Wpis z mikrobloga

Hej świry pod tagiem #blender
Mam taki problem. Mam dwa o obiekty. Cube/sferę i plane. Plane ma modyfikator "clothes" + wiatr na niego dmucha. Drugi obiekt to sfera/cube (daje dwa bo oba nie działają). I w czym problem. Otóż robię animację polegająca na tym, że drugi obiekt się obraca wokół własnej osi ale obiekt pierwszy (plane), który ma się obracać razem z nim tego nie robi. Stoi w miejscu. Dodałam constraint -> copy rotation i powstał taki problem. Za pierwszym razem zaczęły się obracać razem ale bardzo powoli jak przyspieszyłam to znów plane stanął w miejscu. Za drugim razem w ogóle nie ruszył. Dodałam więc w drugim obiekcie cube, bo myślę, że może ze sferą nie będzie się ruszał ale z sześcianem też nie chce. Próbowałam grupować ale też nie chce. Stoi w miejscu jak zaczarowany
Może ktoś pomóc?
#grafika3d #grafikakomputerowa #blender3d #blenderujzwykopem #3d
  • 17
@Ertrael: jeśli ruch nie ma wpływać na przebieg symulacji to po prostu zrób bake symulacji, wtedy bez problemu bedziesz mogła dowolnie poruszać symulowanym obiektem, bo chyba stąd te problemy
@Ertrael: jak wejdziesz w opcje cloth simulation to zakładka 'cache', guzik 'bake', wtedy symulacja zostanie zapisana do shapekeys i bedziesz pracowała ze zwykłym statycznym obiektem
MshL - @Ertrael: jak wejdziesz w opcje cloth simulation to zakładka 'cache', guzik 'b...

źródło: image

Pobierz
@Ertrael: Na obiekcie Cloth zaznacz kilka werteksów i naciśnij Ctrl + G, i przypisz zaznaczenie do nowej grupy, następnie w opcjach fizyki na subpanelu Shape przypisz do "Pin Group" stworzoną grupę werteksów.
Po tym zabiegu wystarczy przyparentować obiekt Cloth do animowanego obiektu i powinno działać.
stigmatic - @Ertrael: Na obiekcie Cloth zaznacz kilka werteksów i naciśnij Ctrl + G, ...

źródło: Screen

Pobierz
via Android
  • 0
@MshL zadziałało ale kręci się bardzo powoli FPS nie dochodzi do 6. Jak klikam na time stretching i zmieniam old lub news na powiedzmy 200 to już obraca się sam cube/sfera.