Wpis z mikrobloga

mam pytanie, może głupie, nie wiem

od paru lat mam zawartą umowę na dostawę internetu i telewizji od jednej z dużych firm. umowa przewiduje oczywiście światłowód.
generalnie nie miałem z internetem nigdy problemu, ale fakt faktem, na speedtestach nigdy nie osiągałem deklarowanych wartości, nawet się do nich nie bliżałem (aktualnie mam pobieranie do 700 mb/s, speedtest średnio pokazuje ok. 70, więc 10 razy mniej).
ostatnio przez problemy rozglądałem się za innym dostawcą pod moim adresem, i odnalazłem stronę UKE, gdzie można sprawdzić, jaki dostawca pod danym adresem dysponuje światłowodem.
i co ciekawe - na liście tej nie ma informacji, aby dostawca z którym mam zawartą umowę, dysponował światłowodem. wg tej bazy danych ma on tu jedynie kabel miedziany.

chodzi mi o stronę: https://wyszukiwarka.uke.gov.pl/

i teraz pytanie: czy możliwe, aby ta lista zawierała błędy? czy otrzymywane na speedtestach wartości są adekwatne do umowy którą mam zawartą? jestem nieco zielony, ale przeszło mi nawet przez myśl, że może jestem robiony w ciula przez pare lat,i płacę za światłowód, którego nie ma.

niech ktoś, kto się na tym zna, wyprowadzi mnie z błędu, z góry dzięki

#internet #swiatlowody #upc #orange #play #plus #netia #inea #komputery
  • 11
ale przeszło mi nawet przez myśl, że może jestem robiony w ciula przez pare lat,i płacę za światłowód, którego nie ma.


@Johanov: a nie możesz po prostu spojrzeć na to, jak do ciebie ten internet wchodzi? Światłowód, koncentryk, linia telefoniczna? To się da odróżnić od siebie nawet bez specjalnej wiedzy.

Speedtest - a jak robisz ten test? Urządzenie podłączone przewodem, czy przez wifi?
  • 0