Wpis z mikrobloga

#rower

Potrzebuje porady od jakichś doświadczonych kolegów.

Mimo, że nie jeżdżę mało to zawsze mam bardzo wysokie tętno. Jak chce jechać utrzymując te 25-26 na godzinę to tętno wynosi ok. 170-180 (strefa 4 dla mnie). Jazda w trzeciej strefie (do ok. 160 bpm) to prędkość ok. 22km/h. W drugiej nigdy nie jeżdżę bo automatycznie po rozpoczęciu pedałowania widzę odczyt 140+.
Czy to normalne? Na Stravie znajomi spokojnie jeżdżą w 2 i 3 strefie tętna, a 4 to dla nich prawie nie istnieje. Dla mnie wyjazd na 100 km z jakąś w miarę normalną prędkością to praktycznie 80% jazdy w 4 strefie. Zakres tętna mam podobny do innych.

Jak mogę to poprawić? Da się? To uwarunkowane genetycznie czy co? Nie znam się więc szukam porady, proszę bez przesadnego hejtu
  • 9
  • Odpowiedz
doświadczonych kolegów.


@SchabowyZMizeriom: mam podobnie, tylko (zakładając same asfalty i płasko) prędkości ciut inne. Ale wartości tętna podobne, 170-175 do 4 strefa u mnie, w której jeszcze swobodnie jakoś tam gadam i nie wywalam jęzora. Takie 175 to są pewnie prędkości przelotowe w granicach 28-30 jak jest ok forma. Jak nie jest, to pewnie 27-28. Podobnie mam z tym 140 jak Ty. Spoczynkowe tętno niby normalne, w pół godziny po wysiłku spada gdzieś do 65-70, ale jak zniosę rower z 4 piętra po schodach to już mam 120, a jak 2x zakręcę korbą to 135.

Bliżej końca sezonu, czy w szczycie formy (bo mało robie w zimę, więc spada), te wartości o których piszę spadają mi o ok. 10-15 - czyli np. średnie tętno 160-165 to średnia ok. 29. Wtedy też trudniej mi utrzymać np. 180 przez dłuższy czas, bo nie mam na to nogi, dlatego wydaje mi się że to kardio się poprawia najpierw, a potem dopiero
  • Odpowiedz