Wpis z mikrobloga

#f1
W 2004 roku, podczas zimowych testów zespół ferrari nie mógł uwierzyć w szybkość swojego samochodu - F2004 okazał się o 1,3s szybszy niż jego poprzednik F2003-GA już pierwszego dnia. To była ogromna niespodzianka, ponieważ nikt nie spodziewał się aż tak dobrych wyników. Wtedy panowała opinia, że GA z 2003r to raczej świetne auto a walka z Kimim wynikala z faktu, że Newajowi McLaren też wyszedł wybitnie. Nie sądzono, że wyniki mogą poprawić się aż tak bardzo. Ross Brawn był wręcz zirytowany, uznając, że cały dzień testów został zmarnowany przez niedziałającą prawidłowo aparature pomiarową. Wkurzony kazał szukać awarii, cały zespół był zaangażowany w poszukiwania błędu, co zajęło im wiele godzin.

Sytuacja wyjaśniła się, gdy Rubens Barrichello wyjechał na tor w starszym modelu z poprzedniego sezonu, co potwierdziło, że aparatura działała prawidłowo - F2004 był po prostu niesamowicie szybki. Jak wspominał Rubens Barrichello, pierwsza jazda w F2004 była dla niego szokiem. Zakręty, na których w poprzednim modelu musiał zwalniać, w F2004 pokonywał z pełnym gazem. Z tym, że początkowo, zespół był nadal sceptyczny do słów PraBotasa co do wyników, aż do momentu, gdy pewny siebie Michael Schumacher stwierdził, że F2004 jest w opór zajebisty.

Dominacja F2004 wynikała z kilku czynników. Przede wszystkim, miał bardzo nisko umieszczony środek ciężkości, co na tamte czasy było rozwiązaniem innowacyjnym. Dodatkowo, jego wydech skierowany w tylny spojler oczyszczał powietrze w tylnej sekcji auta, co przyczyniało się do lepszego docisku niż u konkurencji. Kluczową rolę odgrywała też współpraca z Bridgestone - Ferrari było głównym odbiorcą opon kitajcow, co stawiało je w wyjątkowej pozycji w porównaniu do innych zespołów, które korzystały z opon Michelin. Ta wyłączność pozwalała na lepsze dopasowanie opon do samochodu i maksymalne wykorzystanie ich potencjału. Ale to nie tylko. To temat na inny wpis bo tego jest wiele wiele więcej.
Raa_V - #f1 
W 2004 roku, podczas zimowych testów zespół ferrari nie mógł uwierzyć w ...
  • 5