Wpis z mikrobloga

mam jakąś nieszczelność w układzie chłodniczym tj. któryś wąż musi być pęknięty bo jak dam mu miodu na 1/2 to po chwili dymi z silnika i wynika to z tryskania płynem po całej komorze. Czy mogę zachowawczo dopóki nie naprawię przewiercić dziure w nakrętce od zbiornika żeby obniżyć ciśnienie? Kiedyś dostałem taką złotą radę od pana który zauważył jak dojechałem na parking kłęb dymu ( ͡° ͜ʖ ͡°) #motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
  • 10
@TadzioNorek: to jest drutowanie. Układ ma pracować pod odpowiednim ciśnieniem, przekłada się to choćby na temperaturę punktu wrzenia płynu.

A ten wężyk strzeli prędzej czy później, a pewnie to jakiś drobny za 30zł. Szkoda by mi było później nowej nakrętki. Weź go rozgrzej do temperatury roboczej i zmacaj wszystkie węże
Czy mogę zachowawczo dopóki nie naprawię przewiercić dziure w nakrętce od zbiornika żeby obniżyć ciśnienie?


@TadzioNorek: po pierwsze zależy to jakie auto.
Tzw. "japoński" układ z korkiem na chłodnicy i bezciśnieniowym zbiorniczkiem - nie możesz.
Układ "europejski" ze zbiorniczkiem ciśnieniowym - możesz. Co więcej możesz nawet spróbować jeździć bez korka (albo z mocno niedokręconym) i dodatkowo nawet nie będziesz musiał psuć korka. W jednych autach się gotuje i chlapie, ale w
Zamiast walczyć ze skutkami może lepiej zlokalizować przyczynę, jak np. pompka obiegu padła to robiąc taką dziurę wydmuchasz uszczelkę, a jak nie padła to może jakaś opaska zaciskowa się poluzowała, obniżając ciśnienie w obwodzie trzeba będzie dolewać to co stamtąd wywiało. Można też jeździć i obserwować tą temperaturkę XD
@nagi720317 no ale napisałem że jest to zabieg tymczasowy, dopóki jeżdżę na trasie to nie ma najmniejszego problemu. Jedynie gdy dam mu po garach jak się wkręcam w ruch to od czasu do czasu taka sytuacja wystąpi jak gdzieś uleje tego płynu. Na razie jeździć obserwować, ewentualnie jak koledzy wyżej mówią poluzować korek i sprawdzić co się będzie działo
@TadzioNorek: Jak jedziesz na trasie to grawitacyjnie możesz wymuszać obieg w układzie, im większe różnice temperatury tym lepiej to działa. Jak poluzujesz korek to sprawdzaj poziom płynu i reaguj na anomalie wskaźnika temp. na pulpicie i tyle. Jak się przegrzeje to wymiana uszczelki.
Zwróciłem uwagę bo u mnie nie włączał się wentylator chłodnicy na postoju i tak wydmuchali mi uszczelkę na szczęście już stał u mechanika.
@nagi720317 właśnie u mnie działa jeden wentylator, drugi wymieniłem ale wciąż nie działa więc pewnie cos z elektryką. Generalnie obieg jest i temperatura nie wychodzi poza 90, problem gdy ciśnienie się zrobi przez #!$%@? mu to wtedy tryśnie i spala. Będę szukał gdzie jest jakaś dziura w wężach i po prostu wymienię a potem dalej obserwować ( ͡º ͜ʖ͡º)