Wpis z mikrobloga

Znalazłem wczoraj takie coś od jakiegoś lobbysty CPK na Twitterze i mi to siedzi w głowie. I zaznaczam, że ja nie wiem, czy warto wyłożyć te gigantyczne sumy na ten projekt, czy nie, bo nie widziałem jakichkolwiek analiz opłacalności - a trochę się na tym temacie znam. Może tak, może nie, ale traktowanie podatnika jak debila nie robi tu dobrej atmosfery.

Do kogo ma trafiać taka propaganda i po co w ogóle propaganda, skoro korzystny projekt powinien bronić się sam?

W skrócie: gość pisze, że w całym bardzo szeroko pojętym regionie CEE od Estonii po Bułgarię w r. 2040 (za 26 lat) będzie aż 300 „osobopodróży” lotniczych. Wyliczył to bardzo zaawansowaną metodą, czyli patrząc, ile będzie ludności w zaznaczonych krajach razem i mnożąc przez 2.

Przykładowo, chodzi mi o to, że w 2040 r. w Bułgarii, przy ludności 6 mln, będzie 12 mln podróży lotniczych, itd.

Ile z tego to loty przesiadkowe, gdzie pasażerowi opłacałoby się przesiadać w Baranowie, to już pominął. Czyli założył, że Bułgar lecący na wakacje do Egiptu powinien być traktowany jako potencjalny pasażer przesiadkowy CPK, i to pomimo, że pod nosem ma Stambuł i Turkish Airlines, gdyby nawet był tak chory na głowę, że leci do tego Egiptu z przesiadką.

Geopolitycznie optymistyczne wliczanie Ukrainy, Białorusi, państw bałtyckich… Zakladanie, że na trasie Praga - Madryt większość Czechów będzie chciała się przesiadać w Polsce w Baranowie… To jest robienie z polskiego podatnika idioty.

Juz nie mówiąc, że do „nowych podróży” nie można wliczać całych prawie 80 mln podróży z samej Polski, bo one w większości „nowe” nie będą.

PiS to partia, która oddała Rafinerię Gdańską państwu niezbyt przyjaznemu Polsce z prawem do odsprzedaży udziałów Rosjanom tak tanio, że ci już w całości odzyskali kasę i teraz ciągną na czysto zysk, który miał zasilać polski budżet. Wpisali w umowę 0.5 mld USD odszkodowania dla Arabów za każde naruszenie, nawet małe bez szkody finansowej dla Saudów.

Ta sama partia postawiła kompletnie nieopłacalne lotnisko w Radomiu, zmarnowała 1.5 mld w Elektrowni Ostrołęka, i ogólnie rozkradła ten kraj pewnie na jakieś 10 mld PLN przynajmniej.

Więc nie dziwcie się, że chcemy obiektywnych analiz opłacalności i audytu przed każdą decyzją, co robić, a czego nie.

#polityka #bekazpisu #gospodarka
ish_waw - Znalazłem wczoraj takie coś od jakiegoś lobbysty CPK na Twitterze i mi to s...

źródło: IMG_3581

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
@ish_waw: coś mi się nie klei, niby LOT ma skorzystać na wzroście liczby pasażerów, ale z drugiej strony nie słychać aby radykalnie powiększali swoją flotę.
  • Odpowiedz
  • 2
@wanghoi No wlasnie, to też zakłada budowę długodystansowej floty do obsługi tych ludzi zlatujących się do Baranowa. Tak się robi tylko dla lotów na dużą odległość, a tu są wzięte wszystkie loty, w tym te miliony latające do Egiptu i Turcji, oraz w ramach Europy. Przecież większość lotów w Europie to nie są loty do USA, do Azji itd.
  • Odpowiedz
  • 10
@ish_waw W całym kraju, teraz to wygląda tak:

W 2023 roku w Polsce odnotowano rekordową liczbę pasażerów lotniczych, którą obsłużyły lotniska zrzeszone w Związku Regionalnych Portów Lotniczych (ZRPL). Łącznie przewieziono 33 187 638 pasażerów.


WSZYSTKIE lotniska w Polsce obsługują teraz 33 mln pasażerów, NA PEWNO XD za 20 lat przy wyludniającej się Europie, będzie 150 mln w samym CPK xDDDDDDD

Ja #!$%@?, nic tylko zostać ekspertem z Twittera i robić hajs na
  • Odpowiedz
@ish_waw: Chłopak pracuje w Kanadyjskich liniach lotniczych to może ma większą wiedzę niż Ci się wydaje. Nie jest to jakiś twitterowy anon, a raczej ktoś w temacie. Druga sprawa to ETS w 2027 dla transportu, który na pewno zwiększy cenę transportu z bardziej odległych rejonów. Dużo elementów się składa w jedno tj. jest to potrzebna inwestycja. Druga sprawa, że już była planowana wcześniej CPL i wszystkie analizy wskazywały, że trzeba to
  • Odpowiedz
@ish_waw: ogólnie wystarczy poczytać trochę wilka, aby szybko zorientować się, że nie jest on zbyt bystry. Pierdoła co rusz opiera swoje wysrywy o analizy godne Akademii Chłopskiego Rozumu. On chyba po prostu widzi w CPKu jedyną nadzieję na ciepłą posadkę, bo kompetencji do pracy w sektorze prywatnym to on raczej wielkich nie ma.
  • Odpowiedz
  • 2
@toshibaas No jak ktoś pracuje w kanadyjskich liniach lotniczych, to musi być specem od gigantycznych kolejowo-lotniskowych infrastrukturalnych inwestycji publicznych, które w rzeczywistości powinno niezależnie od siebie dogłębnie analizować dwóch z top 10 specjalistów w tej dziedzinie na świecie…
  • Odpowiedz
@ish_waw:
Ja się jeszcze zastanawiam jak im wychodzi tak radykalne zwiększenie podróży gdzie przez działania UE ceny lotów mają wzrosnąć i generalnie ma się dążyć do ich ograniczenia ze względu na założone cele klimatyczne.
  • Odpowiedz
  • 1
@ish_waw Dla mnie największym absurdem lotniska w Radomiu jest to, że najpierw zbudowali małe lotnisko z którego jak się okazało nikt nie chciał latać, więc je zburzyli i zbudowali kilka razy większe, tylko teraz z dumna nazwą Warszawa-Radom.
  • Odpowiedz