Wpis z mikrobloga

Lubię czasem sobie wrócić do tej prezentacji z 2020 gdzie mistrz i guru "False advertising"... przeprowadza swoją klasyczną demonstrację, pełną pustych obietnic i kłamstw która ma 0 przełożenie na rzeczywistość ( ͡° ͜ʖ ͡°)
4680 - 2020 - obrazek vs 4680 - 2024 - osiągi gorsze niż standardowe ogniwa 2170, 1865. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#tesla #elonmusk
FX_Zus - Lubię czasem sobie wrócić do tej prezentacji z 2020 gdzie mistrz i guru "Fal...

źródło: Stacking+Benefits

Pobierz
  • 13
@FX_Zus: co z początku może się wydawać błędem logicznym... to 4680 mając gorszą pojemność w przeliczeniu na kg, ostatecznie mogą mieć lepszą pojemność.

Jeżeli dzięki zastosowaniu 4680, które pełnią też rolę części strukturalnej auta, auto można odchudzić w innych komponentach... to ostatecznie pojemność/kg samej pojedynczej baterii nie ma znaczenia. Liczy się to jak wszystko przekłada się na całość.

To po pierwsze...

Po drugie, Tesla nadal nie zaczęła dodawać krzemu do swoich
@noisy: to co piszesz to jest wersja PR-owa Tesli... w rzeczywistość okazało się że model Y z tymi ogniwami, strukturalną baterią miał prawie taką samą wagę i jak standard... ładowanie, pojemność była gorsza... jego produkcja została zakończona. CT z "nową" wersją ogniw waży ponad 3 tony ma "niespecjalne" osiągi, mówiąc łagodnie, jeśli chodzi o ładowanie i zasięg. I ma się to nijak do tych 54% zysku zasięgu... o absurdalnych liczbach jeśli
@FX_Zus: @noisy: Jest sporo racji w tym co piszesz - nie zarzucałbym tutaj jednak celowego "false advertising". Aktualnie 4680 jest w gen2 i jest na podobnym poziomie jak 2170 co ciężko porównuje się na CT, który jest bardzo specyficznym wehikułem.
Sprawa była po prostu o wiele trudniejsza niż się zdawało i jak to w przypadku Tesli bywa rozciąga się na kilka lat dłużej niż pierwotnie planowano - co wcale nie
Technolust - @FX_Zus: @noisy: Jest sporo racji w tym co piszesz - nie zarzucałbym tut...

źródło: vncNEF0

Pobierz
@noisy: @Technolust niespecjalne osiągi baterii... ładowanie, pojemność... nie ma tam żadnego zysku względem konwencjonalnych ogniw a przypominam miało być 54% zasięgu więcej.
Te filmy to w większości bzdury nie możecie się sugerować opinią tych ludzi oni mają interes w tym żeby Tesla wyglądała dobrze.
Wy się nigdy nie nauczycie... nie liczy się to co ci obiecają (a już obiecywali różne niestworzone cuda) tylko rzeczywistość, fakty. I osobiście wykonałem trochę pracy żeby
FX_Zus - @noisy: @Technolust  niespecjalne osiągi baterii... ładowanie, pojemność... ...

źródło: Cybertruck vs F150L- Kilowatts loaded in time starting from 14% of the battery (1)

Pobierz
@FX_Zus: Nie za bardzo rozumiem czego mam się nauczyć - skoro z gen1 na gen2 upakowanie energii zwiększyło się o 10% to raczej potwierdza się, że Tesla potrafi dość szybko iterować te baterie (jeśli dobrze pamiętam ok. 1,5 roku różnicy między gen1 w Modelu Y SR, a gen2 w CT).

Chcesz deprecjonować osiągnięcie jaką jest własna produkcja 4680, które mają kilka nowych nigdy wcześniej nie stosowanych technologii (nowy rozmiar niespotykany wcześniej
@FX_Zus: to jeszcze porównaj koszt produkcji i uwzględnij dopłaty z Inflation Reduction Act za lokalną produkcję i jak Tesla by na tym wyszła, gdyby za własną produkcję się nie wzięła.
@Technolust: masz się nauczyć tego, że to co ci obiecują nie ma nic wspólnego z rzeczywistości.

Pokaż mi dane sugerujące, że cokolwiek się zwiększyło, bo ja nie wierzę w żadne ich słowo. A jeśli nawet to z czegoś turbo ch..owego zrobili w przeciągu 4 lat coś co jest trochę gorsze od tego co już było ( ͡° ͜ʖ ͡°) Przy czym obiecywali cuda na wierzbie ( ͡
@noisy: koszty produkcji teraz są na pewno wyższe niż sztandarowych ogniw... mała skala... sprzęt który ciągle się zniżenia, nowy niedopracowany proces który ciągle jest w fazie niby "rozwoju" ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tych ogniw produkują tak mało, że ich finansowy wkład w całość produkcji jest pewnie pomijalny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pokazuje ci slajd z 54% zysku zasięgu i dane które mówią, że przez 4 lata z czegoś co było totalnym gównem zrobili coś co ledwo można użyć... przy czym nie mogą tego produkować w odpowiedniej skali.... a ty dalej swoje xD


@FX_Zus: no i? Hejterzy beda sie teraz smiac, a ogniwa te z opoznieniem osiagna to co bylo zapowiadane. I tesla zarobi a hejterzy nie. ;) W biznesie opoznienia to normalna