateryjka li-ion to scam
#motoryzacja
  • 18
  • Odpowiedz
@dzem_z_rzodkiewki: zaraz ci ten elektryczny Francuz wypomni, że elektryki to najlepiej sprzedające się auta, i w ogóle to że się mylisz, bo rynek elektryków jest najlepszy, i nie ma żadnych spadków.
  • Odpowiedz
@PiotrFr: a powiedz mi, skoro elektryki są takie zajebiste, i w ogóle super, i dominują auta spalinowe, to dlaczego są dotowanie bezpośrednio lub pośrednio (np poprzez dostaje od państwa, lub też po przed dodatkowe podatki nałożone na samochody spalinowe).

Przecież jak by były takie super, to by nie trzeba było dotowac, prawda?
  • Odpowiedz
@G06DbT: Spalinowe też są dotowane. Nawet o tym nie wiesz, bo pochowane jest to głębiej. Tu jakaś ulga podatkowa, tam jakiś grant na badania o CO2 i tak się zbiera.
  • Odpowiedz
bo pochowane jest to głębiej


@Yelonek: jak głęboko?

Tu jakaś ulga podatkowa


@Yelonek: dla przeciętnego Kowalskiego? Jaka jest ulga podatkowa przy zakupie samochodu spalinowego? Proszę o konkrety.
  • Odpowiedz
@assninja: no ale przecież są takie dobre, i w ogóle, to po co dotowac? Mówisz, że nie są warte swojej ceny? I nie ma pilniejszych spraw w kraju, na które by można było przeznaczyć pieniądze tylko na auta elektryczne (w tym i używane)?
  • Odpowiedz
@G06DbT: no ale czego nie rozumiesz? Dotują by ludzie zmienili spalinowe na elektryczne. Tak jak dotowali wymianę pieca węglowego na np. pompę ciepła. Chodzi o ekologię i nie smrodzenie ludziom z rury

Zauważ też ile jeździ tesli które nie były dotowane, a jednak ludzie kupują :)
  • Odpowiedz
Chodzi o ekologię i nie smrodzenie ludziom z rury


@assninja: gówno a nie ekologię. Volvo swego czasu zrobiło badania, że ładując samochody z oze to dopiero po około 120k km jest się z co2 na zero.
  • Odpowiedz
Volvo swego czasu zrobiło badania, że ładując samochody z oze to dopiero po około 120k km jest się z co2 na zero.


@G06DbT: o bardzo obiektywne XD

a BP albo SHELL nie robiły?

Tymczasem ja wydałem 270k na tesle, bez dopłat, ale chętnie posłucham jaki inny samochód mogłem za to kupić xD
  • Odpowiedz
Szkoda że albo źle zapamiętałeś


@PiotrFr: udowodnij mi że kłamie. Volvo zrobiło raport, jest ogólnodostępny w necie.

No i w sumie to nie dałeś żadnej odpowiedzi, tylko populistyczne hasła.
  • Odpowiedz
o bardzo obiektywne


@assninja: no Volvo samo powiedziało, ile co2 powstaje przy produkcji ich elektrycznych samochodów, i w którym momencie, porównując do samochodów spalinowych, wychodzą na "0". Mówisz że samo Volvo kłamie na temat swoich badań?

Tymczasem ja wydałem 270k na tesle, bez dopłat, ale chętnie posłucham jaki inny samochód mogłem za to kupić


@assninja: ale po co mam ci mówić, że miałeś kupić inny samochód? Jeździj czym
  • Odpowiedz
Mówisz że samo Volvo kłamie na temat swoich badań?


@G06DbT: a dlaczego miałoby nie kłamać skoro przedstawiając takie dane tylko na tym zyskuje?

Najbardziej śmieszą "badania" porównujące produkcję EV do samej jazdy ICE - ale już bez produkcji ICE, bez wydobycia, rafinacji ropy, tankowców, cystern, stacji paliw..
  • Odpowiedz
Najbardziej śmieszą "badania" porównujące produkcję EV do samej jazdy ICE - ale już bez produkcji ICE, bez wydobycia, rafinacji ropy, tankowców, cystern, stacji paliw..


@assninja: no to poczytaj sobie ten raport.

Jest tam wyrazie zaznaczona produkcja co2 dla samochodu spalinowego, oraz elektrycznego, i napisano, że ta różnica to ponad 20 ton. Gdzie dla spalinowego to było ~48 ton, a dla elektryka
  • Odpowiedz
@G06DbT: a sam ten raport pomijając że trochę jest bez sensu (nie bierze pod uwagę realnej emisji, tylko teoretyczną) to już dawno jest nieaktualny. Volvo jak samo twierdziło, tylko w kilka miesięcy 2023 roku obniżyło emisję przy produkcji o 19%, a większość produkcji ma w Chinach
  • Odpowiedz
@G06DbT: Czy to jest ten sam raport, który porównuje spalinowca wyprodukowanego w Europie z elektrykiem z Chin? No ciekawe skąd się wzięły te różnice emisji. Pewnie z różnicy sposobów produkcji prądu w Chinach i Europie.
Było tam jeszcze więcej kwiatków jak np. że samochód pali tyle ile producent napisał w katalogu.
  • Odpowiedz