Wpis z mikrobloga

Warto pamiętać, że autorem komponentu kolejowego CPK jest Patryk Wild, który oparł go nie o istniejące przepływy pasażerskie w Polsce, tylko o "wizję" wypełniania braków transportowych w Polsce i spięcie kolejowe trzech zaborów. Do tego w swoich analizach porównuje planowane szprychy z siecią kolejową w Holandii (pomijając oczywiście przy tym, że Holandia ma 9 razy mniejszą powierzchnię niż Polska, a tylko o połowę mniejszą ludność, więc to co się sprawdza i opłaca w Holandii, u nas nie musi).

No i pewnie dosyć ważne - Patryk Wild to radny z Dolnego Śląska, który niespecjalnie jest ekspertem w tej dziedzinie (w zasadzie jego pomysły i analizy mają taką samą wartość jak nasze xD). Kolejna ciekawostka: jego brat był przez ostatnie 5 lat prezesem CPK ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#cpk
  • 12
@WaveCreator: warto też pamiętać, że sama koncepcja dojazdu koleją przez 3h na lotnisko to jakiś debilizm. Ale jeżeli autor rzeczywiście sugerował się malutką Holandią, to pewnie umknęła mu ta "drobnostka" xD

@Elberus pozamerytorycznych xDDD Typie, merytorycznych argumentów za CPK ze świecą szukać, a wszelkie merytoryczne słowa oponentów fani CPK ignorują, bo boją się jakiejkolwiek dyskusji
@WaveCreator: i dlatego z tego powodu lwia część koalicji rządowej że CPK to będziemy budować ale skupimy się na komponencie kolejowym, bo to lotnisko to gigantomania i megalomania?
pozamerytorycznych

@Elberus: Co pozamerytorycznego jest w stwierdzeniu, że opieranie koncepcji KDP w Polsce na kraju o zupełnie innych uwarunkowaniach nie ma podstaw?

A może, że KDP nie powinny służyć "wypełnianiu luk", o czym mówił nawet pierwszy prezes CPK, bo nie stać nas na budowanie i utrzymywanie takich linii bez odpowiednich potrzeb pasażerskich - więc opieranie projektu za dziesiątki miliardów złotych na pomyśle osoby, która nie jest ekspertem z dziedziny transportu kolejowego,
@Quzin: Skupienie na KDP nie oznacza, że będzie ona biegła zgodnie z dotychczasowym planem. Nie wszystkie szprychy są bez sensu - klasyczna Y, CMK czy trasy Wawa-Gdańsk są podstawą ruchu kolejowego w Polsce i bardzo potrzebują KDP. Ale niekoniecznie z przystankiem pośrodku niczego 50km od Warszawy.
Nie wszystkie szprychy są bez sensu - klasyczna Y, CMK czy trasy Wawa-Gdańsk są podstawą ruchu kolejowego w Polsce i bardzo potrzebują KDP


@WaveCreator: poczytaj sobie tag CPK. Wypowiadał się niedawno jakiś mirek odnośnie tego że KDP w Polsce nie jest takie proste jak powszechnie się wydaje.
Nie wszystkie szprychy są bez sensu - klasyczna Y, CMK czy trasy Wawa-Gdańsk są podstawą ruchu kolejowego w Polsce i bardzo potrzebują KDP. Ale niekoniecznie z przystankiem pośrodku niczego 50km od Warszawy.


@WaveCreator: Przystanek kolejowy CPK nie jest pośrodku niczego, tylko na skrzyżowaniu właśnie tych linii, które generują największe potoki pasażerskie w kraju. I bez CPK te konkretne linie (Y i CMK) miałyby identyczny przebieg. Zresztą nie tylko one. Bo jeśli
Przystanek kolejowy CPK nie jest pośrodku niczego, tylko na skrzyżowaniu właśnie tych linii, które generują największe potoki pasażerskie w kraju


@waro: Tylko ludzie przesiadają się w miastach a nie po środku niczego. Te linie generują potoki bo ludzie chcą do miasta a nie zadupia.

. Wynika to z faktu, że scentralizowany układ kolei w Polsce występuje niejako naturalnie


@waro: Nie jest scentralizowany bo taki by wymuszał praktycznie w większości jeżdżenie
Tylko ludzie przesiadają się w miastach a nie po środku niczego. Te linie generują potoki bo ludzie chcą do miasta a nie zadupia.


@sylwke3100: Dla pasażerów przesiadkowych nie ma żadnego znaczenia czy się przesiadają na zadupiu czy w mieście.

Nie jest scentralizowany bo taki by wymuszał praktycznie w większości jeżdżenie przez Warszawę i okolice a tak właśnie nie jest.


@sylwke3100: Największe potoki pasażerów kolejowych mają miejsce w centralnej Polsce. O
@sylwke3100: Największe potoki pasażerów kolejowych mają miejsce w centralnej Polsce. O to mi chodziło.


@waro: Gówno prawda. Poza Warszawa i Łodzią nie ma żadnych istotnych miejsc do potoków.

Według danych UTK wymiana na stacjach kolejno:

2022 - Wrocław, Poznań, Kraków, Katowice, Warszawa Wschodnia.

Największa skupiska ludzi w PL to jest właśnie południowa a nie centralna polska.
Gówno prawda. Poza Warszawa i Łodzią nie ma żadnych istotnych miejsc do potoków.


@sylwke3100: Sama Warszawa już generuje potężne potoki. A poza tym masz jeszcze połączenie Gdańska z Krakowem i Śląskiem.

Według danych UTK wymiana na stacjach kolejno:


2022 - Wrocław, Poznań, Kraków, Katowice, Warszawa Wschodnia.


Największa skupiska ludzi w PL to jest właśnie południowa a nie centralna polska.


@sylwke3100: Daj konkretnie potoki pasażerskie na konkretnych połączeniach. Bo z tego,