Wpis z mikrobloga

#wroclaw pakiet dla południa, ktoś czytał?
https://www.wroclaw.pl/inwestycje-wroclaw/pakiet-dla-poludnia
miasto wzięło firmę z krakowa która popatrzyła na mapę i doszła do wniosku że NO JEST LIPA ALE SŁUCHAJCIE TRZEBA TROCHĘ BUSPASÓW bo autobusy stoją w korkach więc no wiecie będzie fajnie

Ok, przeanalizujmy te 18 punktów.
1-9 to rzeczy które już są realizowane więc no nic nowego nie zasugerowali, ale tu można punktować sensowność wielu działań, bo co daje droga rowerowa na Ołtaszyńskiej albo przedłużenie tramwaju do Szpitala?

"Etap I" to w sumie dwa elementy - linia autobusowa przez Jagodno na wojszyce i zwycięska
10-12. połączenie Kajdasza z Iwaszkiewicza - no spoko ale dlaczego droga tylko dla autobusów?? Ogólnie rozumiem, pomysł żeby odciążyć Grota i Zwycięską nie ogarniając specjalnie infrastruktury to wtłoczmy ich na Jagodno, Jagodzianie wytrzymają xD

13 ŁAŁ brawo żeby na to wpaść wystarczyło przeczytać komentarze na fejsbuku które mają 15 lat :D pytanie czy miasto odważy się i znajdzie miejsce na skrzyżowanie cztero-, pięciopasmowe? Bo dwu-trzypasmowe (sumując kierunki jazdy) będzie wolniejsze od tego co mamy tam dzisiaj. W skrócie: wydamy kasę, lepiej nie będzie.

14 To rozumiem jako dobudowanie i wydzielenie pasa do jazdy na wprost. Spoko, to trochę poprawi bo tych aut jadących prosto czasami trochę jest, tylko różnica będzie minimalna bo największym hamulcowym tam jest przejazd kolejowy. Co z integracją sygnalizacji kolejowej z miejską?

"Etap II" 15-18 w zasadzie sprowadza się do budowy buspasa wzdłuż Grota w kierunku centrum i nawet nie zakłada jego ciągłości pod wiaduktem tylko światła nadające priorytet autobusowi, mówi to coś wam?

Szczerze, zrobiłbym taką analizę miastu sam za darmo. Dużo rzeczy sami piszemy tu na wykopie które są nawet lepszymi pomysłami niż to co tutaj jest. W tym raporcie, a szczególnie jeśli chodzi o listę propozycji, zupełnie brakuje przeciwdziałania przyczynowości czyli rozwiązywania problemów generujących trudności w innych częściach. Buspas na Grota spoko, ale wystarczyłoby postawić sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu z Kukuczki (lub - lepiej - przeorganizować to skrzyżowanie) i marginalnym procentem kosztów usprawnimy komunikację ogólnie, a nie tylko kilku autobusów na godzinę. Przebudowanie ronda Pio OK, ale najwięcej sensu miałaby alternatywa i to w obu kierunkach. Wschód-Zachód OK robimy obwodnicę przez Wysoką, a co z północ-południe? Tu alternatywy dla tranzytu zbytnio nie mamy ale moglibyśmy część lokalnego ruchu przenieść odblokowując przejazd Agrestową przez tory i delikatnie zmieniając organizację ruchu na Agrestowej/Wojszyckiej.

Ten "plan dla południa" oznacza kontynuację kolejnych 10 lat marazmu dla południa, bo jeśli faktycznie potrzbujemy pięciu lat na ogarnięcie buspasa na Grota (gdzie w najbardziej newralgicznym miejscu czyli między rondem a kolejką wystarczy przeprojektować parking na pas drogowy, gotowe) to ja wolę nie myśleć ile czasu będziemy potrzebować aby zainwestować w faktycznego game-changera ruchu na południu (jaki by on był? Nie wiem, pewnie jego elementem byłby zapowiadany od nastu lat tramwaj na Ołtaszyn czy Wysoką, elementem byłoby poszerzenie Borowskiej przez Grota do ronda Bednarza, do Iwaszkiewicza (skoro miasto chce rozwijać ul. Iwaszkiewicza) albo i nawet - czemu nie - do obwodnicy wschodniej. Tu już trochę sobie marzę :) ale czemu nie?

Miasto prace nad takimi elementarnymi kwestiami powinno po prostu ogarniać. A prawdziwie powinno się zająć propozycją realnego rozwiązania problemu poprzez opracowanie strategicznego, docelowego układu komunikacyjnego w tym rejonie, razem z PKP które zgodnie z informacją przeorganizuje kolej w tym rejonie. Dzięki temu będziemy mieli dobre wiadukty w dobrych miejscach, wygodne węzły przesiadkowe między MPK i PKP i dzięki temu infrastrukturę przystosowaną dla człowieka a także (a może przede wszystkim) zdrowsze powietrze i mniej stresu w docieraniu do miasta.
  • 7
  • Odpowiedz
@puexam: ja to nie rozumiem, kiedy im się wykluło to przedłużenie tramwaju do szpitala na Borowską. Nie mam zielonego pojęcia, czemu miałoby to służyć. Przecież ze szpitala na dworzec to ten tramwaj będzie co najmniej z 25 minut jechać. Gdyby udrożnić nieco Borowską za aquaperkiem i naprawić debilne światła przy Glinianej, to by autobusem można w 12 minut to zrobić. No ale się nie da i nikt nie widzi łatwo
  • Odpowiedz
@puexam: już pisałem gdzieś, że mogli mi dać na flaszkę i bym to sam ogarnął na kiblu w pracy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Najlepsze, że eksperci nawet nie zauważyli skrzyżowania z Kukuczki xD
  • Odpowiedz
ja to nie rozumiem, kiedy im się wykluło to przedłużenie tramwaju do szpitala na Borowską


@ajuto00: powinni to nazwać trasą emerytalną. Na rano babcia idzie do szpitala, potem wsiada w tramwaj do CH Gaj. Tam kupuje 10 deko sopockiej, chleb i jakąś kiełbasę i cyk kolejny przystanek tramwajem i już jest na działeczce. I jeszcze można w niedzielę wyskoczyć na cmentarz, jak jest dluższa wizyta w szpitalu. Innego uzasadnienia, jak
  • Odpowiedz
  • 4
@ajuto00: myślę, że znam odpowiedź na to pytanie: prostota projektu a przez to jego cena a i potencjalnie duża siła przebicia medialnego sprawy ("nie tylko remontujemy tory ale i budujemy nowe trasy") - o to że to tylko dwa przystanki już nikogo nie będzie interesowało, bo przecież to do szpitala, to tysiące, MILIJONY WROCŁAWIAN BĘDĄ JEŹDZIĆ
Nie hejtuję, ale to też mogło być spokojnie zrobione w 2012. Dziś oczekiwania są żeby może ta trasa leciała dalej Grota na Wojszyce, równolegle do Jagodna i trasy na Ołtaszyn? Czemu nie zaproponowali zrobienia portójnego wiaduktu w ramach zmian kolejowych za kilka lat i dociągnięcie go dalej, choćby po to aby stworzyć węzeł przesiadkowy z kolejką która będzie dalej rozbudowywana? Nie wiem, choć się domyślam.

ważne, że jesteśmy dumni z Wrocławia


@ajuto00: infrastrukturalnie Wrocław już jest za wschodnią Polską. Jak to jest że Rzeszów stać aby lokalny most na peryferiach budować dwupasmowy (most Mazowieckiego) podczas gdy nasz planowany od stu lat jako obwidnica moast wchodni (przepraszam, aleja
  • Odpowiedz
Jest gdzieś opcja sprawdzenia ile oni wzięli pieniędzy za to opracowanie?


@puexam: mail do urzędu, 2 miesiące czekania i wszystko wiesz.
  • Odpowiedz