Aktywne Wpisy
zwykly_szarak +258
mickpl +58
Ceny najmu tak na oko to już koło 10-20% niżej r/r w zależności od typu lokalu.
Ciekawe czy niedługo najemcy się nie zaczną orientować i nie będzie przerzucania wyższych kosztów życia na landlordów, w sensie obniżasz pan albo się przeprowadzam do tego samego tylko taniej. Pewnie tak.
#nieruchomosci #wynajem
Ciekawe czy niedługo najemcy się nie zaczną orientować i nie będzie przerzucania wyższych kosztów życia na landlordów, w sensie obniżasz pan albo się przeprowadzam do tego samego tylko taniej. Pewnie tak.
#nieruchomosci #wynajem
0. Boeing sam nie produkuje kadłubów do 737 Maxów tylko zamawia je u swojego podwykonawcy - Spirit Aerosystem. Relacja pomiędzy tymi dwoma firmami jest, mówiąc delikatnie, skomplikowana. Boeing ciągle zarzuca Spritowi problemy z jakością i dlatego nie chcę im płacić. Tylko problem polega na tym, że obie firmy trzymają się za jaja. Boeing jest największym klientem Spirita i bez Spirita nie może funkcjonować.
1. Kadłub feralnego 737 Max 9 został dostarczony z Witicha (Spirit Aerosystems) do Renton (Boeing) 31 sierpnia 2023.
2. 1 września 2023, podczas kontroli jakości, pracownicy Boeinga zauważyli problemy z nitami w pobliżu feralnej zaślepki drzwi.
3. Zaślepka musiała zostać zdemontowana, aby naprawić ten problem.
4. Nity zostały naprawione przez pracowników Spirita 19 września. Chociaż raport o tym nic nie mówi, najprawdopodobniej ta naprawa została dokonana w Renton (moim zdaniem odsyłanie całego kadłubu z powrotem do Witicha nie ma sensu).
5. Na zdjęciu wykonanym tego samego dnia widać brakujące śruby zabezpieczające zaślepkę (trzy z czterech, miejsce w którym powinna się znajdować czwarta śruba jest zasłonięte).
16. This image was attached to a text message between Boeing team members on September 19, 2023, around 1839 local. These Boeing personnel were discussing interior restoration after the rivet rework was completed during second shift operations that day.
Niestety raport nie mówi wprost, kto usunął śruby, żeby naprawić nity. Moim zdaniem, skoro pracownicy Spirita byli odpowiedzialni za naprawdę nitów, oni usunęli śruby zabezpieczające, zdemontowali zaślepkę, wykonali wymagane naprawy, a potem zamontowali ponownie zaślepkę i zapomnieli o śrubach. Tylko, że są to wyłącznie moje domysły.
Wina Boeinga jest tutaj niezaprzeczalna, ponieważ tak poważny problem nie miał prawa przejść przez kontrolę jakości. Wygląda na to, że Boeing wykonał ją od razu po odbiorze kadłubu od Spirita, ale już nie po naprawach nitów (albo drugie QA było wykonane niechlujnie i skupiło się tylko na nitach, a nie na zaślepce).
A teraz najważniejsz - dlaczego o tym wszystkim wam truje. Ponieważ moim zdaniem media wszystko zbytnio upraszczają i ignorują ważne detale. A poza tym, za dwa dni też pewnie będę lecieć Boeingiem 737 Max 8-200, którego kadłub został wykonany przez Spirita ( ͡º ͜ʖ͡º)
#inzynieria #technologia #ciekawostki