Wpis z mikrobloga

Argumenty KO

@joseone: nie kojarze żeby partia zajeła w tej sprawie oficjalne stanowisko.
Robienie z tego wojenki partyjnej zwiększa szanse na #!$%@? tego projektu. Są ludzie w KO i są wyborcy KO którzy popierają ten projekt.
@ChristianHorner: No przecież przylecą same z siebie, i cargo też - wiem bo zwolennicy CPK o tym mówią, że jak zrobimy to na pewno wszyscy się rzucą latać do nas zamiast do Niemca.

Nie wspominając o tym boomie demograficznym, który mamy w Polsce, więc nasi bogaci emeryci będą latać na wakacje do Hurgady, a miliony młodych kupować co raz więcej towarów.

No i będziemy obsługiwać rynek wschodni - Rosję, Białoruś, bogatą
WaveCreator - @ChristianHorner: No przecież przylecą same z siebie, i cargo też - wie...

źródło: 14337874187880

Pobierz
@thorgoth: Oglądam debatę, Lewica, Pis, Konfederacja zgadza się co do idei, a gdy wchodzi ktoś z KO to za każdym razem podobne argumenty. Większość KO ma podobne podejście
Piąty kraj UE ma już niejedno lotnisko, co wam się usrało z tym CPKiem?


@lhotse89: piąty kraj UE ma WYŁACZNIE lokalne i regionalne lotniska, tak że już teraz 83% ruchu towarowego musi lądować u sąsiadów. Dodajmy że cargo lotnicze rośnie wykładniczo razem z rozwojem ecommerce i high-techu, więc zaraz 95% będzie lądować za granicą.

Możemy nie budować atomu i zostać z fotowoltaiką. Możemy też nie budować CPK i zostać z okęciem.
@lhotse89: piąty kraj UE ma WYŁACZNIE lokalne i regionalne lotniska, tak że już teraz 83% ruchu towarowego musi lądować u sąsiadów. Dodajmy że cargo lotnicze rośnie wykładniczo razem z rozwojem ecommerce i high-techu, więc zaraz 95% będzie lądować za granicą.


@thorgoth: ale wiesz, że lotniska regionalne to nie jest żadna definicja wynikająca z przepisów, tylko potoczne określenie? To wasze ulubione Niemcy też mają WYŁĄCZNIE lokalne i regionalne lotniska? Uprzedzając odpowiedź:
@lhotse89: no nie wiem byku cos sie usrało ekspertom od lotnictwa, transportu i wojskowym, że CPK jest potrzebne. pewnie coś źle przeczytali albo są pisowcami xD


@NieBojeSieMinusow: a przepraszam, zapomniałem, że mamy 2024 rok i cieć z twittera jest teraz ekspertem od lotnictwa, a film na YouTube jest najbardziej wiarygodnym i merytorycznym źródłem informacji xDDD
tomania mnie po pr


@joseone: Pytanie po co? Jakimś cudem nagle partacze z Pisu stali się ekonomicznymi strategami a wykopki również skąś wiedza ze to ekonomicznie zajebsty i dochodowy pomysł. Ten przekp to teraz pewnie dla wykopków też zajebisty pomysł nie? xD

Mamy mase zaniedbanych lotnisk, jakby powstało CPK to jedyne co by się zmieniło to to że warszawa by więcej zarabiała, a reszta lotnisk całkiem by podupadła. Ludzie z innych
Nie wspominając o tym boomie demograficznym, który mamy w Polsce, więc nasi bogaci emeryci będą latać na wakacje do Hurgady, a miliony młodych kupować co raz więcej towarów.


@WaveCreator: ale za to jest boom migracyjny i coraz więcej migrantów będzie latało żeby chociażby odwiedzić swoje rodziny, idąc twoją argumentacją to elektrowni atomowej też nie warto budować
Instynkt - >Nie wspominając o tym boomie demograficznym, który mamy w Polsce, więc na...

źródło: Zrzut-ekranu-2021-01-11-o-12.49.36

Pobierz
@lhotse89: Tak, polskie lotniska są małe, infrastruktura kolejowa jest fatalna, dlatego nie opłaca się przywozić cargo do Polski. Chopin ma ogromne ograniczenie, samoloty nie mogą latać od 23 do 5. Są minimalne możliwości rozbudowy tego lotniska. Modlin ma ograniczenia do 66 lotów. Nasza infrastruktura jest bardzo biedna, a CPK modernizuje nasze słabe punkty.
@joseone: polskie lotniska są dostosowane do ruchu lotniczego, sugerujesz, że budowa dużego lotniska magicznie zwiększa ruch? Czemu zatem większość krajów rozwija istniejące lotniska, a nie buduje na potęgę nowych, 2x większych?

Infrastruktura kolejowa jest fatalna, więc wolimy zbudować nowe lotnisko i nową infrastrukturę, zamiast za ułamek kosztów poprawić istniejącą?

Z jakiego (ale tak konkretnie, bez populizmów) powodu Chopin ma minimalne możliwości rozbudowy i w jaki sposób dyskredytuje go "zamykanie " nocą?
@lhotse89:

polskie lotniska są dostosowane do ruchu lotniczego, sugerujesz, że budowa dużego lotniska magicznie zwiększa ruch? Czemu zatem większość krajów rozwija istniejące lotniska, a nie buduje na potęgę nowych, 2x większych?


Może dlatego, że mają małą przepustowość, jednocześnie modernizacja się nie opłaca ze względu na lokalizację?

Może dlatego, że kraje do których chcemy aspirować mają już takie lotniska?

Infrastruktura kolejowa jest fatalna, więc wolimy zbudować nowe lotnisko i nową infrastrukturę, zamiast