Aktywne Wpisy
miku555 +290
Fenomenem jest dla mnie to, że praktycznie cała polska historia i kultura napisana jest z perspektywy bogatych elit.
Co oczywiście doprowadziło do ciekawego absurdu: współczesne społeczeństwo, które w zdecydowanej większości wywodzi się z chłopstwa, identyfikuje się obecnie z własnymi oprawcami i wyzyskiwaczami.
#antykapitalizm #historia #kultura #literatura #sztuka
Co oczywiście doprowadziło do ciekawego absurdu: współczesne społeczeństwo, które w zdecydowanej większości wywodzi się z chłopstwa, identyfikuje się obecnie z własnymi oprawcami i wyzyskiwaczami.
#antykapitalizm #historia #kultura #literatura #sztuka
![miku555 - Fenomenem jest dla mnie to, że praktycznie cała polska historia i kultura n...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/26e4125d6bd1a3632b4c542d2f844aa13d732420660000f9a0224c9185d91888,w150.jpg)
źródło: XO6k9kuTURBXy9hYjhmYjlmMC0wMjQ1LTQxOTUtODVjNy05YzFjOTIyNmZhMGMuanBlZ5GVAs0EsADDw94AAaEwBQ
Pobierz![pawelczixd](https://wykop.pl/cdn/c3397992/pawelczixd_ti89PzQJYd,q60.jpg)
pawelczixd +132
Słyszałem, że nad rozwojem świata czy story do Elden Ringa pracował George Martin. O ile Dark Soulsa (przynajmniej pierwszego) nie lubię, bo to takie popłuczyny po Berserku (mam wrazenie, że lore to sobie sami gracze wymyślają. Co prawda nie przeszedłem całego, bo ile można grać w grę "idź do przodu i walcz", ale słyszałem, że większość info o świecie wyciągnąć mozna z itemów i zwykłego kojarzenia faktów. Cóż, zawiodłem się na tym polu mocno).
Dlatego pytanie, Elden Ring ma fabułę? W recenzjach widzę, że tak, ale pytam tutaj, bo na gameplayach nie dopatrzyłem się cut scenek, jakichś interesujących dialogów czy czegokolwiek co by to odróżniło grę od Dark Soulsów poza otwartym światem.
Poziom trudności zaakceptuję jakikolwiek, bo w Dark Soulsach walka poza totalnie #!$%@?ą pracą kamery sprawiała radość, do bossów wracało sie dopóki się ich nie rozpracowało albo nie zauważyło jakiejś sprytnej sztuczki (zwłaszcza na początku zgniłem z walki ze smokiem i #!$%@? pod most po zaatakowaniu raz czy dwa czy zeskakiwaniu na taurusa xD), a poczucie zagrożenia działało na plus (zazwyczaj, czasami bywały irytujące momenty czy mechaniki jak niektóre pułapki).
#gry #eldenring
Pod względem opowieści i budowy świata jako
@Wink: ma fabułę, ale jak nie ogarnąłeś fabuły w Dark Souls to w ER tym bardziej nie ogarniesz o co chodzi, a sposób w jaki jest opowiadana jest taki sam jak poprzednich grach From Softu, czyli głownie opisy itemów i dialogi NPC-ów
@tarkaz: Fabuła w Dark Souls nie jest powiedziana wprost, w tej grze musisz się domyślać. No i w zasadzie to opowiadanie o lore świata bardziej niż jakieś konkretne story. Przez pierwsze 10 godzin rozmawiasz z kilkoma #!$%@? napisanymi NPCami które sobie stoją w jednym miejscu, przebijasz się przez przeciwników, pokonujesz kilku bossów, a ze znalezionych itemsów masz mało konkretów. Ja wiem,
@Wink: mysle ze fabula jest i tak najbardziej przystepna z soulsow bo duza czesc jest nawet powiedziana wprost przez npcow. Ale nadal obejzenie opracowania na YT duzo daje
@Wink: tzn. to jest Twoja subiektywna ocena, że to jest #!$%@? i nieimmersyjne, raczej większość ludzi jest innego zdania, ale ogólnie mówiąc jest dokładnie tak samo jak w Dark Souls czy Bloodborne, z tymże rozmach jest znacznie większy i historia dużo bardziej skomplikowana i jeszcze na tę chwilę pełna pytań bez odpowiedzi, bo jeszcze DLC wyjdzie niedługo
@dracul W sumie spróbuję kiedyś, póki co szukam czegoś w trochę innym settingu. Ale Lies of P jest na celowniku. Najpierw jednak Stellrising, kupiłem za grosze i też czeka na swoją kolej xD
@3mortis To
źródło: images
PobierzFabuła w tej grze jest bardzo prosta tylko jest podana w lakoniczny i enigmatyczny sposób. Te filmiki na YT to bardziej tłumaczą lore świata.
Też tak obstawiam xD
@dracul: Ale publicznie o tym nie mówimy, żeby nikt się nie zesrał xD
@SmugglerFan:
Ziobro. Nie wiem czy GRRM ma jakiś swój specyficzny styl, po którym byś go poznał ale na pewno nie jest on w stanie ujawnić się w grze z tak subtelną narracją. Jego PLiO są głównie znane z wyrazistych postaci, błyskotliwych dialogów i częstych zwrotów akcji, w ramach których nie oszczędzał swoich bohaterów. W ER ani nie zżyjesz się