Wpis z mikrobloga

Auto prezesowskie dla siebie skonfigurowałem już wczoraj:
https://wykop.pl/wpis/76259283/myslalem-zeby-nastepne-auto-za-x-lat-kupic-skode-o/strona/1

A dziś konfiguracja firmowa. Gdy moja firma będzie zatrudniać ponad tuzin pracowników, to aby siebie odciążyć, jednego z nich mianuję na menedżera (takiego z minimum półtorarocznym stażem pracy u mnie). I dostanie taki samochód do celów służbowo-prywatnych:

https://cc.skoda-auto.com/pol/pl-PL/summary-scenic?activePage=summary&color=5X5X&configurationId=C99YANJY&extraEquipments=GPK4PK4%7CMGRA8T6&id=POL%3Bskoda%3B2024%3BPJ3BF4%3B0%3BMASGEB1%5CGYOKYOK%3Bmda20240430123558%3Bpl-PL%3B%3B60007%3B60007&interior=NE&modifiedPages=trimlines%7Ccolors%7Cextraequipments&snapshotVersion=9588d286-9b1c-4078-917c-c71130ac739e&trimline=PJB%7CEssence6000760007&visitedPages=trimlines%7Ccolors%7Cwheels%7Cinteriors%7Cengines%7Cextraequipments%7Cservices

Poza przebiegami służbowymi, zamortyzowanie 6000 km rocznie na cele prywatne (np. dojazdy z pracy do domu) bez potrzeby dopłacania mi (dopłacenie w przypadku przebiegu ponad 6000 km rocznie poza obowiązkami służbowymi). Po wyjechaniu z salonu a przed przekazaniem w ręce pracownika doposażenie o lokalizator gps oraz kaganiec na 120 km/h.

#samochody #motoryzacja #firma #praca #pracbaza #fabia
Adamfabiarz - Auto prezesowskie dla siebie skonfigurowałem już wczoraj:
https://wykop...

źródło: fabia-firmowa

Pobierz
  • 56
  • Odpowiedz
niby 6 lat konto a naiwny jestes jak zielonka ( ͡º ͜ʖ͡º)


@Kinda: Czyli specjalnie 3 albo 4 razy poprawiał paczkę z wykopaki, by ostatecznie dostać się na czarną listę?
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz ale przeciez wspolczynnik tarcia jest taki sam niezaleznie od predkosci wzajemnej obiektow.

A z doswiadczenia obserwuje, ze silnik mi sie nagrzewa do 104 stopni (olej) w ruchu miejskim a na autostradzie trzyma stablne 93-97 przy predkosciach 130-240km/h. Jak to tlumaczy Twoja termodynamiczna teoria?
  • Odpowiedz
  • 0
@xan_physic: U mnie w ruchu miejskim temperatura oleju nie chce zbytnio przekroczyć 90°C, tymczasem na krajówkach ma 95 - 100°. A na drogach szybkiego ruchu jadąc 110 km/h ma 102-106 st. Jadąc 115 mam 107-109°., a 120 km/h to 110-111°. Gdybym jechał 130 km/h, to temperatura oleju urosłaby do 115°, a przy 140 km/h byłoby to 120°.
  • Odpowiedz
auto pozostanie w firmie wiele lat


@Adamfabiarz: A dokładniej to 3 albo 4. Potem oddanie do leasingodawcy i nowy samochód w leasing. Bo kupowanie samochodu na własność firmy to pomyłka.
  • Odpowiedz
A założenie kagańca na 120 km/h to nie jest proces nieodwoływalny


@Adamfabiarz: Cieszę się, że masz świadomość, że pracownik pierwsze co zrobi to pojedzie do mechaniora-elektryka żeby zapiął komputer i zdjął mu kaganiec (σ ͜ʖσ)
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz teraz mi to doszlo; przeciez Ty masz ta Fabie w LPG, a tam temperatura spalania jest wyzsza niz na czystej benzynie.

Jak to jest mozliwe, ze ktos zalozyl Ci LPG bez zmian chlodnicy I termostatu? Przeciez to szalenstwo, ktore zniszczy Ci silnik!!! Do LPG potrzebujesz minimalnie 20% wydajniejsza chlodnice!
  • Odpowiedz
  • 0
@xan_physic: Nic nie mam uszkodzone. Auto ma czujnik temp. oleju. Takie temperatury są od nowości pojazdu odkąd wyjechałem z salonu. Inne egzemplarze mają podobne. No i właśnie to jest jeden z powodów czemu nie przekraczam 120 km/h (v max 164). Temperatury oleju na lpg są jedynie o 1-2 stopnie wyższe niż na benzynie. A chłodnicę i tak mam większą i to o jakieś 25-30%, bo przy okazji wybrania opcji ,,przygotowanie pod
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz czyli nie wiesz, kiedy ostatnio (i czy wogole) wymieniales termostat. No ladnie, tak dbasz o auto a podstawowej rzeczy nie sprawdzasz. To, ze masz extra chlodnice z uwagi na hak, nie znaczy ze masz uklad zestrojony na prace z LPG.

Wez podjedz do kogos, kto sie zna i niech Ci to ogarnie, nie chcesz przeciez ryzykowac uszkodzenia silnika. A w sutuacji jak bedziesz holowal karawan na LPG to prawidlowe wartosci temperatury
  • Odpowiedz
  • 0
@xan_physic: Nic nie będę holować bo zrobiłem przygotowanie po hak, ale po tym jak raz jechałem w 5 osób i pełne bagaże, to zrezygnowałem z pomysłu holowania tym autem czegokolwiek.

Auto ma niecałe 2 lata i 77 tys przebiegu. Termostat jest w porządku. Powtórzę jeszcze raz: wszystkie egzamplarze tego modelu mają podobnie (czy na benzynie czy na lpg - różnica 1-2 st.), nie tylko moja sztuka. Po prostu liczę się z
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz tarcie graniczne jest zalezne od grubosci warstwy smarujacej a nie od predkosci.

Masz nowa fabie z powiekszona chlodnica i tak Ci sie przegrzewa. Ja bym krecil malysza na jakas akcje serwisowa, dlatego ze nie jest to normalne.
  • Odpowiedz
  • 0
@xan_physic: Ten typ tak ma. Jechałem dwiema innymi Fabiami (jedna z nich też 60 KM, a druga 75 KM, ale praktycznie w większości aspektów to jest to samo co moja 60 KM) i identycznie.
Tak samo na kanale Automobolizacja na yt w którymś z filmików o Fabii gość mówił, że bodajże przy 120 km/h temperatura oleju osiąga 108-109 stopni.

Prędkość max dla tych aut zależnie od rocznika to 160 - 164
  • Odpowiedz