Cześć #iskrywiedzy i #gruparatowaniapoziomu Właśnie wypuściłem pierwszy wpis z serii o zaginięciu lotu MH370 - link z artykułem do wykopywania. Zawiera całość zapisu rozmów załogi lotu MH370 z obsługą naziemną i przystępne objaśnienia zagadnień z zakresu lotnictwa.
Minęło już 10 lat od tamtych wydarzeń, a wspomnienie wciąż wydaje się dość świeże. Samolot malezyjskich linii lotniczych, lot MH370, nagle znika z radarów i cały świat zaczyna zastanawiać się, co też się stało. Nikt nie ogłasza porwania, nikt nie ogłasza zamachu, samolot nie rozbija się w miejscu, w którym zniknął. Powstaje masa teorii, też oczywiście spiskowych. Mniej więcej na teoriach zakończyły się doniesienia medialne tamtych czasów, a dziś jesteśmy w stanie prześledzić o wiele więcej dalszej drogi samolotu...
W dalszej serii wpisów prześledzimy całą masę niesamowitych rzeczy, które wydarzyły się po zaginięciu.
A teraz szybkie #ciekawostki: - Pilot rejsu MH370 podawał nazwę lotu przez radio w formie "Malaysian, eeee... trzy siedem zero" jakby za każdym razem musiał przypomnieć sobie, jakim lotem leci. - Po zaginięciu lotu MH370 opublikowano w internecie zdjęcia satelitarne bardzo rozległych obszarów z dnia po zaginięciu i poproszono WSZYSTKICH, żeby pomogli w poszukiwaniach szczątków samolotu. Ludzie, którzy usłyszeli o tym w telewizji, w wielu przypadkach zaczęli szukać szczątków na Google Maps i zgłaszali swoje znaleziska wszelkim możliwym służbom, powodując zatory informacyjne.
Zapis rozmów (bez objaśnień)
00:25:53 MAS370: Delivery, MAS trzy siedem zero, dzień dobry. 00:26:02 Delivery: MAS trzy siedem zero zaczekaj. Malezja sześć, macie zgodę do Frankfurtu procedura odlotu AGOSA Alfa sześć tysięcy stóp kod transpondera dwa jeden zero sześć. 00:26:19 Delivery: Wskaż poziom lotu 00:26:21 MAS 370: Gotowi, prosimy poziom lotu trzy pięć zero do Pekinu. 00:26:39 Delivery: Macie zezwolenie do Pekinu, PIBOS Alfa, sześć tysięcy stóp, squawk dwa jeden pięć siedem 00:26:45 MAS 370: Pekin PIBOS Alfa, sześć tysięcy, squawk dwa jeden pięć siedem, dziękujemy. 00:26:54 Delivery: MAS trzy siedem zero witamy na płycie. 00:26:57 MAS 370: Dobrego dnia 00:26:59 Delivery: Dobrego dnia
00:27:27 MAS370: GROUND, tutaj MAS trzy siedem zero. Dzień dobry, stanowisko Charlie jeden, prosimy o zezwolenie na push-back i start. 00:27:34 Ground: MAS trzy siedem zero Lumpur GROUND Dzień dobry, macie zezwolenie na push-back i start. Droga 32 prawa, wyjście przez Sierra cztery. 00:27:40 MAS370: Wypchnięcie i start zatwierdzone. Prawy pas 32, wyjście przez Sierra cztery. Na pokładzie dwa trzy dziewięć, Mike Romeo Oscar. 00:27:45 Ground: Przyjąłem. 00:32:13 MAS370: Proszę o zezwolenie na kołowanie. 00:32:16 Ground: (nieczytelne) droga standardowa. Czekaj na Bravo. 00:32:30 MAS370: GROUND, brzmisz niezrozumiale. Powtórz. 00:32:38 Ground: Kołuj do punktu oczekiwania Alfa 11. Prawy pas 32. Droga standardowa. Czekaj na Bravo. 00:32:42 MAS370: Alfa 11, standardowa droga. Czekam na Bravo. 00:35:53 Ground: Wieża. 00:36:19 Ground: (nieczytelne) Wieża (nieczytelne) 00:36:30 MAS370: jeden, jeden, osiem, osiem. Dziękuję.
00:36:30 MAS370: Wieża, MAS trzy siedem zero. Dzień Dobry 00:36:38 Tower: MAS trzy siedem zero. Dzień Dobry. Tu wieża w Kuala Lumpur. Oczekuj w punkcie Alfa jeden zero. Trzy dwa prawy. 00:36:50 MAS370: Alfa jeden zero. 00:38:43 Tower: Zajmij prawy pas trzy dwa, punkt Alfa jeden zero. 00:38:45 MAS370: Zajmuję prawy pas trzy dwa, punkt Alfa jeden zero. 00:40:38 Tower: Pas trzy dwa, macie zezwolenie na start. Dobranoc. 00:40:40 MAS370: Prawy pas trzy dwa. Startujemy. Dziękujemy. Cześć.
00:42:05 MAS370: Departure, Malaysian trzy siedem zero. 00:42:10 Approach: Malaysian trzy siedem zero, selamat pagi, zidentyfikowany. Wejdź na poziom jeden osiem zero. Kasuję standardowy lot. Skręć w prawo bezpośrednio do IGARI. 00:42:48 MAS370: Ok, poziom jeden osiem zero, bezpośrednio do IGARI. Malaysian jeden… aaa trzy siedem zero. 00:42:52 Approach: Skontaktuj się z radarem w Kuala Lumpur jeden trzy dwa sześć. Dobranoc. 00:46:42 MAS370: Dobranoc. Jeden trzy dwa sześć, Malaysian, eee… trzy siedem zero.
00:46:51 MAS370: Radar Kuala Lumpur, tu MAS… aa… trzy siedem zero. 00:46:51 Radar KL: MAS trzy siedem zero, Tu radar w Kuala Lumpur. Dzień Dobry. Przejdź na poziom lotu dwa pięć zero. 00:46:54 MAS370: Poziom dwa pięć zero. 00:50:06 Radar KL: Przejdź na poziom trzy pięć zero. 00:50:09 MAS370: Poziom trzy pięć zero. 01:01:14 MAS370: Utrzymujemy poziom trzy pięć zero. 01:01:19 Radar KL: Poziom trzy pięć zero. 01:07:55 MAS370: Utrzymujemy poziom trzy pięć zero. 01:08:00 Radar KL: MAS trzy siedem zero. 01:19:26 Radar KL: Nawiąż kontakt z Ho Chi Minh, jeden dwa zero przecinek dziewięć. Dobranoc. 01:19:30 MAS370: Dobranoc, Malaysian trzy siedem zero.
Tak, to jedna z mocniejszych teorii, ale nikt jej nie potwierdzi tak na sto procent, dopóki nie znajdą czarnych skrzynek, a po takim czasie poszukiwania już "trochę" zwolniły. Może w przyszłości jakaś mocniejsza technologia pozwoli taniej znaleźć skrzynki, Byłoby super, gdyby były wtedy jeszcze w dobrym stanie :)
Jeden z moich pierwszych wpisów na Wykopie (z głupa sobie sprawdziłem co tam się działo w 2015) - wrażenia z randki z super dziewczyną. Ta sama dziewczyna leży właśnie obok mnie i chrapie cicho w naszym łóżku, w naszym mieszkaniu :D Udało mi się! ( ͡~ ͜ʖ͡°)
Właśnie wypuściłem pierwszy wpis z serii o zaginięciu lotu MH370 - link z artykułem do wykopywania. Zawiera całość zapisu rozmów załogi lotu MH370 z obsługą naziemną i przystępne objaśnienia zagadnień z zakresu lotnictwa.
Minęło już 10 lat od tamtych wydarzeń, a wspomnienie wciąż wydaje się dość świeże. Samolot malezyjskich linii lotniczych, lot MH370, nagle znika z radarów i cały świat zaczyna zastanawiać się, co też się stało. Nikt nie ogłasza porwania, nikt nie ogłasza zamachu, samolot nie rozbija się w miejscu, w którym zniknął. Powstaje masa teorii, też oczywiście spiskowych. Mniej więcej na teoriach zakończyły się doniesienia medialne tamtych czasów, a dziś jesteśmy w stanie prześledzić o wiele więcej dalszej drogi samolotu...
W dalszej serii wpisów prześledzimy całą masę niesamowitych rzeczy, które wydarzyły się po zaginięciu.
A teraz szybkie #ciekawostki:
- Pilot rejsu MH370 podawał nazwę lotu przez radio w formie "Malaysian, eeee... trzy siedem zero" jakby za każdym razem musiał przypomnieć sobie, jakim lotem leci.
- Po zaginięciu lotu MH370 opublikowano w internecie zdjęcia satelitarne bardzo rozległych obszarów z dnia po zaginięciu i poproszono WSZYSTKICH, żeby pomogli w poszukiwaniach szczątków samolotu. Ludzie, którzy usłyszeli o tym w telewizji, w wielu przypadkach zaczęli szukać szczątków na Google Maps i zgłaszali swoje znaleziska wszelkim możliwym służbom, powodując zatory informacyjne.
Zapis rozmów (bez objaśnień)
00:25:53 MAS370: Delivery, MAS trzy siedem zero, dzień dobry.
00:26:02 Delivery: MAS trzy siedem zero zaczekaj. Malezja sześć, macie zgodę do Frankfurtu procedura odlotu AGOSA Alfa sześć tysięcy stóp kod transpondera dwa jeden zero sześć.
00:26:19 Delivery: Wskaż poziom lotu
00:26:21 MAS 370: Gotowi, prosimy poziom lotu trzy pięć zero do Pekinu.
00:26:39 Delivery: Macie zezwolenie do Pekinu, PIBOS Alfa, sześć tysięcy stóp, squawk dwa jeden pięć siedem
00:26:45 MAS 370: Pekin PIBOS Alfa, sześć tysięcy, squawk dwa jeden pięć siedem, dziękujemy.
00:26:54 Delivery: MAS trzy siedem zero witamy na płycie.
00:26:57 MAS 370: Dobrego dnia
00:26:59 Delivery: Dobrego dnia
00:27:27 MAS370: GROUND, tutaj MAS trzy siedem zero. Dzień dobry, stanowisko Charlie jeden, prosimy o zezwolenie na push-back i start.
00:27:34 Ground: MAS trzy siedem zero Lumpur GROUND Dzień dobry, macie zezwolenie na push-back i start. Droga 32 prawa, wyjście przez Sierra cztery.
00:27:40 MAS370: Wypchnięcie i start zatwierdzone. Prawy pas 32, wyjście przez Sierra cztery. Na pokładzie dwa trzy dziewięć, Mike Romeo Oscar.
00:27:45 Ground: Przyjąłem.
00:32:13 MAS370: Proszę o zezwolenie na kołowanie.
00:32:16 Ground: (nieczytelne) droga standardowa. Czekaj na Bravo.
00:32:30 MAS370: GROUND, brzmisz niezrozumiale. Powtórz.
00:32:38 Ground: Kołuj do punktu oczekiwania Alfa 11. Prawy pas 32. Droga standardowa. Czekaj na Bravo.
00:32:42 MAS370: Alfa 11, standardowa droga. Czekam na Bravo.
00:35:53 Ground: Wieża.
00:36:19 Ground: (nieczytelne) Wieża (nieczytelne)
00:36:30 MAS370: jeden, jeden, osiem, osiem. Dziękuję.
00:36:30 MAS370: Wieża, MAS trzy siedem zero. Dzień Dobry
00:36:38 Tower: MAS trzy siedem zero. Dzień Dobry. Tu wieża w Kuala Lumpur. Oczekuj w punkcie Alfa jeden zero. Trzy dwa prawy.
00:36:50 MAS370: Alfa jeden zero.
00:38:43 Tower: Zajmij prawy pas trzy dwa, punkt Alfa jeden zero.
00:38:45 MAS370: Zajmuję prawy pas trzy dwa, punkt Alfa jeden zero.
00:40:38 Tower: Pas trzy dwa, macie zezwolenie na start. Dobranoc.
00:40:40 MAS370: Prawy pas trzy dwa. Startujemy. Dziękujemy. Cześć.
00:42:05 MAS370: Departure, Malaysian trzy siedem zero.
00:42:10 Approach: Malaysian trzy siedem zero, selamat pagi, zidentyfikowany. Wejdź na poziom jeden osiem zero. Kasuję standardowy lot. Skręć w prawo bezpośrednio do IGARI.
00:42:48 MAS370: Ok, poziom jeden osiem zero, bezpośrednio do IGARI. Malaysian jeden… aaa trzy siedem zero.
00:42:52 Approach: Skontaktuj się z radarem w Kuala Lumpur jeden trzy dwa sześć. Dobranoc.
00:46:42 MAS370: Dobranoc. Jeden trzy dwa sześć, Malaysian, eee… trzy siedem zero.
00:46:51 MAS370: Radar Kuala Lumpur, tu MAS… aa… trzy siedem zero.
00:46:51 Radar KL: MAS trzy siedem zero, Tu radar w Kuala Lumpur. Dzień Dobry. Przejdź na poziom lotu dwa pięć zero.
00:46:54 MAS370: Poziom dwa pięć zero.
00:50:06 Radar KL: Przejdź na poziom trzy pięć zero.
00:50:09 MAS370: Poziom trzy pięć zero.
01:01:14 MAS370: Utrzymujemy poziom trzy pięć zero.
01:01:19 Radar KL: Poziom trzy pięć zero.
01:07:55 MAS370: Utrzymujemy poziom trzy pięć zero.
01:08:00 Radar KL: MAS trzy siedem zero.
01:19:26 Radar KL: Nawiąż kontakt z Ho Chi Minh, jeden dwa zero przecinek dziewięć. Dobranoc.
01:19:30 MAS370: Dobranoc, Malaysian trzy siedem zero.
Przejdź do znaleziska z objaśnieniami
źródło: image-64-724x1024
PobierzZawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Tak, to jedna z mocniejszych teorii, ale nikt jej nie potwierdzi tak na sto procent, dopóki nie znajdą czarnych skrzynek, a po takim czasie poszukiwania już "trochę" zwolniły. Może w przyszłości jakaś mocniejsza technologia pozwoli taniej znaleźć skrzynki, Byłoby super, gdyby były wtedy jeszcze w dobrym stanie :)