Wpis z mikrobloga

Motomirki, potrzebna wasza ekspertyza: #!$%@? opony czy #!$%@? zawieszenie?
Pacjent mt-07 2015.
Kupiłem używkę w tym sezonie, znajomy który był ze mną go oglądać (bo ja początkujący i #!$%@? się znam) stwierdził że moto ok ale opony to góra do końca sezonu, później do #!$%@? bo bieżnik już się kończy i 5 lat zaraz będą mieć.

Pojechałem sobie na parking poćwiczyć różne rzeczy, jedna z nich to mocne hamowanie (słynne progressive breaking) by wiedzieć jak szybko jestem w stanie zatrzymać tego potwora ( ͡° ͜ʖ ͡°) I zauważyłem że jak mocniej próbuje to tuż przed samym zatrzymaniem (ostatnie pół metra) mi szarpie moto, takie rzeczy "jeb, jeb" na koniec. Jak hamuje delikatniej, "z wyczuciem" to jest elegancko.
Pierwsza myśl to #!$%@? opony i ABS się odpala, ale spróbowałem kilka razy i kontrolki ABSU nie widziałem żeby się zapalała. Dzisiaj mnie naszło, a co jeśli zawieszenie za miękkie, ja za ciężki (+100 kg chuopa) i po prostu im bardziej zaciskam klamkę hamulca, tym bardziej mi moto nurkuje i na końcu już sprężyna dobija końca, odbija (pierwsze jeb) a potem wraca bo wciąż zwalniam (drugie jeb).

Co myślicie?

Moto mam od ledwo miesiąca, trochę mi się nie widzi inwestowanie w nowe sprężyny i kapcie tak szybko, no ale jeśli miałbym przez stockowe się #!$%@?ć i zaliczyć szlifa to taniej wyjdzie je wymienić.

Opcja 3 to zmienić olej w lagach na gęstszy, 10w np, wiele nie pomoże ale zawsze coś. Do tego pewnie już stary jest więc i tak przydałoby się wlać nowy.

Plus to mój pierwszy sezon więc prawdopodobieństwo #!$%@? czegoś głupiego jest najwyższe.
#motocykle
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@LisyBorsukiKunyJenotyWilkiRysie: brzmi jak ABS. Mi się nic nie zapala od ABS ani w obecnym ani poprzednim moto jak już się załączy. Czemu miałaby sprężyna odbijać po dojechaniu do końca? Kompresuje się zawieszenie no i w końcu dobije do końca i będzie dobite do końca póki hamujesz, co z tego, co tam miałoby odbijać. Daj fotę opon. Tak naprawdę tego typu hamowanie to jest naprawdę na suchym rzadka i awaryjna sprawa.
  • Odpowiedz
nie wiem, bredzę ( ͡° ͜ʖ ͡°) tak po prostu wydawało mi się że ABS to się odpali jak za mocno pociągnę klamkę czyli bliżej początku hamowania niż przy samym końcu gdzie opona teoretycznie jest najbardziej dociążona.


@LisyBorsukiKunyJenotyWilkiRysie: jak w końcu #!$%@? porządnie to może się też odpalić. Oczywiście szczególnie łatwo jak gwałtownie szarpniesz za klamkę. Jak będzie piękny suchy asfalt to tak łatwo nie straci
  • Odpowiedz
@LisyBorsukiKunyJenotyWilkiRysie: ABS wyłącza się przy odpowiednio małej prędkości, inaczej nie pozwoliłby się zatrzymać. Jeśli jest to ostatnie pół metra to może masz wtedy wystarczająco niską prędkość.Weź kogoś niech przypatrzy się, czy zatrzymuje ci się koło. Jeszcze lepiej, gdybyś miał kamerę z możliwością robienia szybkich filmów - będzie dobrze widać, czy to koło się zatrzymuje, czy zawieszenie dobija.
  • Odpowiedz
@LisyBorsukiKunyJenotyWilkiRysie jakie jest to "jeb jeb"? Zdawałeś na Mt? Jak w mt odpala się ABS to czuć takie jakby wibracje na klamkach i setach, ale żeby to było "jeb jeb" to chyba nie. Co do opon to przecież i tak pasuje zmienić. Latać na 5 letnich kapciach to tak na styk ich używalności szczerze mówiąc. No niby sezon by obleciał, ale ja bym zmienił bo to trochę latanie z dusza na
  • Odpowiedz
@LisyBorsukiKunyJenotyWilkiRysie: progressive breaking przy ABS raczej nie ma sensu, ściskasz klamke do końca i czekasz.
Opony wymień bez namysłu, to jest jedyna rzecz zapewniająca trakcje i tor jazdy. Nie czekaj do końca sezonu, wymień na nowe. Coś, co dobrze trzyma w zakrętach.
Czy zawieszenie przednie ma regulację napięcia wstępnego? Jeśli tak to trzeba skręcić i zobaczyć jak będzie. Najlepiej zamontuj kamerkę i sprawdź na nagraniu.
  • Odpowiedz
@LisyBorsukiKunyJenotyWilkiRysie: Abs nie robi jeb, jeb,tylko tryt, tryt i to raczej wibracje na klamce hamulca i tyle, kontrolka się nie zaświeca, ja bym obstawiał, że to napęd tak robi, silnik chce zasnąć, ale się ratuje mostkiem sił, może sprzęgło ciągnie, albo na luzy w zawieszeniu, albo jeśli mocno hamujesz to może i tarcza się nagrzewa i trochę jest krzywa pod wpływem temperatury się nasila, ale to też byś czuł również
  • Odpowiedz
@WyjmijKija: stare battalaxy bt23, już wymienione na roady 5.
@krzysztof2033 no te "wibracje" to bardziej na całej kierownicy niż klamce były.
Silnik chciałby zasnać na sprzęgle?
podczas normalnego chamowania nic takiego nie czuje (a w weekend musiałem zachamować mocniej raz czy dwa), z resztą, nawet podczas mocnego chamowania tego nie czułem przez 80-90% długości chamowania, a szarpało na dosłownie ostanim pół metra.
W ten weekend sie nie udało, może
  • Odpowiedz