Wpis z mikrobloga

#bieganie
Są jakieś poradniki albo książki o bieganiu? Tak od zera dla laika.
Powiem szczerze, że w bieganiu jestem zielony, zawsze wolałem siłownie. Coś tam pobiegałem w życiu,ale nigdy regularnie. Potrenowałem ostatnio kilka razy a dziś pierwszy raz przebiegłem 10km w 57min. I mam chęć na więcej.
Jakby wyglądał trening przygotowujący do maratonu i ile mniej więcej on zajmuje ludziom? Czy muszę kupić zegarek mierzący tętno itp.? I czy muszę schudnąć? Obecnie 83kg, ale niski poziom tłuszczu.
  • 7
  • Odpowiedz
Jakby wyglądał trening przygotowujący do maratonu i ile mniej więcej on zajmuje ludziom?


@davvidofff: to zależy co chcesz osiągnąć. Niektórzy robią swój pierwszy maraton 3 miesiące po wstaniu z kanapy.
  • Odpowiedz
@davvidofff: Skarżyńskiego "biegiem przez życie"
Masz wszystko żeby przebiec 5km w 30minut od jak biegać w ciąży jakie buty opis jednostek treningowych aż po podstawowe plany treningowe
  • Odpowiedz
@davvidofff: a jaki chciałeś bardziej efektywny niż ten co podał @Svav ? Jak chcesz efektywnie to przez kilka lat katuj 5 i 10 wykręć jakieś sensowne czasy i po kilku latach stopniowo się wydłużaj do połówki i pełnego maratonu ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@davvidofff: jeśli szukasz książki z konkretnymi planami, opartymi na naukowym podejściu, setkach badań i napisanej przez konkretnego trenera to imo Bieganie metodą Danielsa to najlepszy wybór. Jedyny problem to to że polska wersja jest w zasadzie niedostępna ale na Amazon dorwiesz wersję eng
  • Odpowiedz
@davvidofff: 4h spokojnie się da po prostu biegając, ale regularnie, rok wystarczy (skoro formę już masz, to krócej). Standardowe tempo bez zamulania.

Ale można też poszukać planów np.: plan marathon site:static.garmincdn.com

Nie sprawdzałem czy gotowe są lepsze od wymyślanych na bieżąco wg samopoczucia, kiedyś jakieś przyjrzałem i robiłem wybrane treningi, ale całości żadnego mi się nie chciało.