Aktywne Wpisy
lewoprawo +410
Pamiętacie te "kapsuły do umierania" firmy Sarco, które miały być cywilizowanym sposobem na samodzielną, godną eutanazję? Kładziesz się, wciskasz guzik, kapsuła Cię usypia i w ciągu minuty umierasz z powodu niedotlenienia mózgu. Jeśli wpadniesz w panikę, to jest też guzik awaryjny.
W Szwajcarii właśnie odbyła się pierwsza eutanazja tym sposobem i... nie poszło najlepiej. Dodajmy, że szwajcarski rząd nie zgodził się na wprowadzenie do użycia tych kabin, zaś prokurator bezpośrednio ostrzegał Sarco, by
W Szwajcarii właśnie odbyła się pierwsza eutanazja tym sposobem i... nie poszło najlepiej. Dodajmy, że szwajcarski rząd nie zgodził się na wprowadzenie do użycia tych kabin, zaś prokurator bezpośrednio ostrzegał Sarco, by
mickpl +717
Przeglądając różne oferty moją uwagę bardzo mocno przykuł chińczyk CFMoto 800MT Explore - motocykl na moje wymogi praktycznie idealny: duży, z wystarczającą mocą, fajnie zabudowany z przodu, do tego świetnie wyposażony (grzane manetki i siedzisko, radar, tempomat) i z zajebistym ekranem/integracją ze smartfonem (jest wbudowana nawigacja z pełną mapą a nie tylko strzałkami gdzie skręcić, Apple CarPlay, powiadomienia o wykryciu ruchu, itd.). Można do niego dokupić też świetnie wykonane, fabryczne kufry o sporej ładowności.
Mocno się wkręciłem, zacząłem o nim wszędzie czytać i eeeech, dlaczego nawet na tym polu Polacy są traktowani jak gorszy sort i strzyżeni jak owce? W innych europejskich krajach dokładnie ten model kosztuje:
Grecja 10 990 Euro = ok. 47 000 zł
Włochy 10 990 Euro = ok. 47 000 zł
Rumunia 10 990 Euro = ok. 47 000 zł
Bułgaria 11 082 Euro = 47 500 zł
Czechy 279 990 Koron = ok. 47 600 zł
Słowacja 11 649 Euro = ok. 50 000 zł
Łotwa 11 990 Euro = ok. 51 500 zł
Węgry 4 716 000 Forintów = ok. 52 000 zł
Niemcy 12 490 Euro = 54 000 zł
Portugalia 12 790 Euro = ok. 55 000 zł
Francja 12 890 Euro = ok. 55 000 zł
Polska 58 900 zł
Nie będę ukrywał, złapałem ostry ból dupska, że za ten sam produkt płacimy zdecydowanie najdrożej w całej Unii, więcej niż bogaci Niemcy albo Francuzi a nawet Portugalczycy, gdzie generalnie wszystko jest z reguły dużo droższe. W tym momencie cały zachwyt uleciał, uświadomiłem sobie że głupotą jest wydawać ponad 60 tysięcy za chińczyka (razem z kuframi), gdy jego realna wartość to raczej okolice 50 tysięcy a reszta to prawdopodobnie marża polskiego importera albo jakiegoś niszowego saloniku.
W tym momencie zacząłem rozglądać się za innymi, bardziej uznanymi markami, nawet kosztem zwiększenia budżetu, odłożenia zakupu o kilka miesięcy, ewentualnie zakupem golasa i systematycznym doposażaniem go w kolejnych miesiącach. Co byście polecili? Póki co myślę o KTM 790 Adventure (przednia szyba wydaje się wysoka) i litrowym Versysie w najbiedniejszej wersji. Jest jeszcze jakiś model, który spełnia moje wymogi (komfort jazdy) a go pominąłem? Przez moment myślałem też o innym chińczyku - Benelli, ale model 502 ma za słaby silnik a mocniejsza wersja, tj. 702 jest mniejsza jeśli chodzi o wielkość motocykla i gorzej zabudowana z przodu.
Jazdy testowe oczywiście planuję w najbliższych tygodniach, po prostu wstępnie chciałem się rozeznać jakie salony warto odwiedzić.
#motocykle #cfmoto #benelli #kawasaki
Na nakedach bardzo często jest ciszej/bardziej komfortowo niż na takich adventurach ze średniej wielkości szybami. Na nakedzie kask masz w czystym powietrzu, które "ładnie" go opływa i nie tworzy zbędnych turbulencji. Na motocyklach ze średnimi szybami (które bardziej udają, że coś robią niż w rzeczywistości robią), cały pęd powietrza z czoła motocykla za sprawą
Jeśli to nie kłopot/tajemnica, to mam do Ciebie jeszcze pytanie o kufry. Skąd je zamawiałeś, czy były w zestawie razem ze wszystkimi mocowaniami (stelażem na boczne i płytą na centralny) i czy bardzo drogo Cię to wszystko wyniosło?
Pytam, bo Suzuki oferuje teraz dwie wersje V-Stroma 1050 - zwykłą i DE (XT którą chyba Ty masz już nie ma), które na wyprzedaży rocznika mają
@fotograf_warszawiak: Dzięki za kolejną dawkę informacji. Obejrzałem na YT już chyba wszystko o tym modelu. O różnicy w ładowności kufrów wiedziałem,
Obejrzeć/pomacać planuję praktycznie wszystko, ale na pozostałe modele jakoś specjalnie się nie napalam. A jeśli chodzi o te zaproponowane teraz przez Ciebie:
Triumph mnie nie przekonuje. Wydaje się mniejszy od Suzuki, droższy, słabszy silnikowo, ten przód też jakiś taki bardziej "otwarty", do tego ma wysoko poprowadzony wydech więc ogranicza pojemność jednego z kufrów. Poza lepszym designem, w zasadzie same wady względem V-Stroma.
Afryka
Motocykl w testach wypada fajnie, wygląda ok, "wizualnie" zapewnia nieco gorszą ochronę przed wiatrem od Suzuki ale to by było jeszcze do przetestowania podczas jazdy, tylko poza wyższą ceną od litrowego V-stroma (golas GT startuje od 65 tysięcy, wersja GT Pro z kilkoma dodatkami jak m.in. quickshifter jest jeszcze droższa bo 73 tysiące, na otomoto są jeszcze