Wpis z mikrobloga

#olx #uokik

tl;dr;

UOKIK wydał decyzję a propos OLX i jego naliczania "Usługui Serwisowej", oraz "Pakietu Ochronnego".

Można uzyskać od OLX zwrot forsy naliczanej za "Usługę Serwisową" za wszystkie Twoje zakupy na OLX od 1 grudnia 2021. Trzeba skontaktować się z OLX "w sprawie Usługi Serwisowej" j - i to jak najszybciej.

Jak najszybciej, a konkretnie do dnia wprowadzenia przez OLX zmian wymaganych przez UOKIK, (czyli: rozesłania kampanii mailowej do użytkowników z info o ścieżkach zakupowych, aktualizacji maila przy zakładaniu konta, aktualizacji info w dziale Pomoc na ich stronie). Do mnie mail z OLX o takiej treści jeszcze nie przyszedł na tę chwilę (7 rano 28 lutego). Co istotne, na te zmiany OLX ma 3 dni od decyzji UOKIK, więc ma termin do jutra (29 lutego) i może je wprowadzić w każdej chwili, a trzeba się z nimi skontaktować zanim to zrobi.

FYI, Ja napisałem po prostu przez formularz:
Dzień dobry! Kontaktuję się "w sprawie Usługi Serwisowej" . Proszę o zwrot naliczonych za nią opłat za wszystkie moje transakcje zakupu od 1 grudnia 2021 roku na konto (....)

Na dole wpisu wyciągnięte konkretne punkty z decyzji

Drugi temat, to można też dostać zwrot pełnej kwoty produktu, jeśli kupiliście coś z Pakietem Ochronnym, próbowaliście go "reklamować" w ramach Pakietu, ale dostaliście decyzję odmowną z OLX. O tym jest punkt 3.1 w podlinkowanej decyzji, ale tu już takiego pośpiechu nie ma.

Link do decyzji UOKIK: https://uokik.gov.pl/Download/478
Kuczowe punkty z decyzji poniżej:

(...) Prezes

Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakłada na Grupę OLX sp. z o.o. z siedzibą

w Poznaniu (dalej również: „Spółka”) obowiązek wykonania - we wskazanych poniżej

terminach - zobowiązania do: (...)


3.2 przyznania zwrotu środków w wysokości łącznej kwoty wynagrodzenia za Usługę

Serwisową pobraną od kupującego za wszystkie transakcje dokonane w Serwisie

z Przesyłką OLX w okresie wskazanym odpowiednio w pkt 3.2.1.a decyzji albo

3.2.2.b decyzji, tym konsumentom, którzy w ramach wskazanych poniżej grup

spełniają następujące warunki:


3.2.1 grupa I:

a) w okresie od dnia 1 grudnia 2021 r. do dnia wprowadzenia przez Spółkę

wszystkich zmian, o których mowa w pkt 2.6, 2.7, 2.8 decyzji,

skontaktowali się ze Spółką w sprawie Usługi Serwisowej oraz

b) nie otrzymali od Spółki przed wprowadzeniem wszystkich zmian,

o których mowa w pkt 2.6, 2.7, 2.8 decyzji, pełnego zwrotu poniesionych

kosztów Usługi Serwisowej za wszystkie transakcje z okresu od dnia

1 grudnia 2021 r. do dnia wprowadzenia przez Spółkę zmian, o których

mowa w pkt 2.6 i 2.7 i 2.8 decyzji,


3.2.2 grupa II:

a) w okresie od dnia wprowadzenia wszystkich zmian, o których mowa w pkt

2.6, 2.7, 2.8 decyzji, do 15 (piętnastu) dni liczonych od dnia wejścia

w życie Regulaminu, o którym mowa w pkt 2.5 decyzji, skontaktują się

ze Spółką w sprawie Usługi Serwisowej,

b) a kontakt będzie dotyczyć transakcji zawartych w okresie 15 (piętnastu)

dni przed datą wprowadzenia zmian, o których mowa w pkt 2.6 i 2.7 i 2.8

decyzji do 15 (piętnastu) dni po wprowadzeniu przez Spółkę Regulaminu

Serwisu, tj. dnia wejścia w życie Regulaminu, zgodnie z pkt 2.5 decyzji,


przy czym wspomniane zmiany do wprowadzenia, punkty 2.6, 2.7, 2.8 to:

2.6 przeprowadzenia e-mailowej kampanii informacyjnej do konsumentów będących

użytkownikami Serwisu wyjaśniającej ścieżki zakupowe dostępne w Serwisie,

w tym wskazującej na informacje wynikające z pkt 2.5 decyzji,

- w terminie 3 (trzech) dni od wydania niniejszej decyzji,

2.7 aktualizacji treści wiadomości e-mail wysyłanej do użytkownika, który utworzył

konto w Serwisie, przez dodanie informacji o ścieżkach zakupowych dostępnych

w Serwisie, w tym przekazania informacji, o których mowa w pkt 2.5 decyzji,

- w terminie 3 (trzech) dni od wydania niniejszej decyzji,

2.8 aktualizacji informacji w Centrum Pomocy Serwisu przez wyjaśnienie ścieżek

zakupowych dostępnych w Serwisie, w tym informacji, o których mowa w pkt 2.5

decyzji, - w terminie 3 (trzech) dni od wydania niniejszej decyzji,
  • 12
via Android
  • 0
@Deathspeace jeszcze nie dostałem, dopiero wysłałem wiadomość. Wyjdzie ze 100pln za Usługę Serwisową i 230 PLN za nieuznaną wcześniej reklamację w ramach Pakietu Ochronnego.
@nbqbio: @Toxen potwierdziłem na infolinii: kasę dostana wyłacznie Ci co zgłaszali jakieś żale przed wprowadzeniem regulaminu. Nie chodzi o samą reklamacje o te 5zł a ogólnie reklamacje w ocenie kupującego na zakupione przedmioty. To ciekawe bo to by oznaczało również ważną podstawę do uznania samej reklamacji o sporną kwote za otrzymany przedmiot a nie tylko zwrot za samą usługę (kilka złotych)
via Android
  • 0
@widmo82 Decyzja UOKIK odnosi się rozbieżnie do 2 kwestii: zwrotu środków za naliczaną Usługę Serwisową, oraz zwrotu środków w wysokości ceny produktu w przypadku gdy się próbowało skorzystać z Pakietu Ochronnego. Do tego są dwie różne drogi z różnymi wymaganiami.
via Android
  • 1
@widmo82 primo - nie ufałbym infolinii OLX. Secundo - z decyzji UOKIK wynika odwrotnie niż napisałeś (chyba infolinia OLX Coe wprowadzila w blad): zwrot kosztów usługi dla tych którzy skontaktowali się z OLX do czasu wprowadzenia "zmian" z punktów 2.6-2.8, zwrot ceny zakupu dla wszystkich którym odrzucono uznanie Pakietu Ochronnego.