Wpis z mikrobloga

@zaye93:
Nie powiem Ci w którym roku konkretnie ale mam typ na zjawisko, które do tego doprowadziło.

Tymże zjawiskiem jest lenistwo deweloperów oraz "przerost formy nad treścią" które doprowadziły do tego, że jak nie masz stałych 60 fpsów to latencja pomiędzy naciśnięciem klawisza a ruchem postaci to jakieś trzy dni robocze. W starsze tytuły lat '90 i wczesnych '00 dało się grać nawet przy 15-20 fps, zresztą mało kogo było wtedy
  • Odpowiedz
  • 0
@mati1990 osobiście zatrzymałem się na rozdzielczości 1080p, więcej na razie nie potrzebuję. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@LM317K: myślałem o bardziej współczesnych czasach xd. czytałem, że podobno jak monitory lcd zastępowały crt część graczy miała problem z przestawieniem się ze względu na mniejszą liczbę klatek.

@Megawonsz_dziewienc czyli 2014 czy jeszcze wcześniej? i mam tu na myśli przeciętnego gracza, a nie geeków kupujących najdroższy sprzęt.
  • Odpowiedz
@Megawonsz_dziewienc: Karty kartami, jeszcze jest kwestia deweloperów lebieg którzy limit klatek ustalali prędkością procesora. W czasach 386/486, wiadomo, była padaka i montowano przyciski "Turbo" do zbijania zegarów i dopiero Pentium to sprostował, ale nawet przy siódmej generacji konsol bywało tak że kijowy port PC zakładał że pecet będzie miał procek z tą samą częstotliwością co PS3 czy X360.
  • Odpowiedz
ale nawet przy siódmej generacji konsol bywało tak że kijowy port PC zakładał że pecet będzie miał procek z tą samą częstotliwością co PS3 czy X360.


@supra107:
Oj jak pokręciłeś - to są zupełnie różne architektury więc przede wszystkim nie da się ich porównać zegar w zegar a kod maszynowy jest zupełnie niekompatybilny.

To, o czym mówisz to założenie twórców portu, że PC uciągnie grę w stałych 60 fps tak jak
  • Odpowiedz
@zaye93: W 2003-2005, gdy grało się w CS 1.5 / 1.6 monitory CRT podkręcone do 100 Hz robiły robotę, więc już wtedy każdy świadomy gracz musiał zdawać sobie sprawę, że 60 fps w tego typu grach to absolutne minimum. A, że wiele tytułów karty graficzne długo nie dawały rady dźwignąć, więc i te 40 było jeszcze długo akceptowalne.
  • Odpowiedz