Wpis z mikrobloga

@whhiefvocjs nie znam się na sprzęcie BHP ale odpowiem anegdotę zasłyszaną od kolegi spawacza, który był na usuwaniu opiłku z oka. Pani doktur powiedziała mu, że paradoksalnie najwięcej tego typu wypadków przydarza się, gdy ludzie mają założone okulary ochronne. Dlaczego? Ano dlatego, że czują się wtedy bezpiecznie i podczas pracy nie mają odruchu mruczenia oczu i tym samym nie są one chronione przez rzęsy. Też często pracuję z "diaksem" i staram się,
@whhiefvocjs sluchawki peltory od 3m, ktore kwestia halasu a zamiast okularow polecam ochrone calej twarzy, tarcza wbita w polik wygląda tak samo głupio jak w oko ( w oko to wiadomo po wizji dodatkowo). https://allegro.pl/oferta/super-oslona-twarzy-do-gogli-uvex-z-poliweglanu-13469495967 + okulary uvexa bo to sama oslonka. Lub cos podobnego ale pelnotwarzowego, sa takie przylbice za grosze marki sciema ale jak to sie zachowa w czasie uderzenia w nie np tarczy? Kij wie, stawiaj na markowe rozwiazania
urban legend zeby obalic sluszność okularów. Jak niby ten opilek ma sie dostac jak sa okulary? Zwlaszcza takie dolegajace z każdej strony a nie tylko takie jak przeciwsloneczne ?


@xyz_xyz: Może się stać tak jak mnie na pierwszej robocie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tnę rurkę na parterze w okularach, niosę na czwarte piętro i podaję majstrowi na rusztowaniu. W momencie kiedy podnoszę rurkę, żeby podać, opiłki zebrane
@Zazeraxim: nie powtarzaj tych głupot więcej
@xyz_xyz okulary zwsze będą nieszczelne, jak się spocisz i mimowolnie zjadą ci z nosa albo ich nie poprawisz będąc zmęczony. Najlepsza jest przyłbica albo google i uszczelnieniem piankowym jak np. ma Uvex. Ale mało kto o tym myśli, a miałem kilka wypadkow z opiłkami, większość przy polerowaniu szczotą drucianą
@whhiefvocjs: ja używam przyłbicy bo za okulary często jakiś zabłąkany opiłek lubi wpaść. 100 lat temu kupiłem ją w lokalnym narzędziowym i służy dzielnie do dziś.