Wpis z mikrobloga

@trzaichlac69 @Philosohero: @eugeniusz_geniusz
Poprzedni wpis pacjent Ford ka 2 1.2 51 kW (RU8) https://wykop.pl/wpis/75899649/zabralem-sie-za-przeglad-samochodu-zeby-samemu-oce

Nie mogę zlokalizować czujnika położenia przepustnicy który wyrzuca błąd p1220. Ten błąd znika i pojawia się. Nie dodałem gazu przy ruszaniu i samochód zgasł i błąd zniknął a samochód odzyskał moc.

Przepustnica to 40SMF10 (zdjęcie po lewej). Dochodzi do niej kostka z 6 przewodami.
https://www.google.com/search?q=40SMF10

Na Car Scan (może być cokolwiek innego) po obd po powolnym dodawaniu gazu pokazuje się taki wykres (zdjęcie na środku) To jest poprawnie działanie czujnika? Nie ujmowałem gazu.

Czujnik położenia przepustnicy w sklepie wygląda tak jak na zdjęciu po lewej. Proponowany w sklepie po VIN to 24-0187
https://www.autodoc.pl/maxgear/9349793#czujnik-ustawienie-przepustnicy

Nie mogę znaleźć tego czujnika. Jakieś sugestie?

#mechanikasamochodowa
plaisant - @trzaichlac69 @Philosohero: @eugeniusz_geniusz 
Poprzedni wpis pacjent For...

źródło: 94504

Pobierz
  • 6
@plaisant: Pewnie masz zabudowany razem z mechanizmem przepustnicy. Tylko wątpię aby był to taki jak z prawej strony twojego zdjęcia bo on wygląda jak typowy TPS do przepustnicy na linkę montowany po jej zewnętrznej stronie.
@plaisant: nie ma tego ostatniego czujnika w twoim aucie to jest błąd osoby redagującej katalog.

Za ten błąd odpowiedzialne jest przepustnica, ECU bądź okablowanie łączce te dwa elementy. Od przedzwonienia kabli trzeba zacząć.
6 pinów w przepustnicy to dwie masy, dwa plusy 5v po zapłonie, i dwa sygnały zwrotne do ECU. Nie wiem na ile jesteś ogarnięty w elektryce, ale teraz trzeba multimetr w łapę wsiąść.
  • 0
@trzaichlac69: jestem elektrykiem a miałem być mechanikiem, mam multimetr. Właśnie dzisiaj mam czas i zarz zabieram się za sprawdzanie tego. Jeśli dobrze rozumiem to na sygnał do ECU z tego czujnika będzie jakaś rezystancja zmienna wraz z dodaniem gazu. Zapewne działa to jak jakis potencjometr. Dobrze że napisałeś.
  • 0
@trzaichlac69: Wykluczam przepustnicę bo ją dobrze sprawdziłem. Zakładając że to zwykły potencjometr z uszkodzeniem to na innych obrotach silnika nie robił by mi takich przerw. Nie zaglądałem pod płytkę ale widać na oko że tam nie ma żadnej elektroniki.
Po dodaniu gazu na 1000 lub na 2000 obrotów, również spadają obroty na chwilę a na car scan apka w telefonie, widać urwanie sygnału i spada z obrotów i od razu wraca
@plaisant: czyli ECU. No tak jest to Fiatowski silnik i ECU pewnie Magneti Marelli. Wspaniała włoska precyzja. Z używanymi częściami zawsze loteria. Trzeba wsad z twojego uszkodzonego ECU do nowego "ECU" wgrać, bo inaczej nie odpali autko. Zrobienie tak zwanego klona.

Czasami na szortach zestaw startowy sprzedają kluczk w którym jest pestka, stacyjka z pętla indukcyjną, inteligentna skrzynka bezpieczników ( tak jest w tych nowych pandach nie wiem jak w fordzie)