Wpis z mikrobloga

Miałem już okazję być klientem wielu niekompetentnych firm, ale @play_polska przebija granice absurdu i sytuuje się gdzieś na poziomie PKO.

Jestem klientem Play od ponad dekady. Jakiś czas temu wyjechałem do pracy zagranicę i do dziś korzystam z polskiego numeru telefonu - taniej opłacić dwa numery niż walczyć z instytucjami i firmami, które nie akceptują zagranicznych numerów. Ponieważ telefony Dual SIM zostały praktycznie zastąpione przez SIM+eSIM, to czekałem na wprowadzenie eSIM przez Playa od pierwszej obietnicy w 2019 roku. Zajęło im to jedynie trzy lata i od razu przeszedłem z SIM na eSIM; sama procedura była prosta, tj. wizyta w salonie w Polsce aby wygenerować kod QR który wydrukowano na miejscu. Kilka tygodni temu wymieniłem telefon na nowy. Oczywiście, nie da się przenieść eSIM automatycznie w Polsce- trzeba to zrobić w salonie; w Orange ponoć się da po prostu wygenerować nowy kod.

(1) 22 grudnia udałem się do salonu, sprawdzono moje dokumenty i złożono zlecenie wygenerowanie nowego kodu QR. Tym razem nie otrzymałem go od razu - miałem otrzymać maila z zaszyfrowanym PDF w ciągu 15 minut.

(2) Maila nie dotarł. 23 grudnia udałem się do innego salonu, myśląc że pracownik zwyczajnie nie złożył zlecenia. Tym razem usłyszałem, że cały proces trwa do 4 dni (!). Gdy zapytałem czy kalendarzowych czy roboczych, to usłyszałem że nie ma to znaczenia. Wiedziałem, że na pewno konsultant Playa się myli i nie pójdzie to przez święta, więc czekałem do końca tego tygodnia.

(3) 29 grudnia, wróciłem do pracy zagranicą, maila nadal nie ma. Wchodzę na czat z konsultantem i tłumaczę całą sprawę - oczywiście czat już tylko w aplikacji, żeby nie było łatwo. Pierwsza odpowiedź: email nie doszedł ponieważ mieszkam zagranicą. Tak, według konsultanta Play, emaile dochodzą tylko wtedy gdy mieszkasz na terenie Rzeczypospolitej.

(4) Nie odpuszczam i drążę sprawę. Dowiaduję się, że eSIM i tak nie aktywuję bez połączenia z siecią macierzystą w Polsce - akurat to wyjaśnienie brzmi dość wiarygodnie, choć oczywiście nie ma nic wspólnego z niemożliwością wysłania maila z poprzedniego punktu. Kontynuuję: aktywuję kod w Polsce, ale muszę go najpierw otrzymać. Nie, to jest niemożliwe ponieważ kod QR nie dojdzie gdy karta SIM nie jest podłączona do sieci w Polsce.

(5) Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie: skoro jeden salon uważa że kod jest wysyłany w 15 minut, a drugi w 4 dni, to ciekawe co powie konsultant? Chińskim targiem wychodziłoby z dwa dni i jest to stosunkowo dobra estymacja - konsultant twierdzi, że kod jest wysyłany do 24 godzin. Zadaję więc pytanie: złożyłem zlecenie 22 grudnia rano, do 27 grudnia rano byłem na terenie RP, dlaczego kod nie dotarł? Pytanie zostaje zignorowane.

(6) Dopiero po moich naciskach i kilku minutach pisania konsultant zaczyna sprawdzać w systemie czy w ogóle istnieje zlecenie wymiany na eSIM. Tak, zlecenie istnieje ale nie jest on w stanie stwierdzić co się stało z mailem. Oczywiście, mogę otrzymać nowego maila jeśli tylko pojawię się ponownie w salonie w Polsce.

Tak więc: czy ktoś jest w stanie polecić dobrą ofertą na kartę z prostym i tanim przedłużeniem ważności konta + eSIM? Nie potrzebuję pakietów danych, jedynie sporadyczne rozmowy telefoniczne raz na kilka miesięcy.

#play #gsm #telefony #zalesie
  • 6
  • Odpowiedz
  • 0
Orange Flex


@joekey: Flex to subskrypcja? Potrzebuję klasycznej oferty na kartę gdzie nie płacę za nic oprócz utrzymania ważności konta.
  • Odpowiedz
@wolodia: ban na Google?
Gdy korzystasz zasilasz konto i korzystasz
Gdy nie potrzebujesz nie zasilasz i nie korzystasz. Mam nadzieję że przedstawiłem tę ogólnodostępną wiedzę w przystępny sposób. Pozdrawiam
joekey - @wolodia: ban na Google?
 Gdy korzystasz zasilasz konto i korzystasz 
Gdy ni...

źródło: IMG_0686

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 2
@joekey: Nie rozumiesz pytania, ale za to dorzucasz sporo złośliwości.

Flex pozwala zrezygnować z planu w dowolnym momencie, ale wyłączając plan tracisz możliwość odbierania połączeń oraz konto zostanie usunięte po sześciu miesiącach bez aktywowania planu. Nijak się to ma do określonego wyżej "taniego przedłużenia ważności konta".
wolodia - @joekey: Nie rozumiesz pytania, ale za to dorzucasz sporo złośliwości.

Fle...

źródło: Screenshot from 2023-12-29 20-25-10

Pobierz
  • Odpowiedz
Przepraszam za złośliwości, troche ostatnio mi głowa świruje. Plan przedłużasz poprzez płatność określonej kwoty zobacz zdjęcie. W moim przypadku gdy jestem za granicą doładowuje co miesiąc kwota 35zl. Obecnie mam miesiąc urlopu i nie doładowuję gdyż nie korzystam i esim jest zawieszony działa główna SIM fizyczna w Polsce. E SIM używam i zasilam jedynie gdy jestem na terenie Niemiec
joekey - Przepraszam za złośliwości, troche ostatnio mi głowa świruje. Plan przedłuża...

źródło: IMG_0687

Pobierz
  • Odpowiedz