Wpis z mikrobloga

Z cyklu jak nas ruchają: lato, burza, piorun, spaliła się kuchenka mikrofalowa, pompa podłogowki, expres do kawy, zmywarka, drukarka, automat to bramy. Zgłoszone z ubezpieczenia, był rzeczoznawca, wypłacili kasę, sprzęt wymieniony, a spalone sprzęty leżały do dzisiaj w garażu. Jestem z wykształcenia elektronikiem więc z ciekawości chciałem sprawdzić czy da się to jeszcze odratować i wiecie co... w każdym "spalonym" sprzęcie zamiast zwykłego szklanego bezpiecznika który można wymienić w 3 sek wlutowany jest warystor i bezpiecznik w płytkę żeby czasem użytkownik nie wpadł na pomysł że sprzęt można samemu zreanimowac. I tak np express Siemens eq500 poszedłby do utylizacji z powodu elementów wartych 8 zł. Automat do bramy za 2k z powodu bezpiecznika za 3 zł, pompa 800 zł, bezpiecznik 2 zł. Drukarka HP za 1k, bezpiecznik 20 gr, zmywarka 1,9k bezpiecznik i warystor 9 zl
wykopobajtek - Z cyklu jak nas ruchają: lato, burza, piorun, spaliła się kuchenka mik...

źródło: IMG_20240203_194917

Pobierz
  • 15
@wykopobajtek: planowane postarzanie produktu (ang. planned obsolescence) – strategię polegającą na ograniczaniu czasu użyteczności danego produktu w celu zmuszenia konsumentów do ponownego zakupu. Często przybiera ona postać niemożliwej lub trudnej do naprawienia usterki pojawiającej się niedługo po upływie okresu gwarancji. Bardzo dobrze to widać w tej chwili na przykładzie telewizorów Samsunga. Kto ma ten wie xd
i nie wiesz że bezpiecznik, zwykły, szklany, który można wymienić w 3 sekundy nie chroni przed zbyt dużym napięciem a jedynie przed przepływem zbyt dużego prądu? I że w przypadku zbyt


@aarahon: a to prawda że to nie napięcie zabija tylko natężenie?
Mogę mieć drucik 10.000 v od "pastucha," na łące i tylko mnie kopnie a jak złapie grubą miedź z prądem 100 A to bye bye.
A co jak taki