Wpis z mikrobloga

#motocross #motocykle #enduro

Czy ktoś tutaj miał motocykl na nieszczęsnym Mikuni TMX 38? Ten gaznik fabrycznie zależnie od lat ma ustawiony pływak na 6-7mm do krawędzi korpusu gaźnika. W KTM oraz Husq 17-19 JDJetting oraz inni tunerzy zalecają obniżyć poziom paliwa i ustawić na 8,8mm +- 1mm. U siebie zrobiłem pełny serwis, ustawiłem poziom paliwa na 7,8mm, poprawiona uszczelka rozpylacza, mod przepustnicy i teraz motocykl wreszcie nie jest zalewany w zakresie do 1/4 manetki, oddaje super na prostej... Ale pod obciążeniem typu ruszenie przy dobrej przyczepności z 2 biegu dławi go typowo jakby miał zbyt mało paliwa. Kto jezdził 2t wie jaki to dźwięk - jakby jechać na zakręconym kraniku. Wracając do zwiększenia poziomu paliwa w komorze pływakowej motocykl znowu zaczyna przelewać praktycznie gdy stoi na nóżce bocznej i nie ma takiej mocy. Dyszami nie można tego wyprowadzic próbowałem od 430 do 460, praktycznie bez zmian.

Miał ktoś ten gaźnik i może coś doradzić?
  • 6
  • Odpowiedz
@Reynald: absolutnie się nie znam, ale czy ten gaźnik posiada pompkę przyspieszacza czy jakos tak? Jak nie to IMO normalne że jak nagle mu się walnie to się zdławi
  • Odpowiedz
@Reynald w exc 16' miałem co prawda gaźnik keihin, ale też wymieniłem tam wszystko co się dało, różne dysze itp. pomogło tylko obniżenie iglicy, btw teraz mam tpi i nigdy więcej gaźnika ( ͡º ͜ʖ͡º) i nie widzę plusów gaźnika, bo moc nieporównywalna lepsza od dołu tpi ma.
  • Odpowiedz