Wpis z mikrobloga

Po dziewięciu latach pora wymienić samochód, znowu jednak #skoda ( ͡º ͜ʖ͡º)


2.0 w gnoju, dsg, wyposażenie takie że i tak części rzeczy nie ogarniam xD
Najśmieszniejsze że w Octavii (2003 rok) miałem Bluetooth (zmieniarka cyfrowa Wefa), a tutaj niestety jest jego brak i słucham muzyki jak stary dziad z karty SD (,)

#samochody #motoryzacja
Gandezz - Po dziewięciu latach pora wymienić samochód, znowu jednak #skoda ( ͡º ͜ʖ͡º)...

źródło: temp_file7923105620822438

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
gdyby nie to że wiem od kogo jest ten samochód i jak było o niego dbane to dalej jeździłbym Octavią


@Gandezz: no i to najważniejsze. Lepiej nie mieć bluetootha, ale zadbane auto niż mieć bluetootha i zajechaną krowę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@OrzechowyDzem w sumie Octavia nie wymaga jakoś dużo uwagi, ale trzeba by było kupić opony, zajrzeć do zawieszenia (nie wiem czy amory nie są do wymiany), porobić jakieś pierdoły, głównie wizualne i za rok wychodzi legalizacja butli LPG. Tak czy siak zrobiłoby się z tego pewnie w przeciągu dwóch lat z 5-6k, A tak tutaj muszę wymienić tylko hamulce i szybę czołową i jeździć obserwować ( ͡° ͜ʖ ͡°
  • Odpowiedz
@Gandezz: 5-6 tys. na auto w 2 lata to jest pryszcz, a zwłaszcza auto z takimi gabarytami i takim mocniejszym silnikiem jak Twoja Octavia.

Gratulacje. Moje marzenie jest mieć kiedyś (jeśli będę o wiele, wiele bogatszy) Octavię z silnikiem 1.6 MPI 110 KM lub 2.0 TDI 115 KM.
  • Odpowiedz
  • 0
@majk_emigrant wiem, w dodatku były właściciel nie pojechał na akcję serwisową po aferze dieselgate więc w ogóle ideał.
@sopelowski No już pomijając że super to jednak limuzyna no to nie ma co porównywać samochodu z innego segmentu i różnicy w wieku 9 lat.
@Adamfabiarz niby to nie jest pryszcz ale trochę szkoda ładować tym bardziej że tamten samochód generalnie był z tych że lać paliwo i jeździć. W tym mocniejszym silnikiem to
  • Odpowiedz
@Gandezz: Wcześniejsze wersji Octavii z 1.6 MPI fakt 102 KM. Ale miałem na myśli aktualnie produkowaną IV generację, która z silnikiem 1.6 MPI posiada 110 KM.

Dla mnie 110-115 KM to mocny silnik. Obecnie jeżdżę Fabią III z końca produkcji 60 KM, poprzednie moje auto Golf IV z końca produkcji miało niewiele więcej bo 75 KM.
  • Odpowiedz
  • 0
@Adamfabiarz wiem że są produkowane poza Europą bo sam dodawałem wpis w polskiej Wikipedii dla trzeciej generacji ale wiesz że ty tego nie zarejestrujesz w Polsce? ;)
  • Odpowiedz
@Gandezz: Na sposoby są sposoby ( ͡~ ͜ʖ ͡°) Mam filię firmy w Ukrainie. Filia to może za dużo powiedziane, bo mam 2 pracowników zdalnie pracujących z domu, ale z czasem ją zamierzam rozwinąć.
  • Odpowiedz
  • 1
@Adamfabiarz No jeżeli zarejestrujesz to na Ukrainie i będziesz jeździł na ukraińskich blachach w Polsce to tak, da się.
Ciekawe tylko jak z serwisem takiego silnika niby prosty, ale jednak w Europie od kilkunastu lat niespotykany, a jest to jednak wariacja na temat klasycznego 1.6 MPI.
  • Odpowiedz
@Gandezz: To jest cały czas ten sam silnik, tylko z minimalnym podniesieniem mocy przez zmianę dolotu powietrza, i inne marginalne modyfikacje głównie w sterowniku komputera (a w dzisiejszych czasach prawie każdy mechanik ma komputer z wyborem każdego silnika w każdej wersji).

Można było kupić w Polsce auto z salonu z tym silnikiem w 2014 czyli 10 lat temu. I faktycznie, od paru lat nie jest oferowany w polskich salonach, ale aut
  • Odpowiedz
  • 1
@Adamfabiarz: kumam, skoro to ten sam silnik to git, nie będzie problemu z serwisem, ale nadal pozostaje jazda tylko na ukraińskich blachach i zerowa wręcz dynamika :P
  • Odpowiedz