Wpis z mikrobloga

#zycietruckera #bekatransa jeszcze 10 lat temu perspektywa zostania kierowcą zawodowym była bardzo fajna.Jakies 7 lat temu nie wiedząc czemu wpuszczono na unijny rynek pracy Ukraińców.Pozniej Białorusinów ( ok.2020r.) i Rosjan.Nastepnie Unia Europejska wymyśliła pakiet mobilności który w zasadzie miał służyć zabiciu polskiego transportu międzynarodowego.Dzis sprowadzani są ludzie z całego wschodu,Bangladeszu itp.Dzis zaczynać w tym zawodzie nie ma sensu.Dzis trzeba z tego zawodu spiepszać i z drogi też.70% Pseudo kierowców ze wschodu nigdy nie zdało żadnego egzaminu na nic,i tu unia ani rząd Polski od wielu lat problemu nie widzi.
  • 23
  • Odpowiedz
@Jopek1972: Nie tylko w tej branzy sie #!$%@?. Kiedys ludzie jezdzili sie dorobic na zachod w czymkolwiek, teraz to bez sensu.

Szwaby jakos potrafia zabezpieczyc swoj rynek przed tansza konkurencja, czy to firmy transportowe z polski czy elektryki z chin. Tylko nasz "nierzad" jest zbyt denny na takie ruchy. Bo zreszta po co dbac o swoich, skoro od ponad 20 lat non stop ci sami rzadza tylko sztandary sie zmieniaja.
  • Odpowiedz
@Jopek1972: To co mówisz jest prawdą. Kiedy podaż pracy jest nieregulowana, nie można mówić o uczciwej konkurencji. Mechanizmy rynkowe nie mają możliwości zadziałać, presja cenowa ani presja zaoferowania lepszych warunków pracy nie jest w stanie zadziałać. Sytuacja nie jest kolorowa również z perspektywy prowadzenia działalności. Nie da sie konkurować z ruskimi firmami z litwy, kiedy te sprowadzaja bez zadnych odgornych limitow tysiące Bangladeszy, Indiańców i Uzbeków. I to jest problem
  • Odpowiedz
ani nie da się utrzymać dobrobytu, destabilizujac rynek pracy i ściągając imigrantów


@wwkbt: masz częściowo rację. Jednak są branże, gdzie bez taniego pracownika z Bangladeszu nie poradzą sobie. Coraz mniej Polaków chce pracować jako robotnik rolny, jeździć Uberem, być dostawcą jedzenia, pracować w rzeźni czy w magazynach. Po pierwsze nie chce się Polakom wykonywać tych cięźkich i mało płatnych zajęć. Po drugie - jest niż demograficzny, więc w ogóle jest
  • Odpowiedz
@Jopek1972: pisałam o tym jakieś 5 lat temu, i nikt nie widział problemu. Taka wykształcona klasa typu lekarze, informatycy, inżynierowie, mają gdzieś, że zwali się na rynek tysiące robotników że wschodu- im konkurencja z ich strony nie grozi. Natomiast takie Areczki, i ludzie którzy nie mają lepszego wykształcenia, są skazani na konkurowanie z imigrantami, ponadto muszą płacić na ich socjale i służbę zdrowia, znosic wysokie ceny nieruchomości, które m.in. spowodowała
  • Odpowiedz
@Jopek1972 Krecenie kółkiem w tirze potrafi wykonywać nawet bezzebny Ivan po 3 klasach szkoły powszechnej.

Czy ue #!$%@?ła ta branże? Śmiem wątpić. To Polacy wlascielciele janusztransu ciągle szukają tańszych kierowców którzy będą jeździć coraz więcej.
Holandia jest także hegemonem transportu a jakoś kierowcy u nich mają o wiele większe stawki i komfort pracy.

W Polsce dalej obowiazuje model biznesu: sciagnac 20 letni zestaw od szwaba, a do środka wsadzić ukra, łukaszenke
  • Odpowiedz
Gwarantuje ci, że znajfa sie biało-czaerwoni chetni, jeśli pieniadz bedzie uczciwy. A na uberze jedynie korzysta sam uber


@wwkbt: z pracą w polu też tak będzie?

Ja ci gwarantuję, że jak odpowiedni pieniądz się znajdzie i zostaną zatrudnieni biało-czerwoni, to usługi zdrożeją i nie będzie już taniego ubera, taniego dowozu jedzenia, czy tanich produktów rolnych. ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@Krzysztof53647: uuuu polski rynek jest jednym z najatrakcyjniejszych dla sprzedawców NOWYCH ciężarówek, nie tylko ze względu na ilość, ale i wyposażenie. Tyś typie widział 20 letnie auto latające po zagranicy (chyba że mówisz o rodzimym rynku, to wtedy zwracam honor, bo masz 100% racji i ha tfu na tych czereśniaków xD)
  • Odpowiedz
@czechu_slowacja Ja mówię ogólnie. To fakt że żaden idiota nie pojedzie 20 letnim iveco do Hiszpanii ( ͡º ͜ʖ͡º)

A nie czekaj, mój kumpel latał solówka bez klimy pod Barcelonę która miala 17 lat xD

Polska janusztransem stoi niestety.
  • Odpowiedz
  • 0
@wwkbt: tylko jak to jest żeby Polak przed Unią pracował w de to musiał mieć czerwony paszport.A teraz w ramach uni polska zatrudnia kogo kolwiek z byle jakim pochodzeniem i ta osoba morze wykonywać pracę na terenie unii będąc zatrudnionym w pl. @Tajlosfit ja też piszę o bezpieczeństwie na drodze którym wszyscy politycy tak podpierają ustawy.Nie widzą ludzi z kupionymi uprawnieniami głosując za ustawami.

Polsce dalej obowiazuje model biznesu:
  • Odpowiedz
  • 0
@Przypadkowy: zauważ jedno jeżeli zatrudnia się imigranta sortowania owoców lub na magazyn to straty w towarze i w ludziach są wyłącznie w obrębie jego zakładu pracy.A jeżeli dopuszcza się imigranta bez uprawnień do kierowania ciężkim zestawem pojazdów po terenie całej unii to może go spotkać każdy.Co się dzieje jeżeli dojdzie do ciężkiego wypadku.Obywatel uni postępowanie sąd odwołania apelację kara pozbawienia wolności lub zasądzenie renty albo obydwa.Obywatel Bangladeszu znika i ślad
  • Odpowiedz
  • 1
@Jamniki2: jak cię kiedyś rozjeździe(czego nie życzę) saszka ciężarówką i nie poniesie za to żadnych konsekwencji bo ucieknie z miejsca zdarzenia a adres w papierach ma z Doniecka.To się twoja rodzina dowie w czym problem.
  • Odpowiedz